خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه فرانسه: برنامه‌ها برای حفظ برجام همچنان به قوت خود باقی است

وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر این‌که برنامه‌ها برای حفظ برجام همچنان به قوت خود باقی است، گفت که بازی کردن با خطوط قرمز همیشه خطرناک است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز- چهارشنبه- گفت که تصمیم ایران مبنی برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در صورت از بین رفتن برجام، نزدیک به خطوط قرمز است.

وی در ادامه گفت که بازی کردن با خطوط قرمز همیشه خطرناک است.

لودریان در عین حال تاکید کرد که برنامه‌ها برای حفظ برجام همچنان به قوت خود باقی است.

پیش از این، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه با انتقاد از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، نسبت به پیامد تشدید رویارویی بر سر برنامه هسته‌ای ایران هشدار داده بود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز که برای رایزنی درباره توافق هسته‌ای ایران به اروپا سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با ماکرون گفت که از فرانسه نخواسته است که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود، چرا که به دلیل دشواری‌های اقتصادی، برجام خود به خود متلاشی می‌شود.

ماکرون در این کنفرانس خبری گفت که همه باید در راستای تثبیت وضعیت حرکت کنند و به سمت تشدید رویارویی نروند، چرا که این فقط به درگیری منجر خواهد شد.

وی با انتقاد مجدد از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام گفت: «وقتی شما تصمیم می‌گیرید از طرف خودتان یک توافق را فسخ کنید، طرف دیگر تشویق نخواهد شد آن را رعایت کند».

امانوئل ماکرون همچنین گفت که نشانه‌ای در دست نیست که ایران تعهدات خود در چارچوب برجام را نقض کرده باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا