خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحقیر و هل‌دادن توسط ماموران گشت ارشاد در شان زنان و شایسته نیروی انتظامی نیست

محسن پیرهادی در نامه‌ای سرگشاده به سردار اشتری

نماینده جوان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت: نیروی انتظامی باید مامن مردم ورای ملیت و مذهب‌شان باشد. اگر شهروندان  آرامش مطلوب كه در ذات نیروی انتظامی تجلی یافته را نیابند به كجا باید پناه ببرند و از كه باید مدد بگیرند؟

انصاف نیوز: محسن پیرهادی، نماینده تهران در نامه‌ای سرگشاده به سردار حسین اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی با انتقاد از سبک برخورد برخی ماموران گشت ارشاد با زنان در روند اجرای قانون عفاف و حجاب نوشت: تاكید و توصیه رهبرمعظم انقلاب بر مدارا و نهی ایشان از نفرت پراكنی در بخشی از جامعه، موید اهمیت سبك و روش اجرای قانون عفاف و حجاب است و تكلیف را برهمگان و به ویژه نیروی محترم انتظامی به عنوان ضابط اجرای آن آشكار می‌كند.سبك و روشی كه نیازمند آموزش ضابطان و ماموران نیروی انتظامی در این زمینه است، خوش رویی، داشتن سعه صدر و تقید به حفظ حرمت و عزت نفس شهروندان است.

او در ادامه این نامه آورده است که متاسفانه به رغم این تاكیدات و سفارشات رهبری معظم انقلاب در برخی موارد كه امیدوارم به صورت معدود و محدود بروز یافته باشد، بعضا سبك مواجهه ماموران گشت ارشاد با زنان كم‌حجاب در سطح شهر شایسته عنوان نیروی انتظامی كه بنا بر هویت ذاتی اش قراراست حافظ و مامن شهروندان ورای دین و ملیت شان باشد نیست.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه این نامه افزود: متاسفانه آنطوركه در مواردی محل گلایه برخی خانواده‌ها و شماری از زنان قرار گرفته است. برخوردهای مختلف و سلیقه‌ای با پوشش زنان از سوی برخی ضابطان، هدایت آنها به ون‌های گشت ارشاد، استفاده از ادبیات نامناسب، تحقیر و برخورد نامناسب برخی از ماموران زن در محل بازداشتگاه و بعضا برخورد با زنان بازداشت شده از قبیل هُل دادن از جمله موارد یاد شده است. موارد این چنینی نه در شان زنان ایران اسلامی است و نه زیبنده مجریان طرح حجاب و عفاف كه خود عنوان طرح، گواه چرایی و چگونگی اجرای آن است.

او با تاکید بر اینکه اجرای قانون نباید به روندی برای تخریب یا تعرض به جایگاه شماری از زنان كشور بدل شود و یا مستمسكی برای بهانه جویی معاندان نظام و مدافعان دروغین حقوق زنان در خارج از مرزها قرار گیرد، در ادامه  این نامه نوشت: توجه به این نكته نیز ضروری است كه بنا به فسلفه ذاتی تشكیل نیروی انتظامی ،این نهاد باید مامن مردم باشد، چرا كه پناه مردم در انواع آسیب‌ها و بزه‌هایی كه در شهر بروز می‌یابد نیروی انتظامی است و اگر این نگاه از مردم سلب شود و آرامش و آسایش مطلوب كه در ذات نیروی انتظامی تجلی یافته را نیابند به كجا باید پناه ببرند و از كه باید مدد بگیرند؟ حتما واقفید كه اگر حس امنیت‌اجتماعی و اعتماد عمومی مردم به این سازمان خدشه دار شود جبران آن امری دشوار و پر خسران خواهد بود. زنی رها شده در شهر اگر بنا به تجربه شخصی اش  برای مدد گرفتن از نیروی انتظامی به عنوان ماموران و حافظان امنیت شهر حس امنیت نداشته باشد و از هراس فرم پوشش و سبك ظاهر از پناهجویی به نیروی انتظامی بازبماند و چشم بر تعدی و تعرضی كه به او صورت گرفته شده ببندد تكلیف مجرم و متخلف و متعرض به زنان هرچند انگشت شمار چه می‌شود و مسئولیت این گریز بر عهده چه كسی خواهد بود؟

او همچنین در پایان این نامه خطاب به سردار اشتری تاکید کرد: امیدوارم  تدبیری بیندیشید كه در مواردی كه حقی از زنان را تضییع شده هرچند محدود و معدود مورد رسیدگی قرار گیرند و زین پس در اجرای این طرح مهم و حساس مامورانی زمام كار را در دست گیرند كه خود در جزییات قانون متعهد و بر حقوق شهروندی و شعائر دینی و اسلامی و حق عامه واقف باشند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا