خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ارتباطات: تا ساعاتی دیگر شرایط ارتباطی در لرستان عادی می‌شود

جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از خسارت ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیاردی سیل به بخش ارتباطات لرستان خبر داد.

آذری جهرمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که وضعیت ارتباطی استان به جز در پلدختر به حالت عادی قبل از سیل برگشته است، افزود: هم‌اکنون شبکه ارتباطات ثابت این شهر از بین رفته و تمامی تجهیزات مرکز مخابرات نیز در گل و لای مدفون شده است.

وی از تهیه تجهیزات برای احداث مرکز جدید مخابرات شهر خبر داد و گفت: این وسایل منتقل شده‌اند و از ساختمان اداری مخابرات برای مرکز جدید استفاده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این‌که در حال انجام طرحی هستیم تا سایت‌های جدید را دایر و تجهیزات مستقر شوند، ادامه داد: نصب‌ها به اتمام رسیده و حدود یک ماه طول خواهد کشید که این مرکز به حالت عادی برگردد.

وی به حوزه ارتباطات سیار اشاره کرد و افزود: نسل دو بالا آمد و نسل ۳ و ۴ مانده بود که اولین سایت نسل ۴ صبح امروز ۱۶ فروردین در دسترس قرار گرفت.

آذری جهرمی بیان کرد: تمامی سایت‌های سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز تا ساعتی دیگر در مدار قرار خواهند گرفت و اینترنت تمام شهر در دسترس خواهد بود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بالون ارتباطی ما نیز طی دو ساعت آینده در مدار قرار گرفته که به ۴۰ نقطه از شهر خدمات وای‌فا را به صورت رایگان ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: اقداماتی که انجام می‌شود به صورت موقتی است چراکه جاده‌ها تخریب شده و در تلاشیم که ترمیم اولیه شوند.

آذری جهرمی با تاکید بر این‌که کارهای اساسی باید انجام شود، گفت: همکاران ما فعال هستند تا به صورت اساسی خدمات ارتباطی را پیاده‌سازی کنند که دیگر قطع نشود.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: عملا ظرف چند ساعت آینده شرایط ارتباطی را در استان عادی اعلام می‌کنیم.

به گفته وی، طی سیل اخیر بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش ارتباطات استان خسارت وارد آمده است.

آذری جهرمی با اشاره به این‌که حجم خسارات وارد آمده بسیار زیاد است، گفت: تقریبا ۵۰ درصد شهر پلدختر به زیر گل و لای رفته و بسیاری از مردم متضرر شده‌اند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: راه‌ها صدمات اساسی دیده‌ و زیرساخت‌هایی مانند آب و برق دچار مشکل و اختلال شدند بنابراین حجم آسیب‌ها بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی برای ارائه خدمات در استان هستند و دو معاون وزارت نیرو و یک معاون وزیر راه در اینجا حضور دارد. من نیز به عنوان نماینده رئیس جمهور چند روزی است که  در منطقه هستم.

آذری جهرمی با بیان این‌که نیروهای مسلح، بسیج و تمامی مسئولان پای کار هستند و پیش می‌روند، ادامه داد: حجم مشکلات به شدت گسترده بوده و البته اقدامات حوزه ارتباطات بسیار بزرگ است که ابتدا باید آن را برقرار می‌کردیم چراکه یکی از زیرساخت‌های اصلی محسوب می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که در حوزه فعالیت‌های ستاد بحران استان دخالتی نداریم، گفت: هر جا نیاز به کمک باشد همکاری می‌کنیم اما از چگونگی روند کار آن اطلاعی ندارم.

وی با اذعان به این‌که مردم لرستان حق زیادی بر گردن انقلاب و ایران دارند، افزود: آنان همواره در مقاطع و بزنگاه‌های مختلف برای ایران قلب‌شان تپیده و تلاش کردند.

آذری جهرمی لرستان را یکی از نمادهای افتخار برای ایران دانست و ادامه داد: مصیبت سنگینی به این مردم وارد آمده و اگر گلایه‌مند باشند حق دارند و انتظارات‌شان نیز درست است.

وزیر ارتباطات بیان کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری و توجهی که رئیس جمهور به صورت ویژه داشتند، هم‌چنین پیگیری‌های دستگاه‌ها تمام تلاش‌مان برای برگشتن سریع شرایط به وضعیت عادی است.

وی اظهار کرد: باید اقتصاد آسیب‌دیده مردم اصلاح شود و مشکلات متعددی که برایشان پیش آمده سریعا رفع شوند.

آذری جهرمی با تاکید بر این‌که دستگاه‌های حاکمیتی تلاش‌های لازم خود را دارند و البته مردم جلوتر از آنها در صحنه هستند، گفت: ابتدای هر چیز از صبر، پایداری و استقامتی که در برابر مشکلات دارند باید تشکر کرد و در ادامه این اطمینان خاطر را می‌دهیم که دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها مشکل مردم را مربوط به خود می‌دانند.

وزیر ارتباطات افزود: مسئولان خود را کنار مردم می‌بینند و در تلاش هستند تا شرایط سریع‌تر اوضاع بهبود یابد؛ این نیازمند همدلی و همراهی مردم است که هم‌اکنون نیز شاهد آن هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا