خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قهر و اعتراض به هاشمی «ختم به خیر شد»

«محسن هاشمی»، رییس شورای شهر تهران با اشاره به حاشیه‌های جلسه‌ی امروز شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه با وساطت چند نفر دیگر از اعضای شورای شهر ختم به خیر شد.

به گزارش ایسنا، هاشمی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه امروز با بیان اینکه جلسه با چند تذکر از سوی اعضای شورا شروع شد، گفت: پس از آن دستوری مبنی بر بررسی تأمین منابع مالی برای شرکت آب و فاضلاب تهران مطرح شد.

وی با بیان اینکه در گذشته مصوباتی در زمینه تأمین منابع مالی داشتیم تا آبفا بتواند با سرعت بیشتری طرح‌های شهری خود را اجرا کند، افزود: قبل از شیوع کرونا گزارشی در این خصوص به دست ما رسید که ما آن را به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دادیم؛ اما همین امر امروز موجب بروز سوءتفاهم شد.

هاشمی با بیان اینکه ارجاع موضوع به کمیسیون‌های تخصصی به درستی انجام شده، گفت: بررسی این دستور موجب رنجش برخی از اعضای شورا شد که خوشبختانه با وساطت چند نفر دیگر ختم به خیر شد.

وی با بیان اینکه تمامی مصوبات شورای شهر توسط هیأت تطبیق در فرمانداری بررسی می‌شود، تصریح کرد: هیأت تطبیق ایراداتی به مصوبه بودجه شورای شهر داشت که خوشبختانه با حضور ما در این جلسه چهار مورد پذیرفته نشد و در سه مورد نیز ما کوتاه آمدیم.

رییس شورای شهر تهران در مورد مصوبات شورای ترافیک تهران نیز با بیان اینکه باید این مصوبات به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا برسد، تصریح کرد: در شورای ترافیک هیچ گاه مصوبه‌ای برای لغو اجرای طرح ترافیک نداشتیم و این مسئله از سوی وزیر بهداشت مطرح شد که بعد از آن روز هم مردم توانستند آزادانه در شهر تردد کنند و ما هم اطلاعی از تصمیمات جدید نداریم. چرا که نامه‌ای به دست ما نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز تعدادی از رانندگان بازنشسته اتوبوسرانی مقابل شورای شهر تهران تجمع کرده بودند و میرعبدالله رئیس شورای کار ستاد مرکزی اتوبوسرانی، که به عنوان نماینده رانندگان معترض عنوان کرد که ۶۰ نفر از رانندگان اتوبوس سنوات خود را هنوز دریافت نکردند و ۴۰۰ نفر نیز حق بیمه‌شان پرداخت نشده . همچنین از تیرماه سال گذشته تعدادی از رانندگان اتوبوس باید بازنشسته می‌شدند اما به این دلیل که حق بیمه چهار درصد مشاغل سخت زیان‌آور مربوط به شعب ۴ و ۲۳ سازمان تأمین اجتماعی واریز نشده بود مجبور شدند که هشت ماه بیشتر کار کنند.

وی با بیان اینکه از تیر تا اسفندماه بازنشستگان اتوبوسرانی فعالیت کردند اما حالا متوجه شدند که بیمه آن‌ها رد نشده گفت: نه تنها سنوات آن‌ها پرداخت نشده بلکه دفترچه بیمه آن‌ها نیز تمدید نمی‌شود و برخی از آن‌ها نیز سنوات پایان خدمت را دریافت نکردند.

وی در پاسخ به این سوال که چندی پیش مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اعلام کرده بود که بخشی از حق بیمه رانندگان بازنشسته اتوبوس پرداخت شده است، گفت: از ۶۸ میلیارد تومان بدهی تنها ۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده و هنوز ۵۳ میلیارد تومان پرداخت نشده و این در حالی است که حبیب‌زاده و هاشمی از اعضای شورای شهر به صورت مداوم به شهرداری تأکید کردند که این حق بیمه چهار درصدی مشاغل زیان‌آور رانندگان بازنشسته اتوبوسرانی را پرداخت کنند تا کار آن‌ها راه بیفتد اما این مهم هنوز محقق نشده است.

گفتنی‌ست بررسی نامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب امروز در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار داشت که در پی آن اعضا بحث و گفت‌وگوی فراوانی در این خصوص داشتند؛ اما نهایتا پس از مخالفت اعضای شورا با پیشنهاد خروج بند 1 این لایحه از دستور کار و تصویب کلیات آن، هاشمی ریاست شورا از طرح پیشنهاد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری جلوگیری کرد که موجب اعتراض وی شد.

در ادامه علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز نسبت به این رخداد اعتراض کرد و گفت: اگر قرار است که پیشنهادات ما مطرح نشود لزومی به نشستن در جلسه وجود ندارد. به این ترتیب علیخانی، سالاری و خلیل‌آبادی در اعتراض به این شیوه اداره جلسه توسط هاشمی رفسنجانی صحن علنی شورا را ترک کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا