خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل الهه کولایی از انتخابات: زمینه چانه زنی بین المللی هموار شد

عضوهیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان و مجمع زنان اصلاح طلب گفت: حضور شکوهمند مردم در انتخابات هفتم اسفند، زمینه را برای چانه زنی موفق و کارآمد دولت در سطح منطقه ای و بین المللی برای دفاع از حقوق حقه مردم ایران هموار کرد.
الهه کولایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بدون تردید پایه اقتدار جمهوری اسلامی ملت بزرگ ایران بوده است و انتخابات روز جمعه نماد بلوغ و رشادت سیاسی مردم ایران است.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که ما در منطقه ای زندگی می کنیم که روند حاکم شدن مردم بر سرنوشتشان، با چالش های گوناگون رو به رو است، مردم ایران حاصل درس های انقلاب اسلامی و جنبش اصلاحات را در این انتخابات به نمایش گذاشتند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد: مردم نشان دادند به خوبی از اهمیت صندوق آرا برای رسیدن به خواسته های خود آگاه هستند و از ظرفیت های نظام برای رسیدن به مطالبات قانونی خود به درستی بهره می گیرند.
این فعال سیاسی ادامه داد: همچنین نیروهای اصلاح طلب با حمایت از ایفای وظایف قانونی دولت، در پاسخ به نیازهای گوناگون مردم، با یکپارچگی و انسجام خود، زمینه ساز این رفتار شکوهمند انتخاباتی شدند. در همان حال که رقبای سیاسی آنان از روش هایی بهره گرفتند که بر شدت اهمیت حضور مردم در این شرایط افزوده است.
کولایی تاکید کرد: با در نظر گرفتن فضای کنونی منطقه و تحقق یافتن توافق هسته ای، مردم و نیروهای سیاسی نشان دادند که ضرورت یکپارچگی پیرامون منافع ملی و مصالح عمومی را به درستی درک کرده اند.
استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: بدون تردید با همدلی و اعتماد سازی داخلی، می توان این انتخابات را به فرازی در تاریخ تحولات سیاسی کشور تبدیل کرد.
وی گفت: فارغ از نتایج آرا، همه نیروهای سیاسی باید با همدلی و همسازی، برای تحقق موازین قانونی در کشور و اجرای اصول مختلف قانون اساسی همت خود را به کار گیرند و ملت بزرگ ایران را که با هوشیاری و آگاهی، این حماسه تاریخی و عبرت آموز را آفرید، در مسیر تحقق خواسته ها و مطالباتش گامی دیگر پیش ببرند.
کولایی تاکید کرد: اینک این وظیفه بر دوش همه برگزیدگان مردم است که امانت سنگینی را که بر دوش آنها نهاده شده است، با درک صحیح از وظایف قانونی نمایندگان در یک دوره چهارساله به درستی پیش ببرند و اعتماد مثال زدنی این مردم هشیار را پاسخی شایسته دهند. البته تلاش ها برای به مجلس فرستادن دیگر یاران اصلاح طلبان و حامیان دولت تداوم خواهد یافت، زیرا دور دوم انتخابات در برخی حوزه های انتخابیه هم در پیش خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا