خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اختلاف جریان‌های احمدی نژاد و قالیباف بر سر ریاست مجلس

اختلاف‌های اعضای دو جریان احمدی نژاد و قالیباف چند روز مانده به تشکیل مجلس جدید و انتخاب رییس این مجلس به اوج رسیده است.

به گزارش انصاف نیوز، جلیل محبی، دبیر اصولگرای ستاد امر به معروف که در جریان سیاسی قالیباف قرار دارد، در انتقادی به دیگر اصولگرایان مخالف ریاست قالیباف در مجلس جدید توییت کرد:

«اون از له له زدنتون برای رفتن تو لیست انتخاباتی، این از تشنگی تون برای یک صندلی. شما فرقی با اصلاح‌طلبها ندارید…»

کانال مکتوبات، جریان اصولگرای حامی احمدی نژاد، که مخالف ریاست قالیباف بر مجلس است در واکنش به این توییت نوشت:

«جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف که برای دفاع از دوستان اصولگرایش در انتخابات مجلس، از سمت خود استعفا داده بود، حالا متوجه شده آنها تفاوتی با اصلاح‌طلبان ندارند!»

در انتخابات اسفندماه، بخشی از اصلاح طلبان به دلیل ردصلاحیت گسترده‌ی کاندیداهای این جریان در انتخابات شرکت نکردند و کاهش شدید مشارکت به ویژه در تهران در حدود ۱۸ درصد، باعث شد جریان اصولگرا به صورت مطلق مجلس را در اختیار بگیرد.

غیر از قالیباف که سرلیست اصولگرایان در لیست تهران بود، جریان احمدی‌نژادی‌ها هم حضور پررنگی در مجلس جدید دارند و هنوز مشخص نیست که کدام یکی از آنها می‌توانند ریاست مجلس را بر عهده بگیرند.

بخشی از اصولگرایان معتقدند که قالیباف به دلیل کارنامه‌ی دوران شهرداری شاید دچار حاشیه شود و برای همین با ریاست او مخالف هستند.

به گزارش انصاف نیوز، برخی تحلیلگران هم معتقدند که قالیباف برای ریاست مجلس در انتخابات شرکت کرده و در صورت رییس نشدن احتمالا سال آینده در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهد شد.

آقای قالیباف تاکنون در سه انتخابات ۸۴، ۹۲ و ۹۶ ریاست جمهوری کاندیدا بوده اما در هر سه شکست خورده است.

تحلیلگران بسیاری می‌گویند که کاندیداهایی با سابقه‌ی نظامی در انتخابات ریاست جمهوری رای نمی‌آورند. محسن رضایی، دیگر نظامی سابق که بارها کاندیدای ریاست جمهوری شده است نیز هیچ گاه نتوانست رای قابل توجهی بیاورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا