خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کفاشیان: دلم نمی‌آید فوتبال را رها کنم

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید که نسبت به هشت سال قبل که به فدراسیون آمده بود، فرق کرده و دلش نمی‌آید فوتبال را به حال و روز خود رها کند.

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان در برنامه نود درباره اینکه خسته است، اظهار کرد: مدتی است نشاط خود را از دست‌ داده‌ام.

او درباره ثبت نام نامزدها برای فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود او تاکتیک دوره قبل را در پیش گرفته است، اظهار کرد: به اعتقاد من، نباید مسائل شخصی خودمان را در انتخابات در نظر بگیریم. در این سال‌ها انتقادات زیادی به فدراسیون فوتبال بوده و خیلی‌ها می‌گویند من دلشان را زده‌ام.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: من هم با فرد هشت سال پیش تفاوت دارم. در روزهایی که من رئیس فدراسیون فوتبال شدم، فدراسیون سر و سامان نداشت اما الان پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته است. دلم نمی‌آید فداسیون را رها کنم. آنهایی که علاقه دارند باید رای بیاورند و فعالیت‌های خود را مشخص کنند. در دوره قبل به وزیر گفتم که نماینده خود را زودتر انتخاب کنید تا تبلیغات کند و ما فرمان را به او بدهیم اما غریب در اواخر انتخابات اعلام آمادگی کرد و مجمع به او رای نداد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چیدمان مجمع به گونه‌ای است که تحت هر شرایطی او برنده انتخابات فدراسیون فوتبال خواهد بود، تاکید کرد: چیدمان یعنی من آنها را انتخاب کرده‌ام. هیات‌های فوتبال جزو مردمی‌ترین نهاد ها هستند. همه در هیات‌ها مخفی رای می‌دهند و باید قبول کنیم که عملکردم به گونه‌ای بوده که اعضا من را قبول دارند.

او با بیان اینکه انتخاب رییس فدراسیون فوتبال در اختیار مجمع است، گفت: آنجا هم می‌گویم در این هشت سال امکانات مناسب ندادند و همه جا هم راجع به آن می‌گویند و تبلیغات منفی می‌کنند و همه افراد فاسد را به فوتبال منتسب می‌کنند. چرا نمی‌گوییم هشت سال پیش کجا بودیم و الان کجا هستیم؟ فدراسیون خودمان را با فدراسیون‌های موفق مقایسه کنیم و ببینیم که آنها چه کار کرده‌اند و ما چه کار کرده‌ایم. با اکثر روسای فدراسیون‌ کشورهای دیگر در ارتباطم و امکانات ما با آنها قابل مقایسه نیست.

کفاشیان در واکنش به اینکه محمدرضا داورزنی هم فدراسیون والیبال را با بودجه دولت و کمک اسپانسرها اداره می‌کند و هیچ گاه نمی‌گوید با کمبود بودجه مواجه هستیم، اظهار کرد: والیبال چند تیم دارد؟ فوتسال مردان و بانوان ما لیگ بسیار خوبی دارد و در آسیا اول و در جهان جزو 10 تیم نخست هستیم. ان‌شاءالله تیم فوتسال بانوان هم امسال در جام جهانی کلمبیا شرکت می‌کند. از طرفی در فوتبال ساحلی خوب هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بودجه سال آینده نیز گفت: 50 میلیارد تومان بودجه سال آینده است که حدود 20 میلیارد آن خرج تیم ملی می‌شود. البته درآمدزایی هم صورت می‌گیرد. فدراسیون و تیم ملی اسپانسر دارند اما کافی نیست. وقتی پولی نمی‌دهند، انتظار داریم از ما حمایت کنند. وقتی ذهنیت‌ها خراب شود، هر جا بروید فساد را به فوتبال منتسب می‌دانند. این فضا وقتی فراهم شود، خیلی از اعضا که فوتبالی بودند هم می‌ترسند به سمت فوتبال بیایند و حتی نمی‌خواهند دست ما را بگیرند. ما این حمایت‌ها را می‌خواهیم. تیم باشگاهی ما با کشورهای عربی روبه‌رو می‌شود و باید مقابل آنها پیروز شویم اما مشکلات زیادی داریم.

کفاشیان درباره اینکه گفته می‌شود او هر کسی را قربانی حضور خود در فدراسیون فوتبال می‌کند و حتی کی‌روش هم برای حمایت از او استعفا داد، اظهار کرد: کی‌روش چندین بار اعلام کرد که نمی‌خواهد در این فضا کار کند. او حق دارد چرا که زمین مناسب نداریم و پاداش بازیکنان را هم نداده‌ایم. روند آینده ما هم به گونه‌ای نیست که بتوانیم امکانات را فراهم کنیم. او به طور شخصی استعفا داد تا دست رئیس بعدی را باز بگذارد.

او اضافه کرد: واقعیت این است که کی‌روش همیشه نگاه حمایتی دارد. نیازی به حمایت کی‌روش ندارم. کی‌روش آدم باهوشی است و هیچ وقت فضایی این چنینی را درست نمی‌کند. مردم او را دوست دارند و بازیکنان هم او را قبول دارند. کی‌روش بعضی وقت‌ها ناز می‌کند و ما هم ناز او را می‌خریم. اما من به رای او نیاز ندارم. ما سه مجمع مختلف را تشکیل داده‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال باقی ماندن اختلاف این فدراسیون با وزارت ورزش پس از انتخابات نیز گفت: این به صلاح فوتبال نیست که اختلاف‌ها باقی بماند و سیاست ما این است که با وزارت ورزش تعامل داشته باشیم. وزارت ورزش فکر می‌کند ما رو در روی آنها هستیم اما آنها خواستند عده‌ای را عوض کنیم و این کار را کردیم.

کفاشیان در واکنش به اینکه آیا در چنین شرایطی در فدراسیون فوتبال استقلال وجود دارد، خاطرنشان کرد: معمولا ممکن است در هر سیستمی تغییراتی صورت بگیرد. خود اعضا به این نتیجه رسیدند که تغییرات صورت بگیرد. نظر وزارت ورزش هم این بود که تغییرات صورت بگیرد. آنها گفتند دو نفر را مشخص کنید که ما انتخاب کنیم. این کار را کردیم که با دولت همگام باشیم.

او افزود: وزارت ورزش خیلی از نیروها را برای تغییر انتخاب کرد اما راضی نبودیم. درباره فریده شجاعی هم مجمع موافقت کرد. کنار رفتن او خلاف اساسنامه نبود. همیشه سعی می‌کنیم نظر آن طرف را هم جلب کنیم. برای مثال کی‌روش گفت نمی‌خواهم با فلان سرپرست کار کنم و ما سرپرست را عوض کردیم. ما می‌خواهیم با آرامش جلو برویم اما بعضی وقت‌ها این اتفاق نیفتاده است.

کفاشیان درباره مشخص نبودن وضعیت مالی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: همه چیز سر جای خود است. تراز مالی ما شفاف است. درآمدهایمان هم به درستی انجام می‌شود.

او درباره وضعیت اسپانسر پیراهن تیم ملی نیز گفت: کمپانی‌های مختلف درخواست تدارک پیراهن تیم ملی را داده‌اند و در حال بررسی آنها هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور شائبه برانگیز سیدمصطفی طباطبایی، بردار همسرش در فدراسیون فوتبال اظهار کرد: بردار خانم من سمتی در فدراسیون فوتبال ندارد. او را به عنوان معتمد خودم انتخاب کردم و اگر موردی نیاز به بررسی برای امضا داشته باشد او آن را انجام می‌دهد.

کفاشیان درباره حضور درخشان در کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال نیز گفت: او از سال‌های قبل در فدراسیون است و به کار خود هم مسلط است. او در این زمینه تحصیلات ندارد اما تجربه را کافی به دست آورده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه با رد این موضوع که مسائل مالی فدراسیون زیر نظر برادر همسر اوست، گفت: امضاهای مجاز فدراسیون را فقط خزانه‌دار و رئیس فدراسیون فوتبال انجام می‌دهند. سازمان لیگ هم این گونه است. او فقط اسناد را مشخص می‌کند.

کفاشیان درباره شرکت ده‌گانه محیط پارس که گفته می‌شود با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و طباطبایی هم از سهام‌داران آن است، خاطرنشان کرد: این شرکت را می‌شناسم. شرکتی است که ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد. چمن مصنوعی کار نمی‌کنند و فقط پیست تارتان می‌سازند. البته شرکت موفقی هم نیست. رئیس این شرکت گاهی مواقع به ما سر می‌زند. هیچ قراردادی با شرکت ده‌گانه نداریم.

او درباره حضور طباطبایی در سفرهای تیم ملی و اینکه او از حقوق زیادی هم برخوردار است، توضیح داد: سیستم ما به گونه‌ای نیست که حساب ارزی داشته باشیم و مجبوریم پول نقد بگیریم و بر اساس هزینه‌ها اسناد و مدارک ارائه بدهیم. این وظیفه را هم به او داده‌ایم. برای تیم‌های دیگر هم این کار می‌شود ولی با توجه به حساسیت بیشتر تیم ملی، این کار را به او محول کرده‌ایم.

کفاشیان همچنین افزود: اولا اینکه او در امور مالی فدراسیون دخالت ندارد. 30 سال است که از او در تمام کارهایم کمک می‌گیرم و قبل از فامیل‌شدن با طباطبایی، با هم دوست بودیم. خیالم از حضور او راحت است و این تجربه را با افراد دیگر داشته‌ام اما خیالم راحت نبوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور سر زده ماموران سازمان بازرسی در دفتر کارش و برداشتن اسناد و مدارک او نیز گفت: وقتی می‌گویند فساد است و همه جا را فساد گرفته و نماینده مجلس می‌گوید متهم ردیف اول رئیس فدراسیون فوتبال است، شک و شبهه ایجاد می‌شود. نهاد های نظارتی هم مشکوک می‌شوند و وسایل من را برمی‌دارند. بررسی کردند و من هم گفتم می‌توانم هر توضیحی بدهم. فعلا در حال بررسی هستند. تمام وسایل طباطبایی را هم بردند.

علی کفاشیان درباره وضعیت وخیم زمین چمن کمپ تیم‌های ملی در آستانه اردوی تیم ملی بزرگسالان اظهار کرد: زمین چمن حدود دو یا سه میلیارد هزینه دارد و نتوانسته‌ایم این کار را انجام بدهیم. زمین دیگری هم در کشور نداریم. به همین دلیل کی‌روش می‌گوید می‌خواهم اردوها را در خارج از کشور برگزار کنم.

او در واکنش به مقایسه‌های انجام‌شده میان دوران ریاست او با صفایی فراهانی و دادگان تصریح کرد: این کار شاید مقایسه درستی نباشد. وضعیت اقتصادی الان مناسب نیست. یک میلیارد و نیم از فیفا می‌خواهیم اما نمی‌توانیم بگیریم. فیفا باید یک میلیون دلار پاداش باشگاه‌ها را پرداخت کند اما این نقل و انتقالات انجام نمی‌شود. ما تا به حال بیشترین مبلغ را از اسپانسر گرفتیم. اگر 100 میلیارد «ایران نوین» تحقق پیدا می‌کرد مشکلی نداشتیم. فضای فعالیت ما مناسب نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا در چنین فضایی اصرار به حضور در فدراسیون دارید، گفت: اصراری ندارم. مجمع فدراسیون فوتبال انتخاب‌کننده است و افراد دیگری می‌توانند توانمندی‌های خود را نشان دهند. آن افراد کار را جلو ببرند.

کفاشیان درباره وضعیت کمیته اخلاق و مستق نبودن آن نیز گفت: کمیته اخلاق داریم و کارشان را هم انجام می‌دهند.

او درباره قرارداد نبستن با بعضی از کارکنان تیم‌های ملی مانند افشین پیروانی و محمد خاکپور و همچنین واگذاری تیم ملی امید به طور کامل به حبیب کاشانی اظهار کرد: قرارداد می‌بندیم. از اول کاشانی به جلسه هیات رییسه آمد و همه شرایط را توضیح داد و هیات رییسه هم با حضور او موافقت کرد. او زحمت زیادی کشید و هر کاری را برای تیم ملی امید انجام می‌داد. فقط خاکپور قرارداد نبست. به پیروانی هم گفتم آمادگی قرارداد داریم. این را انجام می‌دهیم. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه امروز سازمان بازرسی با بعضی از اعضای فدراسیون و اینکه گفته می‌شود او بازنشسته شده است، گفت: به دلیل درگذشت عمه‌ام امروز نتوانستم به سازمان بازرسی بروم. تاج، اسدی و نصیرزاده به این سازمان رفتند. بحث‌های خوبی داشتند. من از دوره اول هم بازنشسته بودم اما فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است و اساسنامه ما با سایر فدراسیون‌ها فرق دارد و فرد بازنشسته می‌تواند در انتخابات ثبت نام کند.

او با بیان اینکه فیلم میزبانی تیم‌های ایرانی در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا برای مسئولان AFC فرستاده شد، افزود: نماینده ما علیرضا اسدی در جلسه کمیته مسابقات AFC بسیار خوب صحبت کرد و خیلی محکم موضع ایران را توضیح داد. فیلم مسابقات را فرستاده‌ایم و‌ ان‌شاءالله بازی‌ها در کشور خودمان خواهد بود.

او درباره معرفی یکی از کارمندان باشگاه سپاهان به عنوان نماینده ایران به فیفا به جای مهدی مهدوی‌کیا، اظهار کرد: از باشگاه‌های مختلف خواستیم فردی که مسائل و مشکلات بازیکنان را بداند و به زبان انگلیسی هم مسلط باشد را معرفی کنند که در پایان این فرد را پیدا کردیم و از باشگاه سپاهان معرفی کردیم. تا به حال هم برخوردی وجود نداشته است. الزامی به تحصیلات حقوقی نبوده است.

کفاشیان درباره اینکه گفته می‌شود اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال در سال 86 به تصویب هیات دولت نرسیده است، گفت: در اساسنامه نوشته شده که در هیات دولت تصویب شد. شاید مدرک مستندی را ارائه نکردند اما در اساسنامه نوشته که به تصویب رسید.

او درباره سفر خود به زوریخ و حضور در انتخابات FIFA اظهار کرد: پیش‌بینی انتخابات ممکن نبود. هیچ کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند. در مرحله اول هم نشان داد شیخ سلمان و اینفانتینو رقابت نزدیکی دارند. از ابتدا هم معلوم بود که بن علی با 28 رای حذف خواهد شد. همه حدس می‌زدند آرای او به سمت شیخ سلمان برود اما این آرا به اینفانتینو اختصاص یافت. برنامه جالبی بود. یکی از نامزدها سیاسی بود اما اینفانتینو از چهار نفر دیگر مسلط‌تر بود. برای شیخ سلمان هم تبلیغات خوبی شکل گرفته بود.

او ادامه داد: در بخش‌هایی از این نشست، دو نفر آمدند و اصلاحات را توضیح دادند. درباره این اصلاحات شورا تصمیم‌گیری خواهد کرد و در صورت تصویب، دبیرکل محوریت کارها را انجام خواهد داد و با تصویب این موضوع اساسنامه فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون ایران تغییر خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه هنوز مشخص نیست به چه کسی رای داده و گفته می‌شد امکان دارد به شیخ سلمان رای داده باشد، گفت: به صلاح فوتبالمان نیست که بگویم. شاید شیخ سلمان انتخاب می‌شد. با هر دو کاندیدا صحبت کردیم و موارد را گفتیم. با شیخ سلمان در قطر و اینفانتینو در ایران صحبت کردیم. به صلاح فوتبالمان است که انتخابم را نگویم.

کفاشیان درباره اینکه آیا رابطه‌اش با شیخ سلمان مانند سابق خوب است، گفت: او را ندیدم ولی نظرش روی ایران مثبت است. بن همام به موضوعات کوچک هم ورود و کار کارشناسی می‌کرد اما شیخ سلمان دخالت نمی‌کند و سمتش تشریفاتی است و هیات رییسه تصمیم می‌گیرد. او به فوتبال ما اعتقاد دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که حمایت‌ها از شیخ سلمان شخصی بود یا به خاطر منافع کشور، تاکید کرد: منافع فوتبال مهم است. در سالی که شیخ سلمان و بن همام برای ریاست AFC نامزد شده بودند به گونه‌ای رای دادیم که حمایت هر دو را داشته باشیم. خودم که به طور شخصی نمی‌توانم با آنها صحبت کنم.

او درباره اینکه در دوره قبل هم رایش به نامزدها مشخص نبود، تاکید کرد: اگر شیخ سلمان رییس فیفا می‌شد، فضا برای ما باز می‌شد. شاید یکی از استدلال‌های ما این بود که رئیس، آسیایی باشد. آسیا و شیخ سلمان نزدیک‌تر از اینفانتینو به ما بود. خود اینفانتینو هم گفته بود که می‌دانم شاید رای ایران به سمت شیخ سلمان باشد. اگر کاری هم با فیفا داشته باشیم پل ارتباطی ما با AFC است. تعامل با آسیا نباشد به آنجا نمی‌رویم. AFC اولویت اول ماست.

او همچنین گفت: همه چیزمان شفاف است. همیشه اگر 10 تومان داشتیم، به اندازه 20 تومان استفاده کردیم. از روز اول که به فدراسیون آمدم بدهکار بودیم و سعی کردیم از منابع استفاده کنیم. اکثر نهادهای بازدیدکننده هم در فدراسیون هستند.

کفاشیان درباره درگذشت اکبر اردستانی، مربی نفت تهران نیز گفت: واقعا متاسف شدم و به جامعه ورزش تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا