خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت سخنان تند پزشکیان در مجلس

بخش تبریز سایت تابناک نزدیک به محسن رضایی، در تحلیلی نوشت:

همه صراحت بیان دکتر پزشکیان را می ستایند. او چه در دوران وزارتش چه در زمانی که در تبریز و در مسجد رسول الله کوی دانشگاه تبریز، کلاس های نهج البلاغه خود را برگزار می کرد، به همان صراحت مشهور و معروف بود.

شاید البته او واجد یک اندیشه ی منسجم سیاسی نباشد اما همواره مواضع عدالت طلبانه و آزادی خواهانه ی او شهره ی عام و خاص بوده است.

صبح دوشنبه، پزشکیان در تریبون مجلس دو مطلب را مطرح کرد [لینک]:

1- اجرای بی تنازل قانون اساسی بخصوص اصل 15

2- انتقاد از رد صلاحیت ها

اما پشت پرده طرح این مطالب چه بود؟

پزشکیان این بار شعار انتخاباتی خود را قانون و عدالت نام نهاده بود. او می خواهد مطابق قانون عمل کند بنابراین برای اظهار نظرهای ملی خود را به مجلس می رساند و در قالب نطق پیش از دستور مواضع خود را بیان می کند. او انگار از توطئه های سیاسی که اتفاقا توسط برخی نهادهای رسمی در کشور و در تبریز اتفاق می افتد بسیار ناراحت است.

همین چهارشنبه هفته قبل بود که با اتمام فرایند تبلیغات و سلب امکان دفاع عمومی توسط کاندیداها، عوامل یک نهاد شروع به طرح اتهامی به پزشکیان کردند. ایشان عنوان می کردند که پزشکیان برای انتخاب «قسیم عثمان» نماینده ی کرد بوکان تلاش کرده تا از این مجرا با تحریک بخشی از جامعه مانع از رای آوری او شوند.

او در مجلس اما با صراحت تمام نظر خود را بیان می کند. اجرای بی تنازل اصل 15 و بخصوص برگزاری کلاس های آذری در آذربایجان را، برای مردمی که به او رای داده اند، دلسوزانه مطالبه می کند. جنس سخنان او مانند دلسوزی او برای سیاستهای اشتباه سیستم بهداشت دولت است که فارغ از خط و خطوط سیاسی بیان می کند.

مطلب دومی که پزشکیان بر آن تاکید کرد انتقاد از رد صلاحیت هاست.

نزدیک ترین دوست وی، یعنی سردار مولوی رد صلاحیت شد اما کسی نتوانست حق وی را استیفاء کند. او یقینا بیش از همه ناراحت از این سلیقه ها بود.

کسی رد صلاحیت می شد که بخش مهمی از افتخارات لشکر عاشورا مدیون شجاعت های اوست، و اما پزشکیان راهی برای اعتراض نداشت الا اینکه از خانه ی ملت و از زبان ملت، مستظهر به 260 هزار رای که اغلب آنها نیز تک رای بود، چنین زبان به انتقاد گشاید.

از سوی دیگر به نظر می رسد، رای آوری مطهری و کواکبیان فارغ از پیروزی عددی اصلاح طلبان در تهران، نوعی امید را در مجلس آتی زنده خواهد کرد که نظق امروز پزشکیان نشانه ای از تحقق آرزوی دیرینه ی شکل گیری مجلسی مستقل از باندهای قدرت و استرس است که نه نشانی از تندروی های مجلس ششم دارد و نه نشان از وابستگی های مجلس هفتم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا