خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مروری بر اظهارات اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در دیدار با روحانی

اظهارات اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در دیدار اخیر با رییس‌جمهور روحانی را به نقل از ایسنا می‌خوانید:

پروانه مافی، نماینده‌ی مردم در مجلس دهم در دیدار جمعی از فعالان سیاسی با رئیس جمهور گفت: در یکی دو ماه اخیر کارهای خوبی  صورت گرفته که یکی از آن‌ها حمایت و حرکت جسورانه دولت در بازار بورس و سرمایه است. شاید ما انتظار این جسارت را ا زدولت نداشتیم ولی دولت خیلی خوب و مناسب در این بازار وارد شد و توانست جلب اعتماد کند و سرمایه‌های خرد را جذب کند.

در حال حاضر اعتماد مناسبی در بازار بورس و سرمایه ایجاد شده که حفظ آن مهمتر است و دولت باید این اعتماد را قویا حفظ کند.به نظر من اگر این اعتماد حفظ شود حتی به افزایش سرمایه اجتماعی هم کمک می‌کند.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی اضافه کرد: حرکت خوب دیگری که دولت اخیرا داشت تغییر در مدیریت وزارت سمت بود. البته این کار برای بخشی از مجلسی‌ها کمی دیر شده بود و زودتر انتظار می‌رفت که انجام شود ولی بالاخره انجام شد و نوری در دل مردم روشن کرد.

ما در پس خواسته‌های مردم هستیم و می‌بینیم که چند قدمی که سرپرست وزارت خانه اخیرا برداشته توانسته مردم را امیدوار کند.دولت باید خیلی مراقب این امیدهایی باشد که دارد جوانه می‌زند و باید حواسش باشد که این هارا حفظ کند.

مافی با بیان این‌که «زندگی، اقتصاد و معیشت مردم قطعا در پسا کرونا تغییر می‌کند و شکل گذشته را نخواهد داشت» گفت: مدل‌های گذشته در این دوران کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد ، اقتصاد دیجیتال  که مهمترین و موثرترین شکل اقتصاد است بروز کرده و مسیر تکاملش را طی می‌کند و باید در ایجاد کسب و کارهای جدید به آن توجه شود.بخش اقتصادی دولت هم باید برنامه‌های خود را به صورت علنی و عملی اعلام کند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «بکارگیری زنان و جوانان از راهبردهای اساسی دولت تدبیر و امید بوده و هست» افزود: تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته ولی هنوز مورد انتظار مردم نیست و مردم دوست دارند این اقشار را خصوصا در پست‌های ملی بیشتر ببینند.


محسن رفیق‌دوست، فعال سیاسی اصولگرا در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که «رشد نقدینگی فقط با هدایت سرمایه به سمت تولید قابل کنترل است»، اظهار کرد: برای تحقق شعار جهش تولید که مورد تأکید رهبری است باید آسان‌گیری افزایش پیدا کند. امروز کارگروه‌هایی در دولت هست که سرمایه‌گذار را در میانه راه پشیمان می‌کند.

وی افزود: من از قانون کار خوشم می‌آید چون به نفع طبقه کارگر است اما در این قانون کار ما هیچ تشویقی برای سرمایه‌گذار جهت ایجاد کاری که کارگربر باشد، نداریم و هرکس می‌خواهد کاری شروع کند می‌رود می‌گردد که ببیند چطور می‌توان آن کار را با کارگر کمتری انجام داد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در حالی که با حفظ همه آن محسناتی که قانون کار برای حمایت از کارگر دارد، می‌توان این نقاطی ضعف را هم برطرف کرد.

رفیق‌دوست در پایان گفت: موانع تولید را بردارید که همین موضوع راه‌حل همه مشکلات کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.


رمضانعلی سبحانی‌فر، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در نشست فعالان سیاسی با رئیس جمهور اظهار کرد: دولت یازدهم دولت تدبیر و امید نام گذاری شد و به حق با تدبیر و امید در دولت یازدهم موفق بودید اما چه شد که سرمایه اجتماعی ما امروز دچار آسیب شده است. من می‌گویم مظلوم واقع شدید.

وی افزود : خود اعضای دولت نمی‌آیند کارنامه‌شان را تبیین کنند و آن را در ویترین بگذارند. فرماندار و استاندار و وزیر شما نمی‌آیند از عملکردشان دفاع کنند. مشکل اینجاست. و خود شما یک تنه جلو می‌برید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس خطاب به رئیس جمهور یاد آور شد: من از شخص جناب عالی تشکر می‌کنم که در  4 ماه اخیر پرانرژی بوده‌اید آن قدر که برای همه زبان زد شده‌اید. ما اطلاع داریم که مرتب و حتی روزهای جمعه با وزرا تماس  می‌گیرید. این انرژی را در یک سال پیش رو داشته باشید.

وی در پایان خطاب به روحانی گفت: مدیرانی که تصمیم نمی‌گیرند را کنار بگذارید همان طور که این تصمیم را گرفتید.


زهرا ساعی، نماینده‌ی مردم در مجلس دهم در نشست فعالان سیاسی با رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت جوانگرایی در دولت اظهار کرد:‌ توقع جامعه جوانان این است که از جوانان شایسته ، متعهد و متخصص به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به نحو احسنت استفاده شود و ما امیدواریم عزم راسخی که دولت در این زمینه دارد را بیشتر بدانیم.

وی افزود : بسیاری از اندیشمندان وصاحب نظران مسائلی را درباره‌ اقتضائات پسا کرونا مطرح می‌کنند. من می‌خواهم موضوع زنان سرپرست خانوار را مطرح کنم. در شرایط کرونا خانمهای ما که عمدتا مشاغل‌شان مشاغل خانگی و خدماتی بوده اوضاع خوبی ندارند.

این عضو حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد:‌ بر من به عنوان یک خانم که در عرصه سیاست و اجتماع فعالیت می‌کنم واجب است به این موضوع اشاره کنم و خواهشم این است که تدبیری شود. البته می‌دانم کارهای خوبی برای دهک‌های پایین جامعه انجام شده اما زنان سرپرست خانوار شرایط خاص خود را دارند و ان‌شاء الله در این زمینه تدبیر شود.


حسین مظفر، فعال سیاسی اصولگرا در دیدار سیاسیون با رییس‌جمهور اظهار کرد: تصمیمات دولت همیشه باید با دقت و حساسیت فراوانی همراه باشد و در شرایط ویژه کنونی که مردم وضعیت خاصی دارند باید این دقت و حساسیت بیشتر باشد.

وی افزود: فراز و فرودهایی که در بازار بورس پدید آمده و مردم را امیدوار کرده و آنان املاک‌شان و جنس‌های‌شان را فروخته‌اند و آمدند در بورس سرمایه‌گذاری کردند که این پدیده خوبی است.

مظفر ادامه داد: در نزدیکی خانه‌مان دفتر خدمات الکترونیکی وجود دارد که مردم از چهار صبح می‌آیند و در آنجا نوبت می‌گیرند تا ثبت‌نام کنند اما اگر این شرایط کنترل نشود و مردم آسیب‌هایی از آن پیدا کنند آنوقت معلوم نیست که در آینده چه اتفاقی رخ دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا اینجا حرکت مردم به این سمت امیدآفرین بوده اما از این پس باید مراقبت بیشتری کرد تا نگرانی‌ها برطرف شود.

مظفر در پایان تاکید کرد: همچنین درباره موضوع سهام عدالت هم که توزیعش با انتقاد بخش قابل توجهی از مردم همراه بوده و ظاهراً کسانی که نیازی نداشته‌اند این سهام را دریافت کردند و دیگرانی که نیازمند بودند از آن بی‌بهره ماندند موضوعی است که اگر در نحوه توزیع آن تجدید نظر شود اقدام مثبتی است.


حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که سیاست مهار رشد نقدینگی در سال ۹۹ باید انجام شود، اظهار کرد: در سال گذشته رشد نقدینگی خیلی بالا بود و الان دارد نتایج خود را نشان می‌دهد که باید کنترل شود و آن‌قدر بالا نباشد. همچنین اگر سیاست اقتصاد باز و سیاست‌های انقباضی پولی توسط بانک مرکزی اعمال شود و در کنارش آن اوراق ودیعه که در شورای فقهی بانک مرکزی تصویب شده و پیش از این در جلسات سران قوا مطرح شده، اعمال شود خیلی موثر خواهد بود.

وی افزود: همچنین سیاست انبساطی مالی با فروش اوراق بدهی برای تامین مالی پروژه‌های مولد و در کنارش هدایت سرمایه‌های سرازیر شده به سمت بازار بورس برای افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بورسی و واگذاری سهام دولت در شرکت‌های دولتی به مردم از طریق بورس از دیگر اقدامات لازم برای کاهش رشد نقدینگی است.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: ایجاد صندوق‌های مدیریت ریسک در بورس که بودن‌شان اجازه نمی‌دهد شاخص بورس خیلی سقوط کند، همچنین سیاست ارزی مدیریت شده برای جلوگیری را جهش نرخ ارز هم در شرایط فعلی بسیار اهمیت دارد.

مصباحی مقدم در پایان گفت: ادامه حمایت‌ها از رشد شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف جذب نخبگان ایرانی و نیز مهار هزینه‌های جاری دولت در کنار ادامه حمایت مالی از نیازمندان و کسب‌وکارهای خرد در شرایط فعلی ضروری است.


احمد توکلی، فعال سیاسی اصولگرا در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور  با بیان این‌که «علم اقتصاد سرمایه‌داری غرب در ماجرای کرونا به نوعی اظهار ناتوانی کرده است»، اظهار کرد: تمام راه‌حل‌هایی که آنان می‌دهند از سهمیه‌بندی، کنترل قیمت تا ملی‌کردن هولدینگ‌هایی که شرکت‌های ورشکسته را اداره کنند، همه رویکردهایی دولت‌سالارانه است.

وی افزود: غربی‌ها می‌گویند درست است که این کار تصدی دولت را زیاد می‌کند اما باید هرکاری که می‌توانیم برای غلبه به این مشکل انجام دهیم.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: حال اگر ما هم در کشورمان به شرایط آنان رسیدیم، وحدت ملاک ایجاب می‌کند کسانی که در داخل اصرار به انجام روش‌های لیبرال سرمایه‌داری دارند و به دنبال تقلید از غرب هستند، اینجا هم از آنان تقلید کنند.

توکلی ادامه داد: اگر ما گفتیم که دولت کارت هوشمند تهیه کند و غذای مردم را تضمین سازد، گفته نشود که این کوپنیسم است. آمریکا از سال ۱۹۳۹ این کار را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۷ میلیون و ۵۳۶ هزار نفر آمریکایی کارت یا کوپن غذا دریافت می‌کردند.

وی تصریح کرد: این‌ها ابزارهایی است که نه تقدسی دارد نه شیطانی است. اگر دیدیم که به درد می‌خورد باید استفاده کنیم و من مخصوصاً استدعا می‌کنم که دولت ارائه کارت هوشمند غذا را جدی بگیرد.


حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که «کرونا اقتصاد داخلی و بین‌المللی را به رکود تهدید می‌کند»، اظهار کرد: تورم ناشی از رشد نقدینگی و نیز رکود با رفتن منابع مالی به سمت بورس و خبرهای خوبی که در این زمینه شنیده می‌شود می‌تواند کنترل شود.

وی افزود: ده شرکت اول بورس ایران تقریبا یک سوم کل ارزش این بازار را تشکیل می‌دهند و اگر اراده‌ای از سوی دولت وجود داشته باشد می‌توان این شرکت‌ها را مکلف کرد که به اندازه پنجاه درصد از ارزش بازارشان، پروژه جدید آغاز کنند.

مرعشی تاکید کرد: این پروژه‌ها هم می‌تواند در حوزه تخصصی خودشان انجام شود و هم اگر چنانچه این حوزه‌ها کشش کافی را ندارد، در حوزه‌های تازه انجام شود که به طور کلی در صورت انجام این کار باعث جمع شدن ۷۵۰ هزار میلیارد تومان منابع از بازار بورس می‌شود که هم فشار را از بازار کم می‌کند که شاهد افزایش غیرمنطقی نباشیم و این منابع در طرح‌های جدید استفاده شود.

این فعال اقتصادی و سیاسی افزود: همچنین این ۷۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، کسری سرمایه‌گذاری دولت در بخش عمرانی را جبران می‌کند، به بازار رونق فوق‌العاده‌ای می‌دهد و به بورس عمق می‌بخشد.

مرعشی تاکید کرد: برآورد این است که چیزی حدود ۳۰ میلیارد دلار، اسکناس دلار و یورو و سکه در دست مردم است و حالا اگر دولت می‌توانست نفت خود را بفروشد رقمی نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ دلار در هر بشکه بود حالا چه اشکالی دارد که وزارت نفت، پت‌های نفت را با سکه یا دلار و یورو به مردم خودمان با تحویل سه سال دیگر بفروشد؟

وی افزود: اگر بتوانید از این طریق تا جایی که ممکن است سکه و دلار و یورو موجود در جامعه را جمع کنید به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.


الیاس حضرتی، نماینده مردم در مجلس دهم در نشست فعالان سیاسی با رئیس جمهور اظهار کرد: ما باید در این اوضاع و احوال دست به ابتکاراتی بزنیم. ارز دیجیتال در حال حاضر موضوع مهمی در دنیا است. چین ماه گذشته حقوق 300 میلیون کارگر را با ارز دیجیتال پرداخت کرده است. ما در کشور گاز ارزان داریم و می‌توانیم از آن برق خوب تولید کنیم. و از آن برق  می‌توانیم ارز دیجیتال استخراج کنیم.  ما مثل  برخورد با ویدیو و ماهواره و رادیو و گرامافون همچنان این قضیه را کش می‌دهیم در حالی که با این کار می‌توان سالیانه 5 تا 7 میلیارد درآمد ارزی ایجاد کرد.

وی افزود: این امر برای خیلی از افراد ایجاد انگیزه می‌کند که نیروگاههای بزرگی بسازند . وزارت نیرو می‌تواند در ساعات پیک مصرف برق را دراختیار شبکه سراسری برای تامین برق خود قرار دهند و در ساعات غیر پیک آن را در اختیار این افراد بگذارد که بتوانند ارز دیجیتال استخراج کنند. در حال حاضر دنیا در این زمینه کار می‌کند و این برای ما که در تحریم هستیم ضروری‌تر ازهر چیزی است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان این‌که «دولت و مجموعه نظام در جنگ با کرونا خوب عمل کرده است» اظهار کرد: برای اولین بار بعد از چندین سال ، شاید بعد از ده یا 20 سال بخش حاکمیتی نظام توانست یک هماهنگی مختصر اولیه را به نمایش بگذارد. صدا و سیما مطالب و صحبت‌های رئیس جمهور را خوب منعکس کرد و همه فکر کردند اگر آقای روحانی از 5 -6 سال قبل رئیس جمهور است چرا خبری از بیانات ، رهنمودها و مدیریت ایشان نداشتیم. یا صدا و سیما خوب شده یا آقای روحانی و در یکی از آن‌ها تغییر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این که نهادهای حاکمیتی پشت هم هستند اولین عقل حکومت داری است . حاکمیت در کنار هم است و امکان ندارد صدا و سیما در جایی علیه دولت مطلبی بگوید و هر روز آن را تضعیف کند . برنامه تحلیل، سخنرانی و میزگرد بگذارد.این اتفاقی است که به رحمت کرونا رخ داده و باید آن را نگه داریم.

حضرتی با اشاره به رونق بازار بورس گفت: یک نهضت تامین مالی در کشور ایجاد شده و این یک نکته مثبت دولت آقای روحانی است. باید از وزیر اقتصاد تشکر کرد که محکم ایستاده است. ما حرکتی از بانک محور بودن به سمت بازار محور بودن کردیم و اقتصاد مردمی را ترویج می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد:‌در مورد واگذاری‌ها همیشه هزار و یک حرف و حدیث بوده اما الان به بهترین ، سالمترین و شفاف ترین شکل و به صورت شیشه‌ای آمار وارقام دیده می‌شود و واگذاری صورت می‌گیرد.


مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که «نام دولت روحانی را دولت تحمل مشکلات می‌گذارم»، اظهار کرد: بی‌اغراق می‌گویم که فشارهایی که به این دولت در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی  وارد شد معادل فشارهایی است که به همه دولت‌های بعد از انقلاب وارد شده است.

وی افزود: فشارهای تحریمی، تبلیغی، سیاسی و فشارهایی که ناشی از بی‌مهری‌ها و تنگ‌نظری‌ها بود و هرکدام می‌توانست یک دولت مقتدر را بر زمین بزند. مخصوصاً در یک سال اخیر که این فشارها هم در ابعاد خارجی افزایش یافت و هم در داخل شاهد مسائلی نظیر آبان ماه، سیل، زلزله و حالا هم کرونا هستیم، پایداری، مقاومت و متانت دولت ستودنی است.

معاون پارلمانی سابق دولت تاکید کرد: در ماجرای کرونا همه مردم دیدند که وقتی یک موضوعی به سلامتی جمیع افراد مربوط است دولت و نظام دلسوزانه به مردم پیشنهاد می‌دهند که فاصله‌ اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و برای این کار هم نه نیاز به لشکر و قشون‌کشی بود که جلوی ورزشگاه‌ها را بگیرد، نه به کفن‌پوش احتیاجی احساس شد که مراسمی را متوقف کند.

انصاری ادامه داد: مذهبی‌ها و همه اقشار اصول بهداشتی را رعایت کردند و این یک الگو شد. اگر ما در جایی می‌بینیم که مقاومتی وجود دارد به نوعی لج‌بازی‌کردن با زندگی مردم است یا به کلی کردن مسائل جزئی و فرعی برمی‌گردد. یعنی آنچه که دغدغه پنج تا ده درصد جامعه است را بدل یک موضوع عمومی می‌کنیم و بعد می‌خواهیم با یک الگو آن را به خورد جامعه بدهیم؛ مشخص است که دربرابرش مقاومت می‌شود.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای از افراد خبره در مسائل مختلف تشکیل شود تا به جمع‌آوری تجربه‌های جهانی و نیز داخلی در موضوع مقابله با شیوع ویروس کرونا بپردازند تا با تدوین جمیع این مثبتات، بتوان سندی برای تحول مدیریت و نظام حکمرانی در دوران بعد از کرونا به دست آورد.


حمیدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که «تاکنون بحران کرونا در کشور با همدلی مردم و بدون طعم نظامی‌گری اداره شده است»، گفت: این موضوع مهمی است و فکر می‌کنم در کنار برجام این کار هم در وجدان جمعی جامعه باقی می‌ماند.

وی افزود: مهمترین سرمایه انقلاب و مهمترین سرمایه جمهوری اسلامی رضایت مردم است اما متاسفانه مردم ناراضی هستند. البته در ماجرای کرونا این نارضایتی با تلاش دولت و حاکمیت و مردم تا حدودی کم شده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد که هر کشوری در دنیا که از ظرفیت کارشناسی بیشتری برخوردار بود عملکرد بهتری داشته است. اما باید گفت که ظرفیت کارشناسی دولت ضربه خورده است و اصل شایسته‌سالاری از قبل از دولت شما ضربه خورده و هرکاری که در این یک سال از این جهت انجام شود مهم است.

جلایی‌پور ادامه داد: توجه به انجمن‌های حرفه‌ای فوق‌العاده مهم است و جامعه ما هم مثل هر جامعه مدرن دیگری ریسکی است و در چنین شرایطی جامعه نیازمند تخصص، علم و کیفیت است.

وی در پایان گفت: پولی که دولت به شهروندان آسیب‌پذیر در بحران کرونا می‌دهد فقط پول رفع گرسنگی نیست. این پول یعنی دولت آنان را دیده، به آنان احترام می‌گذارد و به رسمیت می‌شناسد. پس این روند را تا پایان بحران ادامه دهید.


علی شکوری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که «همه می‌گویند برای توسعه باید سرمایه اقتصادی و سرمایه انسانی وجود داشته باشد»، اظهار کرد: الان در همین جمع شنیدیم که از هردوی این موارد نام برده شد و حتی برخی سرمایه اجتماعی را از این دو مهم‌تر دانستند و حالا هم از سرمایه نمادین سخن گفته می‌شود.

وی افزود: واقعیت این است که ما در بخش سرمایه‌های نمادین و اجتماعی بیشتر آسیب را دیده‌ایم و اگر هم می‌خواهیم سرمایه اقتصادی و سرمایه انسانی وجود داشته باشد، باید سرمایه اجتماعی باشد که توسعه بتواند شکل بگیرند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ادامه داد: وقتی یک سرمایه نمادین به نام قاسم سلیمانی به وجود آمد دیدیم که چقدر برای جامعه ما افزوده ایجاد کرد و ما چقدر داریم از آن بهره می‌بریم.

وی افزود: این‌گونه سرمایه‌های اجتماعی و کسانی مانند آقای خاتمی و نه فقط ایشان که در عرصه هنر هم افرادی مانند آقای شجریان یا حتی یک مجری ساده مثل عادل فردوسی پور که جوانان ما علاقه داشتند برنامه دوشنبه شب او را در تلویزیون تماشا کنند و این سرمایه اجتماعی را حذف می‌کنند؛  خسارت‌بار است.

شکوری‌راد تاکید کرد: باید در شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای برگزار کنید تا ببینید چه کسی موجب کاهش مشارکت در انتخابات شده است. این‌ها مسائلی است که پرداختن به آن برای مردم قوت قلب ایجاد می‌کند.


بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که «مهمترین مشکلات کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی مشکلات اقتصادی بود»، اظهار کرد: دولت روحانی با امضای توافقنامه برجام که به اعتقاد من بزرگترین دستاورد بین‌المللی کشور است، کار بزرگی انجام داد اما از همان ابتدا دوستانی در داخل و بعد با روی کارآمدن ترامپ در آمریکا شرایطی به وجود آمد که نتوانستیم از دستاوردهای برجام برای حل مشکلات اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی افزود: امروز مشکلات اقتصادی ما چندبرابر شده است، هم مشکلات اقتصادی قبلی برجا مانده و هم مشکلات ناشی از کرونا در تمامی دنیا ایجاد شده در کنار مشکل تحریم‌های بی‌سابقه که هیچ شباهتی به تحریم‌های بین‌المللی سابق ندارد بسیار اوضاع اقتصادی کشور را بدتر کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: تصور می‌کردم با همه‌گیری جهانی کرونا و این‌که همه دنیا درگیر یک مشکل مشترک است، نوعی وفاق و همکاری میان کشورهای جهان به وجود آید اما هم رفتار دولت آمریکا و هم رفتار برخی مسئولان در کشور نشان داد که این امید درست نیست و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

نبوی با یادآوری این‌که «تنها یک سال از عمر دولت روحانی باقیمانده است»، ادامه داد: توصیه من به دولت این است که در این یکسال باقیمانده هم سیاست برجامی خود را حفظ کند؛ چراکه مشکلات اقتصادی امروز کشور نیز دقیقاً با این بحث سیاست خارجی گره خورده است.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنم که به هیچ عنوان به خروج از برجام رضایت ندهید؛ چراکه به مراتب مشکلات اقتصادی کشور را بدتر می‌کند و مشی اعتدالی در سیاست خارجی را رها نکنید و روابط خود با اروپا، روسیه و چین را حفظ و گسترش دهید.

نبوی در پایان اظهار کرد: به رفتارهای تندوتیزی که در گوشه و کنار می‌شود گوش ندهید که بخواهید برای این‌که از آنان عقب نمانید، تندتر از ایشان موضع بگیرید. اگر این اتفاقات بیفتد ان‌شاالله مشکلات داخلی هم می‌تواند کم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا