خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاهی به وضعیت نیروهای سیاسی در توییتر در ماه اردیبهشت

ایرنا نوشت: بررسی‌ها نشان داده است که در یک ماه اخیر و در اردیبهشت ماه، به طور کلی انتقادات از اصلاح‌طلبان کاهش یافته و در سوی دیگر حمایت‌ها از اصولگرایان افزایش یافته است.

کاربران توئیتر، روزانه دیدگاه‌ها و مواضع خود را علیه جریانات و شخصیت‌های مختلف سیاسی ابراز می‌کنند و حمایت یا انتقاد خود از آن‌ها را بیان می‌دارند. بررسی‌های سرویس داده‌کاوی ایرنا نشان داده است که در یک ماه اخیر و در اردیبهشت ماه، به طور کلی انتقادات از اصلاح‌طلبان کاهش یافته و در سوی دیگر حمایت‌ها از اصولگرایان افزایش یافته است.

در این بررسی که از روز ۳ تا ۳۱ اردیبهشت  را شامل می‌شود، در هر هفته تمام توئیت‌های مربوط به چهره‌های شاخص هر دو جریان استخراج شده، و ۱۰۰ توئیت پرلایک مربوط به چهره‌های هر جریان، به طور جداگانه مورد تحلیل مضمون قرار گرفتند. نتایج این تحلیل به شرح زیر است:

همان‌گونه که در نمودار فوق مشخص است، روند انتقادات از اصلاح‌طلبان در هفته پایانی اردیبهشت ماه کمتر از هفته‌های دیگر در این ماه بوده است. اما هفته قابل توجه در این میان، در بازه ۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت بوده است که حمایت و انتقادات از چهره‌های اصلاح‌طلبان به اوج رسیده است. این امر به دنبال مواضع رئیس دولت اصلاحات در سخنرانی سالیانه بنیاد باران رخ داد که باعث شد تا کاربران توئیتری انتقادات و حمایت‌هایشان را از وی بیان کنند. اما با استثنا کردن این هفته خاص، می‌توان گفت که روند انتقادات از اصلاح‌طلبان در ماه اردیبهشت روندی کاهشی داشته است؛ این در حالی است که شاهد حمایت ویژه‌ای از آن‌ها نیز نیستیم. اما وضعیت اصولگرایان در اردیبهشت ماه متفاوت از اصلاح‌طلبان بوده است:

اصولگرایان در اردیبهشت ماه عمدتا مورد حمایت قرار گرفته‌اند و در دو هفته میزان حمایت‌ها از آن‌ها بیش از انتقادات بوده است. با این حال انتقادات از آن‌ها نیز تا پیش از هفته آخر روندی صعودی را طی کرده است. هفته سوم اردیبهشت برای اصولگرایا نیز هفته‌ای ویژه بوده است؛ هفته‌ای که در آن محمد باقر قالیباف به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این انتقادات در هفته آخر اردیبهشت و با نزدیکی به انتخاب رئیس مجلس نیز ادامه داشته است. هرچند قالیباف موضوع بسیاری از حمایت‌ها نیز بوده است.

در یک تحلیل کلی از وضعیت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در توئیتر در ماه اردیبهشت باید گفت که اوضاع برای اصولگرایان در این ماه به مراتب بهتر از اصلاح‌طلبان بوده است؛ خصوصا آن که حمایت‌های قابل توجهی از آن‌ها در این ماه شده است. نکته‌ای که باید به آن توجه شود  آن است که اصلاح‌طلبان در توئیتر در اردیبهشت ماه چندان مورد حمایت نیستند. نزدیکی به انتخاب ریاست مجلس یازدهم نیز باعث شده است تا نوعی دودستگی در مورد محمد باقر قالیباف ایجاد شده و حمایت‌ها و انتقادات از او توأمان رشد کند.

نگاهی به وضعیت نیروهای سیاسی در توییتر در ماه اردیبهشت

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا