خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش روسیه به طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه از تلاش دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انتقاد کرده و نتیجه آن را بحرانی احتمالی در شورای امنیت سازمان ملل تلقی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه گفت که تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی و آغاز روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران بدبینانه بوده و می‌تواند به یک بحران در شورای امنیت سازمان ملل منجر شود.

ریابکوف در  این باره گفت: هیچ کسی حق ندارد به طور گزینشی و به شدت ناقص، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کند.

او خاطرنشان کرد که این آمریکا بود که برجام[توافق هسته‌ای] را دو سال پیش ترک کرد و اکنون در موقعیت نقض فاحش قطعنامه [۲۲۳۱] شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره این اقدام آمریکا بیان کرد: در این وضعیت، فعال کردن مکانیسم برای بازگرداندن تحریم‌ها که در قطعنامه وجود دارد بدبینانه است.

ریابکوف ادامه داد: واشنگتن در این زمینه مسیر آسانی در پیش نخواهد داشت. اگرچه نتیجه این است که با توجه به این لجاجت آمریکا بحرانی دیگر در شورای امنیت سازمان ملل و خود سازمان ملل  به طور کلی قریب‌الوقوع است.

با نزدیک شدن پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر مقامات دولت آمریکا به تکاپو افتاده‌اند تا به گفته خودشان از هر ابزاری برای تمدید این تحریم استفاده کنند. گفتنی است مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور به دنبال ارائه طرحی حقوقی بوده است که نشان دهد آمریکا هنوز عضوی از توافق هسته‌ای است تا بتواند از مکانیسم بازگرداندن تحریم‌ها در این توافق استفاده کند.

روسیه و چین تاکنون مخالفت خود را با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرده و آن‌ را غیر ممکن‌ دانسته‌اند.

برای تصویب مجدد قطعنامه و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ۹ رأی موافق بدون وتو شدن از جانب کشورهای روسیه، چین، ایالات متحده، فرانسه یا انگلیس لازم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا