خرید تور تابستان ایران بوم گردی

باز هم پای پدرخوانده‌ها در میان است!

محمد زارع از شیراز در یادداشتی درباره‌ی ماجرای احیای باغ ملی شیراز که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

طرح ساخت تالار موسیقی و تئاتر و تبدیل باغ ملی شیراز بحث داغ این روزهای شورای شهر شیراز است.

تقابل دو نوع نگاه اقتصادی و گردشگری از یک سو و نگاه فرهنگی و حافظ خاطرات جمعی شیرازیان از طرف دیگر چالش‌های در عرصه رسانه و کمیسیون‌های شورا برانگیخت.

این طرح که اوایل امسال با عنوان طرح باغ موسیقی و مشاهیر توسط رئیس کمیسیون گردشگری مطرح شد و مکان اجرای طرح باغ در شرف ثبت ملی ایران تعیین شد. نکته جالب آنکه داماد استاندار سابق فارس مشاور طرح بوده که فشار استاندار سابق به میراث‌فرهنگی برای موافقت با این طرح به همین دلیل است.

اما کمیسیون فرهنگی با این طرح مخالف است و اکثریت اعضاء در مصاحبه‌ها به دلایلی این طرح را مفید اما محل اجرا را ضربه به باغ‌های شیرازی و خاطره جمعی می‌دانند.

اعضا کمیسیون فرهنگی به خطر افتادن هویت باغ ملی و از بین رفتن خاطره جمعی را در کنار در شرف ثبت ملی شدن این باغ از دلایل خود ذکر کرده و ضمن اینکه ابهاماتی را پیرامون انتخاب مشاور طرح و روند انتخاب آن و عدم اخذ مصوبه شورای شهر هم دارند.

آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی به گزارش خبرگزاری ایسنا در روز چهارشنبه در حالی به درخواست دستغیب رئیس سابق شورای شهر و ناظر منطقه برگزار شد که حاشیه‌های دور از چشم مانده همچون چالش کلامی روسای کمیسیون گردشگری مدافع طرح و کمیسیون فرهنگی مخالف طرح، جوابیه سازمان میراث فرهنگی و نظر تخصصی آن مورد بحث قرار گرفت، جنگ لفظی رئیس سابق شورای شهر و رئیس کمیسیون گردشگری چندین بار فضای جلسه را تحت تأثیر قرار داد، اعتراض به رسانه‌ای شدن موضوع توسط رئیس کمیسیون گردشگری خطاب به رئیس جلسه، نظر سریع مخالفت میراث فرهنگی با کلیات طرح از جمله مواردی بوده که در این جلسه به چشم خورده است.

حال باید دید با توجه به فشار عده‌ای خارج از شورا به میراث و در دستور شورای شهر قرار ندادن کمیسیون گردشگری باز هم پای پدرخوانده‌ها در میان است؟ به بهانه توجه به موسیقی و تئاتر آیا ضربه و آسیب به میراث‌فرهنگی شهر روی خواهد داد؟ آیا برای اجرای این طرح هم پیشنهاد دو فوریتی به شورای به سیاق ۴۲ طرح پیشنهادی قبلی خواهد رفت؟ مجری طرح و بهره‌بردار برای سالهای طولانی مشخص شده است؟ همه اینها و سؤالات بیشتر را باید شفافیت اعضا شورای شهری که شعارش شفافیت است می‌دهند مشخص کنند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا