خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طراحی یک ایستگاه تقاطعی جدید در خط دو و سه مترو

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)  ساخت یک ایستگاه تقاطعی جدید با کد G3 در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و امام خمینی (ره) در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، علی امام با اعلام این خبر و با تأکید براینکه باید خطوط مترو ایستگاه‌های تقاطعی داشته باشند، افزود: ایستگاه‌های تقاطعی برای مسافران شبکه مترو بسیار کارساز و ضروری است چرا که سبب جابجایی مسافران به سهولت در خطوط می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: طرح اولیه ساخت خطوط 2 و 3، دارای یک ایستگاه تقاطعی در محل تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و خیابان امام خمینی (ره) در حوالی دانشگاه افسری امام علی (ع)، بود اما همان سال‌ها به علت وجود یکسری مشکلات، این ایستگاه از طرح اولیه حذف شد.

به گفته امام؛ از نگاه مدیریت شهری فعلی، این ایستگاه باید ساخته شود تا دو خط مهم و مملوء از مسافر شبکه مترو، یک ایستگاه تقاطعی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه شش گزینه مختلف طراحی شده تا درنهایت یک گزینه برای اجرای ایستگاه انتخاب شود، یادآور شد: اجرای این ایستگاه با تمام مشکلات موجود در دستور کار قرار گرفته است.

او درباره مشکل اساسی اجرای این طرح، توضیح داد: یکی از مشکلات اساسی این ایستگاه، گرم بودن خط 2 و 3 است چرا که  قطار داخل خطوط حرکت می‌کند و فعالیت را بسیار سخت‌تر می‌کند. اما اجرای این طرح جزو ضرورت‌های شهر است.

براساس گزارش شهرنوشت، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این طرح اجرا و تکمیل خواهد شد، گفت: اگر امسال  ایستگاه G3 آغاز به کار کند، حدود دو سال زمان برای تکمیل نیاز دارد. شناسنامه هر ایستگاه مترو یک کد شامل حروف انگلیسی و عدد است. این کد معرف هر ایستگاه‌ در حال طراحی یا ساخته شده است. خط 2 مترو از فرهنگسرا تا صادقیه و همچنین خط 3 مترو  از شهرک قائم تا شهرک آزادگان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا