خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارسال گزارش تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال به قوه قضاییه

با تصمیم نمایندگان مجلس گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای بررسی به قوه قضاییه ارسال شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی این کمیسیون در مورد تحقیق و تفحص از منابع و مصارف نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی و ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال اخیر را قرائت کرد و گفت: این گزارش مربوط به تفحص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است.

طبق گزارش قرائت شده این تحقیق و تفحص با محورهای درباره درآمدها، مصارف، جریمه‌های مالی و بین المللی، سازوکار نظارتی و راهبری و تغییرات سازمانی دو باشگاه تهیه شده است.

در بررسی بخش عملکرد باشگاه پرسپولیس آمده  است جمع منابع درآمدی عملیاتی طی سنوات ۸۷ تا ۹۷ به  میزان دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۴۵۶ میلییون ریال است که مشروح آن ذیل ۱۰ ردیف در این گزارش ذکر شده است.

یکی از این موارد مربوط به قراردادهای منعقده با شرکت‌های تبلیغاتی و سایر شرکت‌ها برای دریافت خدمات است در این ۱۰ سال باشگاه پرسپولیس ۴۰ فقره قرارداد با شرکت‌های تبلیغاتی و سایر شرکت‌ها برای دریافت خدمات منعقد کرده است.

طبق بررسی های انجام شده مشخص شده تقریبا تمامی این قراردادها ایرادات و اشکالات حقوقی و موارد خلاف مقررات مالی داشته است.

این ایرادات شامل مواردی همچون عدم وصول مبلغ ثابت قراردادها، عدم شفافیت میزان درآمدها، عدم اخذ تضامین و وثایق کافی، واریز مبالغی از قراردادها به حساب مستقیم کادر مربیان بجای حساب بانکی درآمد باشگاه و پرداخت مالیات‌های ناشی از درآمدهای افرادی خاص از حساب پرداختنی‌های باشگاه است.

در این گزارش به موضوع درآمد حاصل از فروش بلیت، نقل و انتقال بازیکنان، فعالیت‌های ورزشی و مسابقات و فعالیت‌ها و خدمات اماکن ورزشی و مدرسه فوتبال پرسپولیس ذکر شده است. همچنین به درآمدهای باشگاه پرسپولیس درباره استقراض از منابع غیر بانکی و دریافت تسهیلات و منابع خارجی اشاره شده که مطابق قوانین به دلیل راه یابی تیم ملی به جام جهانی با حضور دو بازیکن پرسپولیس در  تیم ملی فیفا موظف به پرداخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به این باشگاه بوده است که تا زمان گزارش هیات این مبلغ به باشگاه پرداخت نشده است.

در بخش مصارف ضمن اشاره به هزینه‌های باشگاه پرسپولیس اشاره شده که کل هزینه‌ حق الزحمه ورزشی این باشگاه در ۱۰ سال اخیر جمعا مبلغ ۱۷۴۰ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۰۳ ریال بوده است که حدودا ۶۸ درصد کل هزینه‌های باشگاه و بیشترین مرکز هزینه به شمار می‌آید که بابت حق الزحمه، کادر فنی و بازیکنان داخلی و غیره پرداخت شده است.

در جمع بندی این گزارش تاکید شده که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان شرکت دولتی هستند که ردیف بودجه‌ای دارند پس باید قوانین و مقررات حاکم بر شرکت‌های دولتی توسط مدیران در آن رعایت می‌شد که این اتفاق رخ  نداد لذا درخواست ما به رای گذاشتن این گزارش برای ارائه به قوه قضاییه جهت شفافیت عملکرد این دو باشگاه است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا