خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مردم از چه بانک‌هایی بیشتر راضی هستند؟

سرویس اقتصادی انصاف نیوز: انتخاب بانک برای افتتاح حساب برای بسیاری یک چالش محسوب می‌شود. دسترسی به بانک و کیفیت ارائه‌ی خدمات چه به صورت حضوری و چه به صورت اینترنتی و بسیاری از معیارهای دیگر برای انتخاب بانک تاثیرگذار است. انصاف نیوز با انتخاب چند معیار بین مخاطبان خود در مورد بانک‌ها نظرسنجی کرده است.

در این نظرسنجی از افراد خواسته شد که در مورد کیفیت ارائه‌ی خدمات، کمتر تلف شدن زمان، رفتار مناسب با مراجع و دسترسی به شعبات، نام یک بانک که از آن راضی هستند و یک بانک که از این نظرها از ناراضی هستند را ببرند. در این جداول فقط نام ده بانک برتر آمده است.

ارائه‌ی خدمات: ملی

از نظر ارائه‌ی خدمات بانک ملی بیشترین افراد راضی و همینطور بیشترین افراد ناراضی را به خود اختصاص داده بود. 20 درصد جامعه‌ی آماری ما از بانک ملی از این نظر راضی بودند و 23 درصد ناراضی. بعد از بانک ملی بانک پاسارگاد و شهر بیشترین درصد افراد راضی را به خود اختصاص داده بودند. همچنین جامعه‌ی آماری ما بعد از بانک ملی از بانک ملت و صادرات با 23، 18 و 15 درصد ناراضی کمتر راضی بودند.

نام بانک

درصد افراد راضی

درصد افراد ناراضی

ملی
20
23
پاسارگاد
13
12
شهر
8
0
ملت
8
18
رسالت
7
0
انصار
7
3
مسکن
5
0
کشاورزی
5
2
آینده
4
0
سامان
4
3
سایر بانک‌ها
19
39

صرفه‌جویی در زمان: پاسارگاد

زمان برای بسیاری از مشتریان بانک‌ها فاکتور مهمی محسوب می‌شود. در بعضی بانک‌ها شخص مجبور است زمان زیادی را صرف کند تا بتواند کار بانکی خود را انجام دهد. جامعه‌ی آماری ما از این نظر بیش از همه از پاسارگاد راضی بودند، بانک سپه و شهر نیز در رده‌های بعدی قرار دارند. بانک‌های ملی و ملت اما با 40 و 32 درصد از این نظر رکورددار افراد ناراضی شدند بعد از آنها بانک تجارت با 10 درصد افراد ناراضی قرار دارد.

نام بانک

درصد افراد راضی

درصد افراد ناراضی

پاسارگاد
14
0
سپه
12
1
شهر
11
0
سامان
10
0
انصار
9
0
پارسیان
9
0
مهر اقتصاد
8
2
آینده
5
0
خاورمیانه
4
0
رسالت
4
4
سایر بانک‌ها
14
93

رفتار مناسب: پاسارگاد

بسیاری می‌گویند در بعضی بانک‌ها رفتار مناسبی با آنها نمی‌شود یا اینکه پرسنل به جای انجام کار در حال گپ زدن با هم یا خوردن صبحانه هستند. از این نظر هم از مخاطبان خود خواستیم که نظر خود را در مورد بهترین عملکرد و بدترین عملکرد را انتخاب کنند. بانک‌های پارسیان، پارسیان و شهر توانستند درصد بیشتری از رضایت مخاطبان را جلب کنند. بانک ملی، ملت و سپه  با 32، 17 و 15 درصد ناراضی در صدر جدول نارضایتی قرار دارند.

نام بانک

درصد افراد راضی

درصد افراد ناراضی

پاسارگاد
12
0
پارسیان
12
0
شهر
11
0
سامان
11
3
رسالت
10
0
آینده
10
0
ملت
6
17
ملی
5
32
اقتصاد نوین
4
3
سپه
4
15
سایر بانک‌ها
15
30

دسترسی: ملی

ممکن است مشتری در یک جایی از شهر قرار داشته باشد یا حتی خارج از شهر رفته باشد و نیاز فوری به دسترسی به بانک داشته باشد، آیا به راحتی می‌تواند بانک مورد نظر خود را پیدا کند؟  این یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب بانک بین افراد است. از مخاطبان خود خواستیم یک بانک که دسترسی خوبی به آن دارند و نام یک بانک دیگر که به آن دسترسی ندارند را نام ببرند. بانک‌های ملی، ملت و صادرات بیشترین افراد راضی را داشتند و بانک‌های شهر و سامان با 19 و 18 درصد افراد ناراضی یشتر توسط افراد با عنوان دسترسی کم نام برده شدند.

نام بانک

درصد افراد راضی

درصد افراد ناراضی

ملی
34
15
ملت
18
0
صادرات
16
2
پارسیان
8
2
پاسارگاد
8
7
مسکن
5
1
سپه
5
2
انصار
4
2
مهر اقتصاد
1
5
رسالت
1
6
سایر بانک‌ها
1
58

به نظر می‌رسد در مجموع بانک‌های خصوصی بیشتر توانسته‌اند رضایت مشتریان خود را جلب کنند، باید دید الگوی حاکم بر بانک‌های قدیمی‌تر و دولتی که در جلب رضایت کمتر موفق بودند چه ایراداتی دارد و آیا می‌توانند با نیازهای روز خود را هماهنگ کنند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بانک ملت سیاستش شده مشتری های کوچیکش رو حذف کنه . فقط میلیاردی ها و میلیاردرا رو نگه داره .
    مخصوصا شعبه پل حافظ ( تهران) الباقی رو نمیدونم.
    سیاست بانک هست یا رییس این شعبه ؟؟ همه بچه های این منطقه ازش شاکین.

    43
    4
    1. دوست عزیز
      پس ما چی بگیم که شرکتی بانکیم؟
      بانک همه چیش ماله کارمند رسمی و مشتری ثروتمنده‌ به ما که شرکتی هستیم چیز خاصی تعلق نمیگیره بجز حقوق و بیمه‌.
      شرکتی توی بانک مظلومه مگر اینکه قراردادی بشه از طریق آزمون

      7
      4
  2. اکثر بانک‌های کشور ما دارای سیستم صهیونیستی هستند و با رسمی کردن نزول خوری و نزول دهی (ربا خواری) جامعه اسلامی ایران را به فساد کشیده اند

    43
    15
  3. مسخره ترین بانک تجارت هست،پول توحسابم هست موجودی میگیرم نیست هیچ جانمیتونی انتقال بدی یابگیری،تازه خودشعبشم میرم میگه هیچی توحسابت نیست با مدارک مستندی که پول واریزکردم باید اثبات کنم پول داخلش هست،بعدش باکلی کلنجار رفتن واعصاب خوردی حتی شعبه به تهران هم زنگ میزنه میگه این چه افتضاحیه که اوردین،بعدمیگه،اهان حسابتون منظومه شده،الان سه ماهه که میرم ومیام میگه درست شده با درست نمیشه،میگه سایتاش داره بروزمیشه،بعدادرست میشه آخه این چه بانکیه بانک تجارت تجارت تجارت حساب بازنکنید،بخداخییلی پشیمونم ولی راهی ندارم،کاش یه حساب دیگه ازاول داده بودم

    24
    5
    1. من بازاری ام و با تمام بانک ها کار میکنم بدترین ش ملته بهترینش و قابل اعتماد ترین تجارته نرم افزار ش عالیه و تکریم ارباب رجوع عالی داره

      8
      24
  4. من بازاری ام و با تمام بانک ها کار میکنم بدترین ش ملته بهترینش و قابل اعتماد ترین تجارته نرم افزار ش عالیه و تکریم ارباب رجوع عالی داره

    4
    16
  5. چندین سال با بانک سپه کار کردم . توی خدمات بانکی خیلی خوبن کارمنداش . و هیچ وقتم شلوغ نیست وکارت بهتر راه میافته . بانکهای خصوصی مثل پاسارگاد سینا پارسیان هم خدماتشون عالیه

    6
    9
    1. افتضاح ترین همین بانک سپه هست خیلی شلوغ هست فقط مشتری های vip شون بهترین خدمات رو میگیرن

      5
      1
  6. سلام
    به نظر من که بانکی خوبه که کمتر از همه شلوغ باشه ، اینطوری مشتری ها خیلی بیشتر میتونن با کارمندها برخورد داشته باشن و کارهاشون را انجام بدن.
    چیه این بانک های شلوغ …
    من و خانواده ام همیشه انتخاب اولمون بانکی هست که کمتر از بقیه بانک ها داخل شعبه هاش جمعیت باشن.

    17
    2
  7. سلام
    هموطنان عزیز، لطفا اینقدر به کارمندای بانک ها سخت نگیرید.
    چرا تا یه کارمند بانک پا میشه یه چایی بخوره اینطوری باهاشون برخورد می‌کنید ؟
    چرا تلفنشون که زنگ میخوره اینطوری سرشون داد میزنید ؟
    بابا به خدا اون ها هم آدمن و از نشستن زیاد خسته میشن …
    یکم درک کنیم.

    12
    6
  8. بدترین بانک ایران هم به نظر من بانک تجارت ،
    همیشه سیستمش هنگ و قطعه
    به هیچکس پیشنهاد نمیکنم که مشتری این بانک بشه و بهش مراجعه کنه …

    4
    1
  9. سلام بهترین بانک پاسارگاد خیلی مشتری را همراهی می کنه هم برخورد خوب دارند . هم تلفنی راهنمایی می کنند . آدم را در مشکلات بانکی تنها نمیذارند. اصلا” به مانده مشتری نگاه نمی کنند . بعد خدمات بدند . خوب تربیت شدند متاسفانه پارسیان اینجور نیست . همراهی نمی کنند . نمی دونم چرا شاید نظارت نمیشن ‌. بخاطر همینه . مشتری زیاد براشون مهم نیست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا