خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارزیابی نماینده وزیر بهداشت از وضعیت کرونا در خوزستان

علیرضا افشار، نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی مقابله با کرونا در خوزستان گفت: بسیاری از شهرهای خوزستان به دلیل شیوع بیماری از نظر کمیته کشوری کنترل بیماری کووید ۱۹، در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر افشار در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی آبادان که امروز دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر در  خوزستان با آغاز موج جدید بیماری مواجه هستیم و بسیاری از شهرهای خوزستان به دلیل شیوع بیماری از نظر کمیته کشوری کنترل بیماری کووید ۱۹، در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

وی درباره تاثیر اعمال محدودیت‌های اجتماعی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا، بیان کرد: در کنترل همه‌گیری کرونا، مهمترین عامل، رفتار اجتماعی است و نوع نگرش مردم، رعایت فاصله‌گذاری و بهداشت فردی مهم است.

وی افزود: بنا به آنچه اینجا مشاهده کردیم، اکثر افرادی که مبتلا شده بودند با بیماران تماس داشتند و در مکان‌های عمومی حاضر شده بودند و به گونه‌ای، رفتار پر خطر داشته‌اند. البته برخی از این افراد نیز به تناسب شغل‌شان مبتلا شده‌اند.

افشار گفت: اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت شخصی رعایت و برای قطع زنجیره انتقال تلاش شود، امیدواریم در روزهای آینده روند بیماری کاهشی باشد.

وی افزود: در شرایط کنونی، مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند. با تمهیدات حوزه ستاد مدیریت کرونا در  آبادان در زمینه بیماریابی و درمان اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی و در خانه ماندن، در روزهای آینده شاهد کاهش ابتلا و بروز بیماری باشیم.

نماینده وزیر بهداشت در خوزستان اضافه کرد: ستاد مدیریت کرونا در آبادان بر اساس پروتکل‌ها وظایف‌شان را به نحو احسن انجام داده‌اند و بر شرایط اشراف دارند. من نیز به عنوان نماینده وزیر بهداشت در خوزستان برای نظارت و انتقال سریع کمبودها و نیازهای خوزستان، در این استان و در آبادان حضور پیدا کردم.

وی گفت: امروز جلسه‌ای با ریاست دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم و نیازها و دغدغه هایشان را بیان کردند که به اطلاع مقام عالی وزارت بهداشت می‌رسانیم و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشکلات برطرف شوند.

افشار در خصوص وضعیت بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، بیان کرد: از بخش داخلی زنان و مردان این بیمارستان بازدید کردیم. خوشبختانه وضعیت مطلوب است و تعداد بیماران ترخیصی و بیماران با حال عمومی و در شرف ترخیص، قابل توجه است. امیدواریم این روند ادامه یابد و شاهد کاهش بار مراجعه باشیم.

وی گفت: یکی از وظایف وزارت بهداشت تقویت زیرساخت‌ها، تامین تجهیزات مورد نیاز و کمک‌های مالی است. در حال حاضر وضعیت خوب است ولی ما قطعا پیگیری خواهیم کرد تا نیازهای آینده دانشکده علوم پزشکی آبادان تامین شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا