خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمادگی برای مشارکت در راه‌اندازی اتحادیه قرآنی جنوب آسیا

علیرضا معاف در دیدار مدیران موسسات قرآنی تایلند عنوان کرد.

در نشست مدیران مؤسسات قرآنی تایلند با معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بر آمادگی ایران برای همکاری در زمینه گسترش و تقویت فعالیت‌های قرآنی در تایلند و کشورهای جنوب شرق آسیا تأکید کرد.

خبرگزاری مهر نوشت: «با حضور مهدی زارع، رایزن فرهنگی ایران در تایلند؛ علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان و رؤسای مؤسسات آموزش قرآن از سرتاسر تایلند در محل رایزنی فرهنگی بانکوک نشستی مشترک برگزار شد.

در این دیدار در ابتدا زارع، رایزن فرهنگی با خوش‌آمدگویی به حضار در مورد وضعیت آموزش قرآن در تایلند گزارشی ارائه داده و بر لزوم توجه هر چه بیشتر به این موضوع تأکید کرد. وی همچنین اعلام کرد در راستای یکپارچه‌سازی و مدیریت بهتر فعالیت‌های قرآنی در حال راه‌اندازی دارالقرآنی در تایلند هستیم که بتوانیم فعالیت‌های قرآنی در این کشور را دوچندان کنیم.

در ادامه برنامه سه نفر از بانوان فعال در حوزه آموزش قرآن بانوان که در بانکوک فعالیت می‌کنند گزارش فعالیت‌های خود را ارائه کردند.

معصومه میرزایی، حافظ کل قرآن کریم که در جلسه حضور داشت ارزیابی خود از بررسی‌ها و فعالیت‌هایی که در مدت حضور در تایلند در همکاری با مؤسسات مختلف قرآنی داشته را ارائه و اعلام کرد با توجه به سابقه تدریس و آموزش قرآن بنده و با عنایت به ارتباط‌گیری و همکاری که با مؤسسات قرآنی در این کشور داشته‌ام شاهد بودم که پتانسیل بسیار زیادی در این کشور برای فعالیت در این زمینه وجود دارد و امید است تا با حمایت‌های لازم و شروع به کار دارالقرآن ذکر شده بتوان به نحو احسن به این مهم پرداخت.

در ادامه برخی از دیگر فعالان قرآنی که از جنوب کشور تایلند در جلسه حضور داشتند گزارش فعالیت خود را ارائه و اعلام کردند با توجه به اینکه قرآن نقطه مشترک بین برادران سنی و شیعه است ما توانسته‌ایم بسیاری از برادران و خواهران اهل سنت را نیز به مدارس خود جذب کنیم و با توجه به قانون آزادی ادیان تایلند برخی از این مدارس موفق به کسب مجوز فعالیت رسمی از دولت و آموزش و پرورش شده و به‌راحتی می‌توانند همچون مدارس دولتی به فعالیت بپردازند؛ حتی بسیاری از شیعیان مالزی که امکان فعالیت در کشور خود ندارند بدلیل هم مرز بودن با استان‌های جنوبی می‌توانند به راحتی در مراکز ما حضور و اقدام به یادگیری این دوره‌ها نمایند و امید است با توجه به توانایی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه حمایت‌های لازم انجام گیرد تا شاهد رشد هر چه بیشتر این مراکز در سرتاسر تایلند شویم.

در ادامه علیرضا معاف از تمامی فعالان قرآنی که در جلسه حضور داشتند تقدیر و تشکر کرد و فعالیت آنها را در کشورهای غیراسلامی کاری بسیار ارزشمند خواند و با اشاره به برخی از ویژگی‌های قرآن افزود: امروزه با توجه به هجمه‌ها و توهین‌هایی که علیه قرآن وجود دارد باید تلاش کنیم تا متن و مفهوم زیبای قرآن را به مردم عرضه بداریم اگر آنها با وجهه زیبا و مفاهیم آن آشنا شوند به خودی خود به این کتاب مقدس جذب و توهین‌ها و قرآن‌هراسی‌ها بی‌اثر خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: با توجه به ساختار زبانی که در کشورهای جنوب شرق آسیا وجود دارد تاکید بر دوره‌های روخوانی، روانخوانی و صحیح خوانی ضرورت دارد و در کنار آن نیز بایستی مفاهیم قرآن نیز به افراد منتقل شود تا زیبایی کار دوچندان شود؛ مسلماً افراد علاوه بر صوت زیبای قرآن شیفته مفاهیم آن نیز خواهند شد.

او همچنین با توجه به وجود برخی کشورهای اسلامی مانند اندونزی و مالزی در همسایگی تایلند افزود: می‌شود از این پتانسیل بهره برد و با متحد کردن فعالان این حوزه اتحادیه قرآنی جنوب شرق آسیا را با محوریت قرآن به عنوان نقطه مشترک مسلمانان راه‌اندازی کرد.

معاف در ادامه نشست به فعالان حاضر در جلسه اعلام کرد ما آمادگی داریم تا با هماهنگی رایزنی فرهنگی برخی از اساتید برجسته قرآن را برای برگزاری دوره‌های آموزشی به این کشور اعزام کنیم و در صورتی که عزیزان طرح و برنامه‌های نو و قابل اجرای مؤثری داشته باشند به طور کامل آماده حمایت از این برنامه‌ها و مؤسسات هستیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا