خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تماس مردم با اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس به خاطر «سوسک سیاه»

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اعلام اینکه شب گذشته دوم خردادماه مردم به‌دلیل وجود سوسک‌های سیاه تماس‌های زیادی با اورژانس، آتش‌نشانی و حتی پلیس داشتند، گفت: بنابر نظر کارشناسان این سوسک‌ها نه تنها هیچ خطری برای سلامتی مردم ندارد بلکه برای محیط‌زیست مفید هم هست.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سوسک‌های سیاه گندم شب گذشته جمعه دوم خردادماه در محدوده خیابان‌های باغ دبیر، سپه و راه آهن و ‌همچنین در شهرهای الوند، اقبالیه، محمدیه و مهرگان مشاهده شدند.

وی ادامه داد: به‌دلیل اینکه مردم اطلاعات کافی در خصوص این سوسک‌ها ندارند دچار نگرانی و استرس شدند ولی باید بگوییم که اقدام خاصی از قبیل ضدعفونی کردن و یا سم‌پاشی برای مقابله این سوسک‌ها نیاز نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اعلام اینکه شب گذشته مردم تماس‌های زیادی با اورژانس، آتش نشانی و حتی پلیس داشتند، بیان کرد: این تماس‌ها منجر به عملیات نشده و مردم تنها نگرانی خود را مطرح و اطلاعات دریافت کردند.

وی تصریح کرد: علت تماس مردم با اورژانس و آتش‌نشانی ناشی از استرس است؛ مردم نگران ناقل بودن این سوسک‌ها هستند در صورتی که این سوسک‌ها از نظر کارشناسان هیچ بیماری نخواهند داشت و آفت بهداشتی و ناقل بیماری محسوب نمی‌شوند؛ باید بگوییم این سوسک‌ها نه تنها هیچ خطری برای سلامتی مردم ندارد بلکه برای محیط زیست مفید هم هستند و شکارچی آفات گیاهی مانند ملخ و لارو پروانه به شمار می‌روند.

مهدیخانی با بیان اینکه سوسک سیاه گندم بیش از ۲۴ ساعت ماندگاری ندارد، خاطرنشان کرد: شب‌ها جمعیت این سوسک‌ها افزایش پیدا می‌کند و اغلب تجمع در ساختمان‌ها مشاهده می‌شوند و علت آن در این است که مردم لامپ‌ها را روشن نگه می‌دارند. این سوسک‌ها به سمت نور گرایش دارند ولی مردم به‌دلیل عدم اطلاعات کافی گمان می‌کند اگر لامپ‌ها را روشن کنند این سوسک‌ها مانند سوسک‌های فاضلاب از نور می‌گریزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در پایان بیان کرد: جلسه مدیریت بحران در فرمانداری آغاز شده است و اگر مسئولین و کارشناسان مرکز بهداشت و جهادکشاورزی به این جمع‌بندی برسند که نیاز به سم‌پاشی است حتماً این اقدام انجام خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا