خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی مصطفی الکاظمی به محمد بن سلمان

بر اساس اعلام سفارت عراق در ریاض وزیر دارایی عراق پیام نخست وزیر این کشور را به محمد بن سلمان تحویل داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، سفارت عراق در ریاض اعلام کرد که علی علاوی، وزیر دارایی و سرپرست وزارت نفت عراق و فرستاده مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور به ریاض سفر کرده و مورد استقبال محمد عبدالله الجدعان، همتای سعودی خود و نیز ماجد بن عبدالله به عثمان القصبی، وزیر تجارت و رئیس هیئت عربستانی در شورای هماهنگی عراقی – سعودی، عبدالرحمان الحربی، رئیس هیئت عمومی تجارت خارجی سعودی و نیز قحطان طه خلف، سفیر عراق در ریاض قرار گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است، دو طرف نشست‌هایی را با یکدیگر برگزار کردند و در جریان آن، نامه مصطفی الکاظمی به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تحویل داده شد و  دو طرف در جریان این نشست به بررسی همکاری دو کشور و سازوکار فعال‌سازی آن پرداختند.

در جریان این نشست‌ها طرف عراقی بر جدی بودن دولت برای توسعه روابط دوجانبه با عربستان تاکید کرد و گفت، نخست‌وزیر عراق تمایل دارد تا همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها با سرعتی بیشتر در راستای منافع اقتصادی دو کشور فعال شود.

سفارت عراق در ریاض اعلام کرد،  دو طرف در جریان این دیدار تاکید کردند که گشایش گذرگاه مرزی “عرعر” میان دو کشور عامل اصلی تحقق جهش در همکاری‌ اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو کشور است.

در همین راستا، وزیران دارایی و تجارت عربستان تاکید کردند که رهبری عربستان به ویژه سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، موضع ثابتی برای توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها با عراق دارند.

وزیران دارایی و تجارت عربستان ضمن تاکید بر آمادگی کشورش برای برقراری روابط همه جانبه با عراق و گشودن چشم‌اندازهای همکاری اقتصادی، تجاری و مالی دو کشور، اعلام کردند: بخش خصوصی عربستان با امکانات خود تمایل دارند وارد بازار عراق شوند و برای منفعت دو کشور در عراق سرمایه گذاری کنند.

طرف عراقی و سعودی همچنین بر سر انجام دیدارهای دوجانبه به منظور ارزیابی مراحل همکاری و تحول آن به اتفاق‌نظر رسیدند.

سفارت عراق در ریاض همچنین اعلام کرد: وزیر دارایی عراق با عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان نیز دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف در خصوص همکاری نفتی دو کشور و امکان استفاده از منابع این کشور، موضع جهانی درخصوص قیمت نفت در سایه سقوط آن به خاطر شیوع ویروس کرونا، اهمیت پایبندی به توافق اوپک پلاس روسیه، کاهش تولید نفت برای تضمین تحقق توازن میان عرضه و تقاضا در بازار نفت و نیز رسیدن به بهای عادلانه نفت برای کشورهای تولیدکننده به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین بر اهمیت تداوم ارتباط مثبت میان دو کشور در راستای یکپارچه‌سازی سیاسی نفتی برای تضمین ثبات بازار و ترغیب سایر کشورهای تولیدکننده به پایبندی به کاهش تولید به منظور افزایش بهای نفت و ثبات آن تاکید کردند.

در همین راستا، وزیر امور خارجه عربستان نیز ضمن تاکید بر حمایت کشورش از دولت عراق و تلاش‌های خود برای نابودی تروریسم، از آمادگی عربستان برای حمایت از عراق در تمامی زمینه‌ها که بازگشت امنیت و شکوفایی اقتصادی به این کشور را تضمین کند، خبر داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا