خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد به انتصاب رفاقتی در شستا

انتصاب یک جوان کم سابقه به ریاست هیات مدیره‌ی یکی از شرکت‌های شستا با انتقاد در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

به گزارش انصاف نیوز، در سال‌های اخیر انتقادهایی به این دست انتصاب‌ها در شستا و دیگر بخش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسانه‌ای شده بود اما حالا با رفتن سهام شستا به بورس این حساسیت بیشتر شده است.

تعدادی از اعضای جوان ستادهای انتخاباتی سال ۹۶ بدون هیچ سابقه و یا با سابقه‌ی بسیار پایین در این شرکت‌های خصولتی منصوب شده‌اند.

برهان ثقفیان با اشتراک گذاری خبر یک انتصاب تازه در شستا، در توییتر نوشت: اگر براتون سواله که قضیه چیه؛ یکی از دوستامون و از فعالین سابق دانشجویی یک سال بعد از فارغ التحصیلی از رشته پزشکی در عین شایستگی رئیس هیئت مدیره یک شرکت زیرمجموعه شستا شدن.

او پیشتر در توییتی نوشته بود: گویا کبیری سال آخر دولت میخواد حسابی رانت‌ها رو توزیع کنه. ببینم کدوماتون تا ۱۴۰۰ در کنار لقب جوان‌ترین رئیس هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه شستا لقب‌های جدید کسب می‌کنید و اسمتون میره تو تیم یکی از فاسدترین وزیرهای دولت!

به گزارش انصاف نیوز، منظور ثقفیان از «کبیری»، آقازاده‌ای به نام «محمد کبیری»، معاون کنونی وزارت کار است. در زمان انتصاب، پدرش رییس سازمان نظام کشاورزی و پیشتر معاون وزیر بود. او دو سال پیش با شروع وزارت محمد شریعتمداری به خاطر فعالیت در ستاد انتخاباتی سال ۹۶، بدون یک روز سابقه به معاونت او منصوب شد.

رضا کاشف مدیر کل سابق امور بین‌الملل سازمان تأمین اجتماعی هم در این باره توییت کرده است: #شستا برای حفظ ارزش ذخایر بیمه‌شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی درست شده بود اما به محلی برای کارآموزی جوانان داخل حلقه خودی‌ها تبدیل شده است. جوانان به‌صورت پلکانی معکوس کارآموزی می‌کنند و از بالاترین شروع و بعد از تغییر دولت، به کارشناس نزول می‌کنند. #پارتی‌بازی #جوانگرایی

ثقفیان در توییتی جداگانه نوشته است: گویا شرط لازم برای ورود به [سیستم] وقاحته. یعنی شما می‌تونید اینجوری مدعی شفافیت در انتشار لیست هیت مدیره شستا و قطع رانت باشی. بعد همزمان یکی از باندتو بدون کمترین شایستگی رئیس هیت مدیره یک شرکت کنی. پ ن: خود صادق آرامش هم این توییت رو ریتوییت کرده!

اشاره‌ی او به توییت محمد کبیری است که نوشته بود: #شفافیت صورت‌های مالی حاصل از بورسی شدن شستا برای بعضی تلخ است، همان اندازه که انتشار لیست هیات مدیره‌ها برایشان تلخ بود! نوش جان کارگران که دیگر کسی نمی‌تواند سرشان کلاه بگذارد و پرداختی شستا به سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت از کارگران ۴ برابر شده و برگشت ناپذیر!

ثقفیان در پاسخ به مرتضی نائمه که پرسید «ببخشید من می‌تونم بپرسم ربط انتصاب در شستا به معاون تعاون وزیر چیه؟»، پاسخ داد: اونجا که مدعی شفافیت هیئت مدیره شرکت‌های شستاست و مانور تبلیغاتی میره ریتوییتش می‌کنی و نمی‌پرسی که ربط تو به انتصابات شستا چیه، اینجا برات سؤال میشه؟ ربط صادق آرامش به کبیری رو هم میتونی از خودشون بپرسی، اما مطمئنم کامل میدونی ارتباطشونو.

این دست انتصاب‌ها در حالی انجام شده که رییس‌جمهور روحانی چندی پیش تاکید کرده بود: «یکی از راه‌های درست برای کاهش نقدینگی و کاهش تورم، حضور مردم در بورس است. برای‌ما مهم است که شستا شفاف باشد؛ سهام دیگر شرکت‌های دولتی به بورس بیایند و شفاف شوند؛ مبارزه با رانت از طریق شفاف شدن است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا