خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار تند یک امام جمعه درباره تعطیلی مساجد

نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان با بیان این که «در نظام سلامت از آنها که دل شان برای انقلاب و نظام می تپد نظر بخواهید» خطاب به مسئولان هشدار داد: اگر مطالبه مردم و رهبر معظم انقلاب برای بازگشایی مساجد را بی پاسخ بگذارید ممکن است مردم متدین خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا آیت الله رسول فلاحتی امروز در پیام جمعه که بدون مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تسلیت شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) اظهار کرد: امروز عالم بشریت با مصیبت بزرگی مواجه است.

وی، علی(ع) را انسان کامل و الگویی برای تمام بشریت عنوان کرد و افزود: امام علی(ع) نه تنها برای مسلمانان و شیعیان الگو است بلکه اگر هر کدام از آحاد بشری در اخلاق، رفتار، مسائل اجتماعی و حکومت داری بخواهند مطلبی را بدانند به نهج البلاغ مراجعه می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه علی(ع) تا پایان عمر حامی مظلوم و مخالف ظلم بود، تصریح کرد: خدای متعال می فرماید که هرگز به ظالم اعتماد نکنید و اگر چنین کنید آتش الهی شما را فرا می گیرد و هیچوقت دچار نصرت نمی شوید.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: هرگز تکیه گاه علی(ع) در حکومت داری ظلم نبود و براین اساس امروز در سایه رهبری داهیانه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در دنیا به ظالم اعتماد نکردیم.

وی ادامه داد: اگرچه برخی رجال که رجاله هستند این رویکرد را داشتند که با قدرت ظالمانه آمریکا رابطه داشته باشند اما اکنون به این باور رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نبود و نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه نباید فریب ظاهر سلطه جویان جهانی را بخوریم، خاطرنشان کرد: در نظام و جامعه اسلامی باید دستورات علی(ع) بیان و اجرا شود.

آیت الله فلاحتی، منابع انسانی بی بهره از آموزه های دینی را بزرگ ترین آسیبی دانست که در داخل به نظام اسلامی ضربه می زنند و گفت: آنچه جامعه اسلامی را می پوساند و خدشه دار می کند، وجود منابع انسانی بدون تربیت دینی است.

وی در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری که در کنفرانس تصویری بیست و یکم اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب موضوع دعا و عبادت به ویژه در ماه رمضان و شب های قدر را یکی از نیازهای اساسی و حتمی مردم دانستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم در حوادث مهم احتیاج به توسل و ارتباط با خدا دارند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب خطوط را مشخص کردند در عین حال برای نظام سلامت اهمیت قائل شدند.

آیت الله فلاحتی، خواستار استفاده از نظر کارشناسان مذهبی توسط مسئولان بهداشت و سلامت جامعه درباره بازگشایی مساجد و مصلاها شد و افزود: متولیان بهداشت و سلامت جامعه نمی توانند مطالبات مردم به ویژه مقام معظم رهبری را بدون پاسخ بگذارند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست ویروس کرونا چه زمانی پایان می یابد، تصریح کرد: عبادتگاه ها که مهم ترین جایگاه رابطه انسان با خدا هستند، را نمی توان همچنان تعطیل کرد بنابراین انتظار داریم متولیان امر بهداشت و سلامت جامعه سریع تصمیم گیری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر استفاده از نظر دانشمندان دینی که دل شان برای نظام و انقلاب می سوزد، تاکید کرد و گفت: در نظام سلامت از آنها که دل شان برای انقلاب و نظام می تپد نظر بخواهید و در این راستا فکری کنید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه افراد مومن، انقلابی و مسجدی بهترین مردم در پایبندی به نظام سلامت در جامعه اسلامی هستند، یادآور شد: مطالبه مردم و رهبر معظم انقلاب را بی پاسخ نگذارید و اگر اینگونه باشد ممکن است مردم متدین خود اقدام کنند.

وی به بیان فاصله اجتماعی اشاره کرد و افزود: تعبیر فاصله اجتماعی ناصواب است و باید فاصله فیزیکی باشد بنابراین به مردم مسلمان فاصله فیزیکی را بگویید و همه گوش می کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه نظام بهداشت و سلامت باید در خدمت مردم باشد، بیان کرد: به عنوان برادر دلسوز می گویم راهکار این است که مساجد و مصلاها باز باشند زیرا درصد ریزش آنها شاید یک هزارم دیگر اجتماع ها نباشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا