خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تفاهم نامه های متداول سازمان تبلیغات» علنی شود

مدیر مسوول یک هفته نامه ی اصولگرا با توضیح درباره ی یک «تفاهم نامه» بین این نشریه و «سازمان تبلیغات»، مدعی شده که «این تفاهم نامه ها برای سازمان تبلیغات متداول و از این نمونه تفاهم نامه در این سازمان بسیار است».

به گزارش انصاف نیوز، علیرضا زاکانی که در حال حاضر نماینده ی مجلس است ولی روز گذشته خبر ردصلاحیت او برای دور بعد منتشر شده، این توضیح را درباره ی انتشار تصویر توافق نامه ای در اینترنت گفته که مبلغ آن 500 میلیون تومان بوده است.

خبرگزاری مهر به نقل از زاکانی نوشته است: در سال 90 سازمان تبلیغات اسلامی درخواستی را از ما برای انجام یک سلسله تولیدات مذهبی و اعتقادی داشت که قرار بود ما این پژوهشها را انجام دهیم و اگر سازمان تبلیغات رضایت داشت هزینه آن را پرداخت کند که این کار اتفاق نیافتد. بعد از اینکه تفاهم نامه بین نشریه پنجره و سازمان تبلیغات بسته شد به علت مشکلات مالی سازمان، درخواست لغو این تفاهم نامه را کرد و ما هم در این خصوص هیچ اقدامی را انجام ندادیم.

زاکانی همچنین می گوید: «مطلبی که در اینترنت منتشر شد، یک تفاهم نامه ای است که عملی نشده و سازمان تبلیغات نیز از دست منتشر کنندگان این تفاهم نامه شکایت کرده است».

پرسش های انصاف نیوز:

در تصویر منتشر شده از این تفاهم نامه، موضوع همکاری «حمایت از فعالیت های فرهنگی دینی» و شرح خدمات نیز به این شرح بی معیار برای اندازه گیری است: «بصیرت افزایی دینی و سیاسی، تعلیم و تربیت دینی، تبلیغ مباحث اعتقادی و دینی، معرفی نهادها و مراکز و شخصیت های سیاسی و انقلابی و مذهبی».

مدت این قرارداد از اولین روز فروردین سال 90 تا آخرین روز اسفند ماه همان سال است؛ یعنی مبلغ 500 میلیون تومان برای «حمایت از فعالیت های فرهنگی دینی» در طول این یک سال بوده است. به عبارتی برای 52 شماره ی هفته نامه ی پنجره؛ یعنی هر شماره حدود 10 میلیون تومان.

به نظر نمی رسد که کل تولید محتوای این مجله به همراه چاپ آن در سال 90 هزینه ای فراتر از 10 میلیون تومان می توانست داشته باشد. این مبلغ با چه محاسبه ای برای تولید چه حجمی از محتوا در چه تیراژی انجام شده است؟ در این مورد، هر دو طرف تفاهم نامه می بایست شفاف سازی کنند.

 حجم این دست توافق نامه های سازمان تبلیغات با نشریات در چه حد است و پول هایی مانند این بین چه رسانه هایی پخش می شود و چقدر نتیجه داشته است؟ موضوعی که تا امروز به صورت علنی مطرح نشده و در این مورد که تصویر توافق نامه ای در اینترنت منتشر شده، مدیر مسوول یکی از نشریات در این باره مجبور به توضیح شده است.

آیا سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به ادعای علیرضا زاکانی، مدیر مسوول هفته نامه ی پنجره، فهرستی از رسانه هایی که با این سازمان تفاهم نامه های مشابه داشته و دارند، جزییات موضوع قرارداد و مبالغ آنها منتشر می کند تا شفاف شود که رسانه های کدام جریان سیاسی بیشترین بهره را از این امکانات غیرخصوصی برده اند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا