خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو وکیل متهمان هفت تپه: ابلاغیه کتبی بدست ما نرسیده

فرزانه زیلابی و جمال حیدری منش، وکلای پرونده‌ی متهمان هفت‌تپه، درباره‌ی خبر لغو احکام در اطلاعیه‌ای تکمیلی نوشتند که «تا کنون ابلاغ کتبی به وکلای پرونده یا موکلین صورت نگرفته است»

به گزارش انصاف نیوز، آنها در این متن آورده‌اند که: «درباره‌ی اجرا یا لغو احکام موکلین، خانم سپیده قلیان ، آقایان علی نجاتی، اسماعیل بخشی و محمد خنیفر تا کنون ابلاغ کتبی یا اعلام شفاهی به وکلای پرونده یا موکلین صورت نگرفته است و همزمانی انتشار این خبر با خبر جریان رسیدگی به پرونده‌ی اتهامی مدیران هفت تپه ابهام برانگیز است.

-جمال الدین حیدری منش، وکیل خانم سپیده قلیان

-فرزانه زیلابی وکیل آقایان علی نجاتی، اسماعیل بخشی و محمد خنیفر»

گفت‌وگوی امیر رئیسیان با شرق درباره‌ی پرونده‌ی کارگران هفت‌تپه

امیر رئیسیان، وکیل پایه‌یک دادگستری، با مروری بر پرونده کارگران هفت‌تپه به شرق گفته بود: «پس از اعتراض‌های کارگری در هفت‌تپه، پرونده قضائی برای هشت نفر از معترضان و در ادامه نیز پرونده‌هایی اقماری در این جریان گشوده شد. متهمان کارگری هفت‌تپه بین شش تا ۱۱ ماه در زندان بودند و پس از آن در مرحله تجدید‌ نظر به قید وثیقه آزاد شدند. در مرحله بدوی برای آنها احکام سنگین ۱۸ سال صادر شد و در مرحله تجدید نظر این حکم به پنج سال تقلیل یافت. او ادامه می‌دهد: در مرحله تجدید نظر، پرونده بازداشتی‌های روز کارگر از‌جمله عاطفه رنگریز و مرضیه امیری نیز در پرونده هفت‌تپه تجمیع و برای همه متهمان حکم پنج سال حبس صادر شد. هرچند رئیس قوه قضائیه دستور بررسی ویژه برای این پرونده صادر کرده بودند، اما برای دو نفر از آنها، خانم رنگریز و امیری، احضاریه معرفی به زندان ابلاغ شد. در ادامه نیز طبق روند اداری مطلع شدیم حکم جلب مرضیه امیری صادر شده است. بااین‌حال هفته گذشته با اعلام شفاهی دفتر قوه قضائیه به شعبه اجرای احکام دادسرای امنیت، ادامه هرگونه اقدامی روی پرونده هفت‌تپه و پرونده‌های اقماری‌اش متوقف شد.

این وکیل دادگستری در توضیح اقدامات انجام‌شده از سوی قوه قضائیه درباره این پرونده‌ها عنوان کرد: طبق آنچه شفاهی به ما گفته شده، پرونده متهمان کارگری هفت‌تپه مشمول لغو احکام شده است و دیگر لازم نیست این افراد به زندان بازگردند. هرچند هنوز هیچ ابلاغیه کتبی به دست ما نرسیده، اما مشخص شده و به ما اطلاع داده شد، با اعمال اختیارات رئیس قوه قضائیه برای نقض حکم، اجرای احکام این پرونده لغو شده است. دستور شفاهی صادر شده است و در مرحله نهایی، متهمان این پرونده باید منتظر ابلاغ کتبی لغو احکام از سوی قوه قضائیه باشند.»

از سوی دیگر سمیرا امیری،خواهر مرضیه امیری در توییتر نوشت:« ‏بنا بر گفته‌های وکیل مرضیه امیری حکم پنج سال حبس او لغو شد. حکمی که از اول هم غلط و ناعادلانه بود و از اساس نه باید بازداشت و زندانی می‌شدند و نه حکمی می‌گرفتند. به امید لغو احکام باقی متهمان روز کارگر.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا