خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تصمیم نهایی برای اجرای طرح ترافیک فردا اعلام می‌شود

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از اتخاذ تصمیم نهایی برای اجرای طرح ترافیک همزمان با پایان ماه مبارک رمضان در جلسه فردا خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدی در تشریح برگزاری جشنواره رسانه‌های شهری ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: شهرداری تهران در ایام شیوع  کرونا نه تنها تعطیل نبوده است بلکه جدی‌تر از ایام معمول فعالیت‌های خود را پیگیری کرده است. با توجه به وضعیت تهران کاهش منابع درآمدی و کاهش کیفیت زندگی باید در شهر تهران ریل‌گذاری جدیدی انجام می‌شد که علاوه بر افزایش کیفیت زندگی مخالفت‌های خود را با برخی از موضوعات همچون شهر فروشی مورد توجه قرار می‌داد.

وی افزود: پایدارسازی منابع درآمدی و پایداری فرهنگی و اجتماعی از مواردی بود که شهرداری تهران مورد توجه جدی خود قرار داده بود و در مسیر تحقق این اهداف مهم نیاز به تولید ادبیات جدیدی داشتیم که زندگی در شهر و حق شهروندان به شهر را تعریف کنیم و به گونه‌ای تعلق خاطر مردم به تهران افزایش پیدا کنند که روابط عمومی یکی از وظایف کلیدی‌اش اجرای این موارد بود البته شهردار تهران نیز در همه صحبت‌های خود به این موارد توجه ویژه‌ای داشته است. طبق نظرسنجی‌های انجام شده بخش عمده‌ای از این ادبیات خوشبختانه به شهروندان تهران منتقل شده است.

محمدی ادامه داد: از سوی دیگر در نظر گرفتن تنوع مخاطبان نیز موضوع حائز اهمیتی است و تلاش کرده‌ایم همه مخاطبان خود را به‌خوبی شناسایی کنیم. در حقیقت شهر هم سالمند دارد، هم مستضعفانی دارد و هم سرمایه‌دار و سرمایه گذار دارد که تلاش شده با همه آنان در محیط‌های مختلف صحبت شود و این یکی از مسیرهای جدی ما بوده در حالی که در گذشته در برخی از بخش‌ها تلقی این بوده که تنها با یک مخاطب مواجه هستند. خوشبختانه در  حال حاضر گفت و گو با نخبگان و تعامل با گروه‌های مختلف در حال انجام است و شهردار تهران نیز با این اقشار جلساتی را برگزار کرده است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر تعامل با اقشار مختلف و نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: شهرداری تهران برای حل مشکلات و مسائل مختلف شهر با گروه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف همچون حوزه هنر و فرهنگ همکاری‌های مشترکی داریم و تلاش می‌کنیم در ماموریت‌های مشترک با همه همراهی داشته باشیم و از این طریق مشکلات شهر را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: ما شهری را میراث‌داری می‌کنیم که جزو یکی از کلانشهرهای مطرح دنیا است و ظرفیت‌های ویژه‌ای در آن قرار دارد. با فعالیت شهرداری در حوزه دیپلماسی شهر تغییر ذهنیتی در رسانه‌های خارجی رخ داده است. هر چند که معیار ما این رسانه‌ها نیستند اما بخش عمده‌ای از کشورهای سلطه‌جو فعالیت‌های شهرداری تهران را انعکاس دادند.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاکید شهردار تهران برای عدم طرح دعوی از رسانه‌ها در داخل کشور اشاره و اظهار کرد: ظرف دو سالی که آقای حناچی در مسند شهرداری تهران بوده‌اند این کار دنبال شد و از هیچ رسانه‌ای شکایت نکردیم. نگاه ما به رسانه‌ها نگاهی ائتلافی است و معتقدیم به جز این قادر به حل مشکلات نخواهیم بود. لذا یکی از ذی‌نفعان مهم شهرداری رسانه‌ها هستند. خوشبختانه امروز ابزارها و امکانات برای اطلاع‌رسانی به مردم بسیار بیشتر شده است. ما نیز تلاش کردیم ازاین ابزارها برای اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق بهره ببریم. بی‌تردید توسعه زیرساخت‌های نوین کمک می‌کند اطلاع‌رسانی با کیفیت بهتری انجام شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری  تهران در تشریح برنامه‌های هفته ارتباطات در مجموعه شهرداری تهران گفت: در حوزه دیپلماسی شهری جشنواره خشت طلایی از امروز با آغاز به کار دبیرخانه آن فعالیتش شروع خواهد شد و در این دوره بخش ویژه‌ای تحت عنوان کرونا تدارک دیده شده که در قالب آن تلاش می‌کنیم با همکاری شهرهای دنیا تجارب خود را به شهرهای کمتر برخوردار برسانیم.

وی افزود: جشنواره رسانه‌های شهری نیز  که در اواخر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده بود، در جهت تعامل حداکثری با رسانه‌ها کار خود را ادامه می‌دهد و با توجه به شیوع کرونا تعویقی در آن رخ داد. لذا زمان دریافت محتوا در این جشنواره را تمدید کردیم. هیات داوری مناسبی انتخاب شده که هفته آینده معرفی خواهد شد. اگر از بحران کرونا عبور کردیم که اختتامیه آن برگزار می‌شود و در غیر این صورت با ادامه بحران کرونا اختتامیه این جشنواره از طریق ‌آی پی تی وی‌ها برگزار خواهد شد.

محمدی ادامه داد: جشنواره دیگری برای انتخاب آثار و عملکردهای مناسب روابط عمومی‌های برتر تهران نیز امسال برگزار خواهد شد. در حقیقت این جشنواره در اولین دوره با عنوان صبای تهران برگزار می‌شود.  عملکردهای روابط عمومی‌ها در شهر تهران برای مخاطبان ارزش بسیاری دارد و می‌توان از طریق آن هویت‌های تهران را تقویت کرد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تاکید کرد: جشنواره داستان تهران نیز یکی از زیرمجموعه‌های رویدادهای تهران ۱۴۰۰ است که فعالیت خود را از هم اکنون آغاز می‌کند. هدفش این است که برای ایجاد تعلق بیشتر شهروندان به شهر نیاز به داستان و قصه‌گویی داریم که در این جشنواره مردم را درگیر این موضوع می‌کنیم و از دانش و تجربه و احساسات آنان به ویژه در حوزه بحران کرونا بهره خواهیم گرفت.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شبکه شهر اشاره و تصریح کرد: شبکه شهر شبکه‌ای چند رسانه‌ای است که تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند. روز دوشنبه هفته جاری با حضور سخنگوی دولت فعالیت رسمی این شبکه آغاز خواهد شد.

وی افزود: در هفته ارتباطات تقدیر از مدیران برتر شهرداری‌های مناطق، مدیران عامل شرکت‌ها، سازمان‌ها و معاونان شهردار تهران را انجام خواهیم داد که یکی از شاخص‌های این انتخاب پاسخگویی به رسانه‌ها بوده است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تراکم فروشی و شیوه برخورد مجموعه شهرداری با این موضوع گفت: ما با تراکم فروشی غیر قانونی مخالف هستیم. این که زمین‌هایی که باید به نفع عموم مردم استفاده شود به برج‌های بلند مرتبه تبدیل شود، مورد مخالفت جدی ما است و امروز معاونت شهرسازی ما به‌طور جد حافظ حقوق عامه شهروندان است. امیدواریم این سیاست‌ها با ایجاد منابع پایدار درآمدی همانند لایحه درآمدهای پایدار به گونه‌ای باشد که کمتر به سمت درآمدهای غیر سالم در شهر روی بیاوریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسشی در خصوص هزینه برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرداری تهران گفت: ظرف روزهای اخیر با انتشار مقاله‌ شهردار تهران در گاردین و پخش گزارشی از فعالیت‌های شهرداری تهران در مقابله با کرونا در شبکه فرانس ۲۴ برخی عنوان کردند که شهرداری تهران برای انتشار این موارد پول پرداخت کرده است در حالی که ما ریالی بابت رپورتاژ به رسانه‌ها و تلویزیون‌های خارجی ندادیم و هیچ ارتباط ارگانیگی با رسانه‌های خارجی نداریم. برخی از این جشنواره‌ها بی ریال برگزار می‌شوند و تنها هزینه‌های تشریفات برای آنها وجود دارد که در مقابل تولید محتوا در شهر هزینه‌های بسیار کمی خواهد بود. در حقیقت جایی که فعالیت وجود داشته باشد رسانه‌ها به آن معطوف می‌شوند.

وی تاکید کرد: مذاکره با شهرداران خواهر شهر تهران تاکنون چند بار در مجموعه شهرداری تهران انجام شده است و چنین کاری تاثیر به‌سزائی در چهره تهران و ایران دارد به شکلی که شهرداری متعلق به دنیای غرب وقتی اعلام می‌کند تحریم‌های که علیه ایران است ناعادلانه است و من به دولت این خود این مو ضوع را منعکس می‌کنیم در حقیقت این یک اجماع آفرینی است. این ابتکارعمل به مرور در پذیرش گردشگر و تحول اقتصادی موثر خواهد بود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری  تهران در خصوص احتمال ادامه شیوع ویروس کرونا گفت: ما در شهر تهران سناریوهای مختلفی تنظیم کردیم و براساس فعالیت‌هایی که در شهر متوقف می‌شود، اقداماتی را انجام خواهیم داد. این برداشت که فعالیت‌های بحران در شهرداری تهران متوقف شده، غلط است. نه ضدعفونی مترو و اتوبوس و ساختمان‌ها و نه دورکاری هیچ یک تعطیل نشده است.

وی افزود: اماکن گردشگری و ورزشی هنوز بازگشایی نشده‌اند لذا آمادگی در شهر تهران وجود دارد ولی ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و پارامتر مهم کار ستاد ملی است. زیر ساخت‌هایی که برای مقابله با کرونا درست کرده‌ایم همچنان وجود دارند. برای مثال فروشگاه‌های شهروند ما حداکثر عرضه در این ایام به همراه میادین میوه و تره بار را داشتند و هیچ مشکلی در این حوزه ایجاد نشد. در حوزه حمل و نقل عمومی نیز ما اعلام کردیم مشکلاتی در این بخش وجود دارد و برای تحقق فاصله گذاری هوشمند نیاز به افزایش ناوگان داریم. ما از انتهای فروردین به این نتیجه رسیدیم که همه اقدامات و آیین‌نامه‌های لازم را به اطلاع شهروندان و رسانه‌ها برسانیم به‌گونه‌ای به اشباع اطلاعاتی رسیده‌ایم و بر همین اساس نشست خبری دیگری برگزار نکردیم.

محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش شهردار تهران در جلسات ستاد ملی کرونا و دنبال کردن حقوق شهر تهران گفت: نقش شهردار تهران در این ستاد نقش کلیدی است و گزارشاتی که ارائه کرده مورد توجه و بعضا مبنای تصمیم گیری‌ها قرار گرفته است. در تعیین اقلام و فعالیت‌های مرتبط در حوزه میادین تره بار و فروشگاه‌های شهروند اقدامات جدی انجام دادیم اما در مورد جبران خسارات و ضرر و زیان شهرداری و سایر کسب و کارها باید بگویم این مبحث هنوز بسته نشده و در حال پیگیری است البته تاکنون کمک‌هایی واصل شده همانند آن چه که برای دستفروشان از طریق بنیاد مستعضفان و بیکاران از طریق تامین اجتماعی انجام شد. همچنین در همکاری با سپاه بیش از 100هزار بسته غذایی در تهران توزیع شد.

وی تاکید کرد: در تعامل با دستگاه‌های مختلف می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم. در مقوله زلزله ما تنها نهادی بودیم که به‌صورت جدی در همان شب وقوع زلزله اطلاع‌رسانی به شهروندان را دنبال کردیم. یکی از نشانه‌های تعامل با سایر دستگاه‌ها به نتیجه رسیدن موضوع پادگان ۰۶ است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری  تهران در خصوص اجرای طرح ترافیک  با پایان ماه مبارک رمضان گفت: در مورد طرح ترافیک فردا جلسه‌ای برگزار خواهد شد و تصمیم نهایی اعلام می‌شود. ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری در این حوزه را به شورای عالی ترافیک و شهرداری تهران واگذار کرده است بنابراین تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا