خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از سقوط هواپیمای مسافربری در کراچی

بر اساس اعلام ارتش پاکستان نیروهای امدادی اجساد ۹۷ تن از سرنشینان هواپیمای مسافربری را که روز گذشته در یک منطقه مسکونی کراچی سقوط کرد، از زیر آوارها بیرون آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (جمعه) سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربریِ شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان (PIA) یک دقیقه پیش از فرود در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی جناح کراچی خبر داد.

پرواز PK-۸۳۰۳ هواپیمایی بین‌المللی پاکستان (PIA) با ۹۱ مسافر و هشت خدمه از ساعت ۱:۰۸ بعد از ظهر به وقت محلی از فرودگاه بین‌المللی “علامه اقبال” در شهر شرقی لاهور آغاز شده و در ساعت ۲:۴۵ دقیقه بعد از ظهر در یک منطقه مسکونی در نزدیکی فرودگاه کراچی سقوط کرد.

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان اعلام کرده که ارتباط این هواپیما با آن‌ها یک دقیقه پیش از سقوط قطع شده بود. برخی منابع دلیل وقوع این سانحه را نقص فنی و مشکل در موتور هواپیما اعلام کرده‌اند اما تحقیقات برای تعیین علت دقیق این سانحه در حال انجام است.

امدادگران ارتش و گروه‌های امداد و نجات اجساد بازیافته را به بیمارستان‌ها منتقل کرده و همچنین دو نفر را که در این سانحه جان سالم به در برده‌اند، پیدا کردند.

همچنین از خانواده‌های قربانیان خواسته شده تا برای دادن تست DNA به منظور شناسایی اجساد مراجعه کنند.

در این حادثه ظفر مسعود، رئیس اجرایی بانک پنجاب (BOP) و یک فرد دیگر به طور معجزه آسایی از این حادثه جان سالم به در برده‌اند. وضعیت جسمی هر دو بازمانده این سانحه پایدار اعلام شده است.

با وجود این که این هواپیمای  ایرباس A۳۲۰ در یک منطقه مسکونی پرازدحام سقوط کرده، هیچ تلفاتی به جز سرنشینان آن اعلام نشده است. تنها حدود ۱۷ نفر روی زمین دچار مصدومیت‌هایی شده‌اند که وضعیت جسمی همگی پایدار است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، طبق اعلام ارتش پاکستان، در این سانحه حدود ۲۵ خانه در منطقه مسکونی خسارت دیده‌اند و ساکنان آن‌ها با کمک مقامات دولتی تخلیه و به به نقاط مختلف منتقل شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا