خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همسر فرهاد: تا آن روز نام بنیامین را نشنیده بودم

تسنیم نوشت: نوروز امسال(1399) برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری از بنیامین بهادری دعوت کرده بود تا مهمان این برنامه باشد. بهادری به این برنامه آمد و یکی از آثاری که خواند «کودکانه» یا همان «بوی عیدی» بود. این اثر با صدای فرهاد مهراد، آهنگسازی اسفندیار منفردزاده و با ترانه‌ای از شهیار قنبری برای ایرانیان آشناست.

اما بهادری در این آهنگ دخل و تصرف کرده بود و ترانه‌اش را تغییر داده بود. بلافاصله اعتراض‌ها و واکنش‌های منفی شروع شد. در ادامه هم شهیار قنبری ترانه‌سرای اصلیِ این اثر و منفردزاده آهنگساز آن، حمله‌های تندی به بهادری داشتند. آنها نسبت به دخل و تصرفی که در اثرشان شده بود، به شدت معترض بودند.

اما بهادری پس از چند هفته ارتباطی زنده در صفحه اینستاگرام به دفاع از خودش پرداخت. یکی از مهمترین نکاتی که این خواننده برای دفاع از خودش بیان کرد این بود که از همسرِ فرهاد مهراد(خواننده اصلیِ کودکانه) اجازه‌ی اجرا گرفته است. اما صبح امروز همسر فرهاد مهراد با انتشار پیامی، دروغ بودنِ ادعایِ بنیامین بهادری را اثبات کرد.

پوران گلفام: در مقابل افراد بی اخلاق می‌ایستم

پیام همسر فرهاد مهراد درباره حواشی پیش آمده بر سربازخوانی بنیامین از ترانه «کودکانه» به این شرح است:

برای اطلاع مردم سرزمین‌مان و آنان که فرهاد را دوست دارند:

در نوروز امسال در رسانه ملی! آهنگی به نام «کودکانه» (که بعدتر معلوم شد فقط نامش کودکانه بود) پخش شد. در همان ایام دوستانی تماس گرفتند و سوالاتی را مطرح کردند که مرا شگفت‌زده کرد. من تا آن روز حتی نام این خواننده را نشنیده بودم. تصور می‌کردم تلویزیون آهنگ فرهاد را با همان شعر و با صدای شخص دیگری پخش کرده اما وقتی متن کلماتی که به جای شعر اصلی گنجانده شده بود را خواندم و دیدم که شعر و آهنگی چنان فاخر به چنین ابتذالی کشیده شده است، سخت شوکه شدم؛ به خصوص که خواننده مدعی است از من هم اجازه داشته است و امروز چنان بهت زده‌ام که به رغم اختلاف نظرهای بسیار با این دو هنرمند، صمیمانه کنار آنها ایستاده‌ام و معتقدم که علاوه بر آقایان قنبری و منفردزاده، این یک اهانت نابخشودنی به فرهاد هم هست. فرهادی که وسواس بسیار زیادی در مورد سوءاستفاده از حقوق معنوی آثارش داشت.

حرف آخر: من تا روزی که زنده‌ام در مقابل افرادی این چنین بی اخلاق خواهم ایستاد، به هر قیمتی.

پوران گلفام
اردیبهشت 1399»

بنیامین بهادری در صحبت‌هایش که مشغول دفاع کردن از خودش بود اعلام کرد که به زودی در ارتباطی زنده از طریق اینستاگرام با شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاد حاضر خواهد شد و نشان خواهد داد که این دو استاد از او گلایه‌ای ندارند.
جالب اینکه این گفت و گو و این اتفاق تا کنون رخ نداده است و بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی منتظرِ عمل کردنِ بنیامین بهادری به وعده‌اش هستند.

ذکر این نکته هم ضروری است که بنیامین بهادری در فُرمی که به دفتر موسیقی ارائه داده بود، نام خودش را به عنوان آهنگسازِ قطعه‌ی «کودکانه» نوشته بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا