خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش آمریکا به طرح نتانیاهو‌ برای الحاق کرانه باختری

پس از اینکه برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، وزیر خارجه آمریکا دست رژیم اسرائیل را درباره طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری باز گذاشته است، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، تمامی رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای مربوط به این طرح باید در چارچوب مذاکرات بین این رژیم و فلسطینیان صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، دیدگاه آمریکا درباره مذاکرات مربوط به الحاق مناطقی از کرانه باختری با آنچه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد انجام دهد، مطابقت ندارد.

تحلیلگر امور سیاسی شبکه ۱۳ اسرائیل گفت، پس از سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور با خبرنگاران رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد و پیامی را درباره طرح الحاق به دولت تل آویو ارسال نمود.

وی افزود، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهاراتی را بیان کرده که وقتی اسرائیلی ها آن را شنیدند تعجب کردند. او گفته است: تمامی مذاکرات درباره طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری باید در چارچوب مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطین باشد. این اظهارات مقام آمریکایی به این معنی است که طرح الحاق به صورت یکجانبه همانطور که نتانیاهو می‌خواهد اجرایی نمی‌شود.

شبکه ۱۳ اسرائیل هم اظهارات مسؤولان آمریکایی را پخش کرد که گفتند: تاریخ یکم ژوئیه که نتانیاهو این تاریخ را در توافق میان خود و بنی گانتس، رئیس کنست برای اجرای طرح الحاق مشخص کرده است، برای طرف آمریکایی الزام آور نیست.

این شبکه اعلام کرد، کسانی که از اطرافیان نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند، می‌خواهند طرح الحاق را ماه ژوئیه اجرایی کنند و می‌دانند مخالفت‌هایی هم با آن صورت خواهد گرفت.

همچنین شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد، پامپئو در سفر اخیرش به اراضی اشغالی این پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به مقامات رژیم صهیونیستی رساند که طرح الحاق باید ضمن هماهنگی با رهبران منطقه صورت بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا