خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر دادگستری: اولویت نخست ما ارتقاء روابط بین قوا خواهد بود

وزیر جدید دادگستری گفت: کار اول ما در وزارت دادگستری ارتقاء روابط بین قوا است تا برنامه‌های مدنظر با سرعت بیشتری پیش رود. پس از آن، اهتمام جدی به سازمان تعزیرات و موضوع حقوق شهروندی، از اولویت‌های ما خواهد بود.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، سید علیرضا آوایی در مراسم تودیع و معارفه وزرای قدیم و جدید دادگستری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) و تشکر از حضور مسئولان عالی قضایی اظهار کرد: باید در کار‌ها و انجام وظایف خود به گونه‌ای رفتار کنیم که بتوانیم در پیشگاه خداوند سربلند باشیم.

وی گفت: کار در وزارت دادگستری زیاد است و اگر همین کار‌هایی که اکنون وجود دارد را به نحو احسن انجام دهیم، کارهای خوبی انجام داده‌ایم.

وزیر دادگستری گفت: در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دادیم و در مجلس به تشریح آنها پرداختیم.

وی با بیان اولویت‌های کار‌ی خود در وزارت دادگستری گفت: کار اول ما در وزارت دادگستری ارتقاء روابط بین قوا ست تا برنامه‌های مدنظر با سرعت بیشتری پیش رود.

آوایی گفت: گاهی اوقات یک حرف نسنجیده و یک اقدام کارشناسی نشده و یک ارزیابی غیر دقیق و یک عصبانیت کنترل نشده این استعداد را دارد که کشور را به هم بریزد و در دل مردم ناامیدی ایجاد کند و ممکن است روند کار‌ها را مختل نماید و نظام و مردم را با چالش مواجه سازد؛ لذا خدا به ما کمک کند که در موضعگیری‌ها و صحبت کردن‌های خود درست رفتار کنیم؛ چون صحبت‌ها و اقدامات ما به لحظه رصد شده و آثار بین المللی پیدا می‌کند.

وزیر دادگستری افزود: باید دست به دست هم دهیم و خوبی‌های یکدیگر را آشکار کرده و زشتی‌ها همدیگر را علنی نکنیم تا کشور به سمت پیشرفت و آبادانی برود.

آوایی به اولویت دیگر کاری خود اشاره کرد و گفت: اهتمام جدی به سازمان تعزیرات دومین اولویت کاری وزارت دادگستری خواهد بود. ضرورت وجود سازمان تعزیرات قابل انکار نیست، فواید و آثار آن بسیار زیاد است. باید همه مراقبت کنیم در کنار خدماتی که به مردم داده می‌شود، خدای ناکرده ظلمی صورت نگیرد.

وزیر دادگستری عنوان کرد: این احکامی که توسط قضات چه در سازمان تعزیرات و چه در دادگاه‌ها صادر می‌شود، به یک امر عادی برای ما تبدیل شده است، اما یک حکم ممکن است برای یک فرد مهمترین اتفاق زندگی‌اش باشد و زندگی یک فرد را دگرگون کند؛ لذا نباید احکام به گونه‌ای باشد که حقی از کسی ضایع شده و ناخواسته برای نظام دشمنی ایجاد کنیم.

وی به سومین اولویت اشاره کرد و گفت: بحث حقوق شهروندی که مسئولان به آن اشاره کردند بحثی است که در آن اختلافی نبوده و شک و شبهه‌ای در آن نیست. حقوق شهروندی یک موضوع اساسی است که باید همه کمک کنیم بتوانیم به نحواحسن آن را اجرایی کنیم.

آوایی خاطرنشان کرد: دغدغه همه ما اشتغال، کار، جوانان و نهایتا عزت و استقلال کشور است. حیف است که وقت ما صرف مواردی غیر از این شود. باید همه با هم دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در انجام وظایف خود موفق باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا