خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر روحانی درباره برگزاری مراسم شب قدر در شرایط کرونا

رئیس جمهور روحانی رعایت دقیق دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی از سوی ملت فهیم، بزرگ و نجیب ایران را در مراسم احیا شبهای قدر، افتخاری برای کشور دانست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت‌وگو با دکتر سعید نمکی، گفت: مردم فهیم ایران از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا با همکاری و همراهی مجدانه و رعایت پروتکل های بهداشتی، مسوولان و کادر درمانی را در مدیریت بیماری یاری رساندند و همکاری آنان در برگزاری مراسم احیا، نقطه عطف این همکاری ها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این میزان همکاری مردم مومن و متدین و رعایت پروتکل های بهداشتی، مسوولان بهداشتی کشور را در مراحل بعدی کنترل و مهار بیماری امیدوارتر کرد، اظهار داشت: مردم عزیز و متدین ایران در کنار اعمال مذهبی خود، رعایت دستورالعملها را یک عمل ضروری دانسته و می بایست در کنار همکاری ارزشمند آنان، از اقدامات متولیان و برگزارکنندگان مراسم احیا و دقت و حساسیت آنان در رعایت پروتکل های بهداشتی که نگرانی ها در خصوص عدم کنترل شیوع بیماری را تا حد زیادی از بین برد، قدردانی و سپاسکزاری کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه ” باید از روحانیت معظم و متولیان اماکن مذهبی تقدیر و سپاسگزاری کنیم”، گفت: این رفتار هوشمندانه، دقیق و مسوولانه مردم، منولیان امر را امیدوار می کند که بتوانند ان‌شاء‌الله با سفید شدن شهرهای زیارتی با حفظ شرایط و پروتکل های بهداشتی، سریع تر در بازگشایی بقاع متبرکه و حرم های شریف اقدام کنند.

رئیس جمهور به بروز چندگانگی در برخی کشورهای توسعه یافته برای تداوم محدودیت ها و یا بازفعالیت امور جاری این کشورها اشاره کرد و گفت: جای بسی افتخار و مباهات است که ایران در اثر وحدت نظر میان مسئولان و همرامی مردم نه تنها توانسته با حفظ پروتکلها در باز فعالیت کسب وکارها و مشاغل مختلف اقدام کند که حتی توانسته با رعایت شرایط خاص مراکز مذهبی خود را در این شبهای گرانقدر فعال کرده و ضمنا تداوم روند کاهشی بیماری را نیز حفظ کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت و گو با ارائه گزارشی از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام برگزاری مراسم شب های احیاء در سراسر کشور و به خصوص تهران، گفت که مردم و متولیان مساجد، هیات ها و حسینیه ها، با دقت بسیار بالا و حساسیت در خور تقدیر این مراسم را برگزار کردند.

دکتر سعید نمکی همچنین در این گزارش به تداوم روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در مسیر گذر از مدیریت شیوع به کنترل شیوع بیماری هستیم و امیدواریم با تداوم رعایت دقیق دستورالعل ها و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، به زودی به مرحله مهار ویروس برسیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا