خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پالایشگاه شیراز در یک قدمی تولید بنزین یورو ۴

مدیرعامل پخش فرآوردهای نفتی شیراز با تغییرات و پیشرفت هایی که در سیستم پالایشگاه شیراز داشته ایم تنها در انتظار تجهیز کردن قطعات نهایی در این پالایشگاه هستم که در صورت تجهیز شدن فاز یک این پالایشگاه قادر به تولید بنزین یورو ۴ خواهد بود.

به گزارش سایت شیراز تحلیل، مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی شیراز در جلسه مدیران پاسخگو که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: طی هشت ماهه گذشته در استان فارس قریب ۱ میلیارد و ۸۸۰ میلیون لیتر بنزین توزیع کرده ایم که از لحاظ رشد مصرف در کشور رتبه دوم را دارا بوده و نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد مصرف داشته ایم.

او درخصوص آمار توزیع گازئیل طی ۸ ماه گذشته گفت: ۱ میلیارد و ۵۰۰ و ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش مصرف داشته ایم همچنین در بخش مازوت یا همان نفت کوره سی میلیون لیتر مصرف داشته ایم.

به گفته اسدالله طاهری میزان مصرف نفت و گاز نیروگاه ها در استان طی هشت ماه گذشته قریب ۲۴۰ میلیون لیتر بوده است.

مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی شیراز تصریح کرد: در بازه زمانی هشت ماهه گذشته در چهار فرودگاه استان ۴۳ میلیون لیتر سوخت هوایی مصرف شده که حدود ۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

طاهری ادامه داد: در هشت ماهه امسال قریب ۷۲ میلیون تن گاز مایع در استان توزیع و مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی شیراز در تشریح نارضایتی به وجود آمده به دلیل افزایش ناگهانی گاز مایع و اقدامات پس ازآن که موجب عقب نشینی دولت از تصمیم خود شد توضیحاتی نیز ارائه داد بنا به گفته این مقام مسئول بر اساس مصوبه ۲۸ مرداد سال جاری هئیت وزیران ،وزارت نفت مکلف شد گاز مایع دارندگان گاز شهری و عدم مشمول شرایط سهمیه یارانه ای را با قیمت فوب خلیج فارس توزیع کند اما با توجه به تفاوت قیمت در بخش یارانه ای و فوب وجود داشت و مقاومت هایی که ایجاد شد این مصوبه عملا اجرایی نشد.

طاهری گفت :گرچه در استان فارس ۹۹ درصد از گاز طبیعی بهرمند هستند و تنها یک درصد از گاز مایع استفاده می کنند اما با تاکید و حساسیت بالای استاندار همه تلاش بر این است که مردم در بحث سوخت مشکلی نداشته باشند و فرآوردهایی که نیاز دارند در اختیار آن ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی افزود: هر کپسول گاز مایع یارانه‌ای بدون تغییر قیمت، ۲۷۹۰۰ تومان به مردم عرضه شود.

بنا به گفته این مقام مسئول تمامی متقاضیانی که نیازمند دریافت گاز مایع برای مصارف خانگی و یا مشاغل خرد هستند باید در سامانه دریافت فرآورده های نفتی ثبت نام کرده و از طریق بستر الکترونیکی سوخت مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

مدیرعامل در خصوص بنزین یورو ۴ گفت به علت ناترازی مصرف بنزین در کل کشور،مصرف از تولید پیشی گرفته است که نیازمند تولید بیشتر بنزین معمولی می باشد.

در استان فارس بیش از ۸۰ درصد بنزین مصرفی را می بایست از سایر مبادی تامین کرد که عمدتا از استان هرمزگان است.

درخصوص تولید بنزین یورو ۴ رایزنی های زیادی شده است با تغییرات و پیشرفت هایی که در سیستم پالایشگاه شیراز داشته ایم تنها در انتظار تجهیز کردن قطعات نهایی در این پالایشگاه هستیم که در صورت تجهیز شدن فاز یک این پالایشگاه قادر به تولید بنزین یورو ۴ خواهد شد.

او با اشاره به کیفیت بنزین و گازوئیل تولیدی گفت: سازمان استاندار در پایشگاه ها و جایگاه های سوخت این موضوع را کاملا بررسی می کند و به استناد اعلام استاندار سوخت توزیعی استانداردهای لازم را دارد.

به گفته این مقام مسئول روند احداث جایگاه در استان روند مطلوب و سالمی را در دولت سیزدهم داشته است و مقام دوم را در کشور دارا است او همچنین گفت در این دولت تا کنون ۲۳ جایگاه جدید به بهرده برداری رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا