خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در درمانگاه کوی دانشگاه چه خبر است؟

ایسنا نوشت: در پی مراجعه تعدادی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران به درمانگاه کوی دانشگاه، معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمار مراجعین دانشجویان به درمانگاه به دلیل مشکل گوارشی را بیش از ۱۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: پزشکان، بیشتر احتمال شیوع آنفلوآنزا را تشخیص داده‌اند، اما با این وجود امکان مسمومیت غذایی را رد نمی‌کنیم.

دکتر محمدحسین پورغریب در توضیح جزئیات مراجعه شب گذشته تعدادی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران به درمانگاه کوی دانشگاه گفت: از نیمه شب سه‌شنبه، دو نفر از دانشجویان دانشگاه به دلیل مشکلات گوارشی به درمانگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کردند و تعداد مراجعات روز گذشته بیشتر شد و ما نسبت به این موضوع حساسیت پیدا کردیم در همین راستا با نمایندگان معاونت غذا و دارو، بهداشت، پیمانکار غذا و همچنین مدیریت‌های مرتبط اعم از مدیریت مرکز بهداشت، خوابگاه و مدیر تغذیه در محل کوی دانشگاه در خصوص پیگیری این موضوع آماده‌باش جلسه‌ای را تشکیل دادیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی مدیران مرتبط با حادثه فوق طبق وظایف موجود اقدامات لازم را برای کنترل موضوع انجام دادند. به گونه‌ای که حدود ساعت دو بامداد امروز که من در کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر بودم، دانشجویانی که مشکل داشتند توسط وسیله نقلیه دانشگاه به درمانگاه کوی منتقل به صورت رایگان معالجه شدند.

به گفته دکتر پورغریب، همکاران متخصص عفونی در دانشگاه علوم پزشکی تهران دو گزینه را در خصوص علت حادثه فوق مطرح کردند. اما با توجه به این‌که نوعی از آنفلوآنزا در کشور شیوع پیدا کرده و این آنفلوآنزا با مشکلات گوارشی، بدن درد و تب همراه است بیشتر آنها احتمال ابتلای دانشجویان به نوعی از آنفلوآنزا را دادند. ضمن اینکه ما در فصلی قرار داریم که احتمال مسمومیت غذایی کمتر است اما با این حال احتمال مسمومیت را نیز رد نمی‌کنیم.

وی گفت: در حال حاضر اقدامات لازم را در حمایت از دانشجویانی که با مشکل گوارش روبه‌رو شدند را انجام دادیم. از روز گذشته همه شرایط تحت کنترل است و اقدامات درمانی و پیشگیرانه انجام شده است و ما حتی ساعت یک بامداد امروز بین دانشجویانی که با این مشکل مواجه بودند ماست توزیع کردیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: شب گذشته نیز که وعده غذایی دانشجویان جوجه کباب به همراه دوغ و ماست بود نیز دانشجویان با فاصله حدود چهار ساعت بعد از شام دچار مشکل شدند. البته ما دانشجویانی نیز داشتیم که علی رغم اینکه روز گذشته وعده شام یا نهار خود را نخورده بودند،‌اما با این مشکل مواجه شدند؛ بنابراین می‌توان به نوعی علت مسمومیت را رد کرد.

دکتر پورغریب تاکید کرد: ما همواره زنجیره انتقال مواد غذایی اولیه توسط پیمانکار را کنترل می‌کنیم، اگرچه این بازرسی همواره صورت می‌گیرد اما شب گذشته مجددا این بازرسی‌ها را از آشپزخانه و مواد غذایی انجام دادیم و موردی از تخلف مشاهده نکردیم. اما اگر مسمویت غذایی علت این حادثه تشخیص داده شود قطعا با پیمانکار برخورد جدی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر این‌که صبح امروز فقط دو دانشجو به دلیل مشکل گوارشی به درمانگاه کوی دانشگاه مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران پیگیری‌های لازم را در خصوص علت دقیق این اتفاق انجام خواهد داد و نتیجه آن را به جامعه دانشگاهی اعلام می‌کند، اما به طور کلی بالغ بر ۱۰۰ نفر از دانشجویان با این مشکل مواجه شدند و در حال حاضر دانشجوی بستری در درمانگاه دانشگاه نداریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا