خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روز ریزشی بورس

خبرگزاری فارس نوشت: بورس اوراق بهادار تهران که هفته پیش روی دور رکوردزنی و افزایش شاخص بود، این هفته با روند اصلاح روبه‌رو شده و شاخص کل در پایان معاملات امروز با کاهش 32 هزار و 553 واحد به رقم یک‌میلیون و 809 هزار و 147 واحد رسید.

شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن 6 هزار و 631 واحد رشد کرد و به رقم 487 هزار و 826 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به رقم 6 میلیون و 697 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار بیش از 7.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.6 میلیون نوبت معامله و به ارزش 12 هزار و 795 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

روند یک ساله بورس تهران

امروز ارزش معاملات در فرابورس ایران هم 5 هزار و 356 میلیارد تومان داد و ستد کردند که در مجموع، ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به بیش از 18 هزار میلیارد تومان رسیده است.

امروز عمده شاخص‌های بورس کاهشی بودند به گونه‌ای که شاخص کل با معیار هم‌وزن 1.3 درصد رشد کرد، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 1.3 درصد رشد کرد، شاخص کل بورس 1.77 درصد عقب‌نشینی کرد. شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 1.7 درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور 1.6 درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 2.5 درصد افت کرد. شاخص بازار دوم بورس فقط 48 صدم درصد کاهش یافت.

امروز عمده نمادهای مهم بورسی مانند فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، پالایش نفت تبریز، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و ایران خودرو و پالایش نفت تهران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، بانک تجارت، بانک صادرات، پالایش نفت بندرعباس و و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بوده‌اند.

اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند بازار بورس یک بازار همراه با ریسک و سود و زیان است و سرمایه‌گذاران در ورود به این بازار دقت کنند که اولاً از پول‌های پس‌انداز استفاده کنند، ثانیاً در خرید سهام از افراد متخصص و امین مشورت بگیرند و ثالثاً سعی کنند روش سهامداری غیرمستقیم یعنی خرید سهام و واحدهای صندوق‌های بورسی، صندوق‌های با درآمد ثابت، ای‌تی‌اف‌های دولتی، سهام عرضه اولیه و سهام هلدینگ‌های و شرکت‌های بزرگ را خریداری کنند و در سرمایه‌گذاری بورسی از شایعات و سیگنال‌فروشی در فضای مجازی خودداری کنند و نیز از رفتار هیجانی و تصمیم‌گیری عجولانه خودداری کنند تا دچار زیان نشوند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل 301 واحد رشد کرده و به رقم 18 هزار و 857 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 219 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 734 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 356 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای گوهرزین، پتروشیمی مارون، هلدینگ معدنی خاورمیانه و پلیمر آریا ساسول بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و بانک دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، پتروشیمی تندگویان، توسعه و عمران استان کرمان، کارخانجات تبرک و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بوده‌اند.

انتهای پیام/ب

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا