خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ در گفتگو با روزنامه اسرائیلی: برجام برای اسرائیل فاجعه است

“دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا در نخستین گفتگو با یک روزنامه اسرائیلی مواضع خود نسبت به روابط دوجانبه واشنگتن – تل آویو، تهدیدات علیه اسرائیل، ایران و مسئله فلسطین را شرح داد.

به گزارش عصرایران، ترامپ در گفتگو با روزنامه “اسرائیل هیوم” مواضع خود در رابطه با اسرائیل را شرح داد. بخش‌هایی از این مصاحبه در صفحه نخست روزنامه منتشر شد و قرار است امروز یکشنبه 24 بهمن‌ماه متن کامل این مصاحبه منتشر شود.

ترامپ چهارشنبه آینده با بنیامین نتانیاهو دیدار خواهد کرد.

ترامپ در پاسخ به نخستین سؤال درباره روابط آمریکا – اسرائیل در دوره ریاست خود گفت: روابط بهتری خواهیم داشت؛ توافق هسته‌ای با ایران (برجام) یک فاجعه برای اسرائیل بود، این توافق حتی در سطح مذاکرات و اجرا نامعقول است.

ترامپ تاکید کرد: همه چیز این توافق وحشتناک است.

وی در رابطه با توفق هسته‌ای با ایران اظهار داشت: من به عنوان یک تاجر تفاوت میان یک توافق خوب و توافق بد را می‌دانم. این توافق قابل فهم نیست.

ترامپ تصریح کرد: می‌توان فهمید که ایران به جای تشکر از اوباما که به نفع آن موضع گرفته بود، چرا اینگونه رفتار می‌کند و حتی پیش از اینکه وی کاخ سفید را ترک کند ایران با وی با “بی‌حیایی” رفتار کرد؛ بسیار تأسف انگیز است که برجام صورت گرفت.

ترامپ در گفتگو با روزنامه اسرائیلی: توافق هسته‌ای با ایران برای اسرائیل فاجعه است / نتانیاهو را دوست دارم / در طول ریاستم اسرائیل را محکوم نخواهم کرد

ترامپ در گفتگو با روزنامه اسرائیلی: توافق هسته‌ای با ایران برای اسرائیل فاجعه است / نتانیاهو را دوست دارم / در طول ریاستم اسرائیل را محکوم نخواهم کرد

ترامپ همچنین درباره هماهنگی با نتانیاهو گفت: نخست وزیر اسرائیل یک فرد خوب است که می‌خواهد اقدام صحیح را برای اسرائیل انجام دهد و به دنبال صلح است؛ وی خواهان صلح کامل است. من همیشه وی را دوست داشتم.

رئیس ایالات متحده آمریکا درباره اینکه آیا وی در طول دوره ریاستش اسرائیل را محکوم خواهد یا خیر؟ تاکید کرد: خیر؛ من نمی‌خواهم اسرائیل را محکوم کنم؛ اسرائیل تاریخی طولانی از محکومیت‌ها و سختی‌ها را طی کرده است، من نمی‌خواهم در طول دوره ریاستم اسرائیل را محکوم کنم. من اسرائیل را بسیار خوب می‌فهمم و خوب درک می‌کنم.

وی افزود: اسرائیلی‌ها دوران بسیار سختی را گذرانده‌اند؛ من خواهان صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها هستم بلکه بیشتر، فکر می‌کنم که صلح برای اسرائیل نه فقط خوب بلکه عالی خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا