خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا مردم به سینماها بازمی‌گردند؟

غلامرضا موسوی از تهیه‌کنندگان سینما باور دارد پارامترهای متعددی در استقبال مردم از سینماها بعد از بازگشایی آنها تاثیرگذار است. جواد نوروزبیگی از دیگر تهیه‌کنندگان سینمامی‌گوید سینمادوستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سینما را تنها نگذارند تا دوباره شرایط خوب قبل مهیا شود.  او  همچنین می‌گوید استقبال مردم از سینما شرایط تولید را بهتر می‌کند.

اگرچه نزدیک به سه ماه است که از تعطیلی سینماهای کشور بخاطر کرونا می‌گذرد، ولی اوایل اردیبهشت ماه خبر بازگشایی داوطلبانه‌ی مراکز سینمایی منتشر شد که با واکنش‌های فراوانی همراه بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوم اسفندماه 98 سینماها را برای یک هفته -یعنی تا نهم اسفند- تعطیل کرد. با گسترش ویروس کرونا این تعطیلی همچنان ادامه دارد و طبق اخبار منتشر شده، بازگشایی آن در عید فطر به صلاحدید سینماداران بستگی دارد.

با توجه به اینکه خطر ابتلا به این بیماری به طور کامل از بین نرفته است، این پرسش مطرح می‌شود آیا مردم حاضر به فیلم دیدن در سالن‌های سینما هستند؟

سینمادوستان سینما را تنها نگذارند

جواد نوروزبیگی درباره استقبال مردم از بازگشایی سینماها به انصاف نیوز می‌گوید: «درگیر بیماری هستیم که آمار آن همچنان بالا و پایین می‌شود و باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. تمامی مشاغل بر اساس شرایطی باز می‌شوند و سینما هم یکی از مشاغل است.

اینکه سینما مورد استقبال قرار بگیرد و اولویت اول مردم باشد بحث دیگری است؛ که باید شرایطی برای آن ایجاد شود. سینماها نمی‌شود بسته باشند و باید شرایط محیا شود.  مطمئن هستم که مردم به این موضوع نزدیک می‌شوند تا به سینما ورود کنند و بخشی از تفریح‌های خود به همراه خانواده‍ایشان را برای فیلم دیدن در سینماها بگذرانند. دوستداران و کسانی که به سینما می‌روند هم شرایط بهداشتی را رعایت کنند و هم سینما را تنها نگدارند و فیلم‌ها را ببینند.»

او درباره فراگیر شدن اکران آنلاین و تاثیر آن بر تعداد مخاطبان سینما گفت: «سینما مخاطب خودش را دارد و قطعا علاقمندان به سینما دوست دارند تا فیلم را روی پرده ببینند. به همین دلیل اینطور نیست که بخواهند فیلم را روی مانیتور ببینند. برخی از فیلم‌ها از روی ناچاری به صورت آنلاین پخش می‌شود. امیدوارم شرایطی پیش بیاید که هر دو مورد همزمان باهم باشند. کسانی که وقت ندارند به سینما بروند به صورت آنلاین فیلم را ببینند و کسانی که برای سینما رفتن وقت دارند در سینما فیلم ببینند.»

این تهیه‌کننده در پایان گفت: «امیدوارم مردم استقبال بکنند و سینما به شرایط خوب خودش بازگردد تا بتوانیم تولیدات خوبی داشته باشیم. با رفتن مردم به سینماها شرایط تولید هم فراهم خواهد شد.»

اکران آنلاین جای بازشدن سینماها را نمی‌گیرد

غلامرضا موسوی از تهیه‌کنندگان سینما درباره بازگشایی سینماها باور دارد: «بازگشایی سالن‌های سینما اتفاقی است که برای آن در صورت اعلام موافقت وزارت بهداشت باید رخ دهد. با توجه به وضعیت و روند کرونا، زمان پایان آن تا هنگام کشف واکسن قابل پیش‌بینی نیست. به نظر می‌رسد دولت‌ها تصمیم دارند تا زندگی را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی جاری کنند. طبیعی است که سالن‌های سینما با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و موافقت وزارت بهداشت بازگشایی خواهد شد. با توجه به دستورالعمل‌های تعیین شده مشکلی نخواهد داشت.»

او درباره تاثیر اکران آنلاین و تاثیر آن بر بازگشایی سینماها در این روزها می‌گوید: «اکران آنلاین هم نوعی نمایش فیلم است که در دنیا تجربه شده و به قاعده باید وجود داشته باشد. کشور ما این موضوع را با دو فیلم شروع کرد و «زیرنظر» سومین فیلم اکران آنلاین است. این اکران جایگاه خودش را دارد و جای باز شدن سینما را نخواهد گرفت. ما هم سینما آنلاین را خواهیم داشت و هم سالن‌های سینما که صرفا فیلم‌های سینمایی را نمایش می‌دهند.»

غلامرضا موسوی در پایان درباره استقبال مردم از بازگشایی می‌گوید: «به گمانم برنامه‌ریزی که برای بازگشایی انجام می‌شود بسیار مهم است. پارامترهایی متعددی مثل شرایط ورود، اطمینان تماشاگر از امنیت بهداشتی سالن در این موضوع تاثیرگذار است که باید مورد بررسی قرار بگیرد تا جواب منطقی و درستی بدهد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا