خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار پادشاه اردن درباره اقدام اسرائیل در الحاق بخش‌های از کرانه باختری

پادشاه اردن با تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری مخالفت و هشدار داد: این اقدام به کشمکش بزرگی با اردن می‌انجامد.

به گزارش ایسنا، عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان گفت: اگر اسرائیل بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی خود ملحق کند، این اقدام موجب کشمکش بزرگی با اردن می‌شود.

وی درباره اینکه آیا معاهده صلح با اسرائیل تعلیق خواهد شد یا خیر، گفت: نمی‌خواهم تهدید کنم یا فضایی را برای اختلافات و درگیری ایجاد کنم، اما اگر اسرائیل تصمیمش را عملی بکند، ما تمام گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی گفت: تنها راهکار، تشکیل دو کشور است. در نشست‌های اتحادیه عرب بارها با تشکیل یک کشور مخالفت کرده‌ایم.

پادشاه اردن گفت: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین از هم بپاشد، شاهد تنش و آشوب بیشتری در منطقه خواهیم بود. ما با کشورهای زیادی در اروپا و جامعه جهانی اتفاق نظر داریم که قانون زور نباید در خاورمیانه اجرا شود.

پادشاه اردن گفت: در حالی که جهان در جنگی علیه کرونا به سر می‌برد، آیا اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره حل نزاع فلسطین و اسرائیل بر اساس راهکار تشکیل دو کشور یا یک کشور است؟ یا باید درباره چگونگی مقابله با این ویروس صحبت کنیم؟ سیاستمدارانی هستند مثل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که می‌خواهند از این فرصتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فراهم کرده برای سلطه بر بخش زیادی از فلسطین استفاده کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا