خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به درگذشت محمدعلی کشاورز

واکنش‌های توییتری به خبر درگذشت «محمدعلی کشاورز» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

بابک غفوری‌آذر: ‏محمدعلی کشاورز ۱۳۰۹ – ۱۳۹۹
با اقتدار و هیبتی که صحنه و فضا را در اختیار می‌گرفت به یادش می‌‌آوریم.
با رفتنش یکی دیگر از نمادهای بازیگری ایران کم شد.

مهدی خرم‌دل: ‏مهم‌ترین ویژگی محمدعلی کشاورز، مدارا و بی‌آزاری‌اش بود. نشنیدم از سال‌های دور زیرآب کسی را زده باشد یا گفته باشد اگر فلانی باشد در این فیلم بازی نمی‌کنم یا با اتکا به کسوتش بازیگر جوانی را تحقیر کرده باشد.

محمد واعظ: ‏یکی از جاهایی که ‎#محمدعلی_کشاورز رو خیلی دوست دارم، نقشش توی فیلم زیر درختان زیتون کیارستمیه.

نسترن رها: ‏یاد محمدعلی کشاورز و تمام آنچه برایمان به تصویر کشید مانا.

مهناز افشار: ‏محمدعلی کشاورز: این دنیا اینقدر کثیفه که با اشک‌های تو هم پاک نمی‌شه…
🖤
دیالوگ فیلم مادر

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: ‏كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ

عرض تسلیت به دوستداران آقای کشاورز و درخواست مغفرت الهی برای آن مرد خاطره آفرین.
کاش اساتید زنده‌ای که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند را پیش از آنکه فرصت تمام شود دریابیم.

سیامک انصاری: ‏درگذشت هنرمند بزرگ ایران، جناب آقای محمدعلی کشاورز را خدمت مردم عزیز کشورم تسلیت عرض می‌نمایم.

سعیده اسلامیه: ‏«پایان پدر سالار»
تیتر فردای روزنامه‌های تهران
‎#محمدعلی_کشاورز

علی: ‏از ‎#محمدعلی_کشاورز نقش خوبش در سریال پدرسالار از ذهنم پاک‌ نمیشه…. مدتی بعد از مرگ حمیده خیرآبادی در یه مصاحبه گفته بود هم دوره های من همه رفتن موندن من دیگه فایده نداره…
روحش شاد

مریم زهدی: ‏صفحه اینستاگرام ‎#محمدعلی_کشاورز از درگذشت او خبر داده دلم مچاله شد و همه نقش‌های تاثیرگذارش جلوی چشمم جان گرفت از پدرسالار گرفته تا شعبون استخونی..همه رفقا و هم‌پالکی‌ها از ‎#جمیله_شیخی و ‎#نادره تا ‎#داوود_رشیدی و ‎#عزت‌الله_انتظامی.. آقای ‎#نصیریان سرتون سلامت…

مصطفی قاسمیان: ‏زنده‌یاد ‎#محمدعلی_کشاورز در چند پروژه بین‌المللی حضور داشت؛ از جمله فیلم «صحرای تاتارها» به کارگردانی والریو زورلینی که ۴۳ سال پیش در ارگ بم ساخته شد. او در این فیلم با مکس فون‌سیدو بازیگر مشهور سوئدی همبازی بود.

نازنین متین‌نیا: ‏زری خوشکام تو «شصت دقیقه» از کشاورز می‌گه و «مم‌د‌َلی» صداش می‌کنه؛ انگار کن که هنوز همه‌شون زنده و سرحال بعد ضبط یه سکانس از «هزاردستان» جمع شدن دورهم به عیش و رفع خستگی و داره صداش می‌کنه از آشپزخونه بیاد تو اتاق و تو جمع بشینه.

علی جزایری: ‏محمد ابراهیم ِمادر
شعبون هزاردستان
اسدالله‌خان پدرسالار
خوابگزار سلطان و شبان
اتابک اعظم کمال الملک
دایی جان سرهنگ
آقای مدیر رگبار
و…
اینهمه اسم و کاراکتر و خاطره فراموشمون نمیشه
آقای ‎#محمدعلی_کشاورز خداحافظ

امیر مهرزاد: ‏اینجا برای من خبرگزاری و روزنامه نیست که هر رویدادی را بنویسم اما محمدعلی کشاورز درگذشت؛ کسی که خیلی از رسانه‌ها برای کلیک گرفتن، سالی چند بار او را می‌کشتند!!!
یادش گرامی و خاطراتش مانا🖤

امین میمندیان: ‏اینهمه بازیگر یه بار به دیدن مرحوم کشاورز نرفتن که الان نخوان تو اینترنت اسم خودشون رو کنار ‎#محمدعلی_کشاورز سرچ کنن، تا یه عکس از یه مراسمی که اون ته مها با استاد افتادن پیدا کنن.

شا: ‏‎#محمد_علی_کشاورز فوت کرد، روحشون شاد
اما سینمایی رو تصور کنید که پیشکسوت های اون امثال گلزار و حامد بهداد و بهنوش بختیاری و …. باشند وقتی امثال جمشید مشایخی و عزت‌الله انتظامی و … و قبل تر محمدعلی فردین و بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی و.. رو پشت سر بزاریم
سینمایی رو به زوال

اکبر گنجی: ما – تعداد زیادی- کنار رودخانه بزرگی ایستاده بودیم. مه بود. محمد علی کشاورز سوار بر کشتی ای شد که آماده سفر بود. کشتی آغاز به حرکت کرد. همه ما با چشمانی گریان و با اندوه فراوان به او می نگریستیم که راهی سفری ابدی شد. ‏رفته رفته کشتی از ما فاصله گرفت و در مه ناپدید شد. فقط هوای مه آلود مانع دیدن آن سوی رودخانه بود. در آن سو عده زیادی در انتظار او ایستاده بودند. دستهایشان را برای او تکان می دادند. شادمانه به رفیق جدیدشان خوشامد می گفتند. او را در آغوش گرفتند.  همه جا نورانی و سر سبز بود و عظمتِ “آن سو” چنان بود که او حتی نگاهی به “این سو” نکرد. کشاورز با “خاطره ها”ی خوبش همیشه در “این سو” باقی خواهد ماند. من به این فکر می کردم که این “مرغ مرگ اندیش” نیز باید هر چه زودتر خود را برای این سفر آماده سازد.

بارباماما: ‏محمدعلی کشاورز وقتی من مدرسه میرفتم هم محله ای ما بود!
۸-۹ ساله بودم که پدرسالار روی بورس بود. یه بار بعد از مدرسه تو سوپری خیابون ایتالیا دیدمش با خجالت بهش سلام کردم و آنقدر مهربون جوابم رو داد که حد نداشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آنچه از هنرو فرهنگ در یکصد سال اخیر داریم، هشتاد در صد آن محصول مارکسیسم فرهنگی است،نه فقط در میان ما، جهان فرهنگ معترف بدان است…و خوشبختانه اینکه آن بقیه هم در نفی آن(اجتماع ضدین)،سر بر آورده اند…علیرغم رسیدگی های فی الفور مسئولین ! ق
    قلب محمدعلی کشاورز در تاریخ هنر همواره می تپد!
    خب خوش انصاف ها منتشراش بفرمائید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا