خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | شکاف طبقاتی و درخت پول عمو سیفی!

وحید حاج سعیدی در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «شکاف طبقاتی و درخت پول عمو سیفی!» نوشت:

این روزها اوضاع اقتصادی مملکت نا فرم کشمشی شده است و قیمت‌ها از حالت نجومی و فضایی هم عبور کرده‌اند و بسیاری از ماشین حساب‌های ده دوازده رقمی قادر به محاسبه قیمت برخی املاک و اجناس و خودروها و … نیستند. در واقع آن داستان میل به بی نهایت که در ریاضی خوانده بودیم در حال تحقق است و در برخی معاملات از اعدادی استفاده می‌شود که قبلاً فقط برای اندازه گیری اجرام آسمانی استفاده می‌شد! مردم هم به دو قسمت نا مساوی تقسیم شده‌اند. عده‌ای روز به روز به ثروتشان افزوده می‌شود و عده‌ای کثیری هم روز به روز از خط فقر فاصله می‌گیرند تا جایی دیگر خرید خانه و ماشین و سفر و.. برایشان به یک رؤیا تبدیل شده است.

البته در سایر کشورها این فاصله را با ملات مالیات شفاف و اساسی پر می‌کنند، ولی در ولایت ما سرنا را از سر گشادش می‌نوازند و حتی با پرداخت یارانه‌های پنهان و شوخی گرفتن مالیات، این شکاف در حال تبدیل شدن به دره است! دولت و مجلس هم این لابلا بیشتر تماشاچی هستند! به هر حال از نماینده‌ای که از قیمت گوشت در بازار خبر ندارد و دولتی که وزیرش را در این اوضاع برکنار می‌کند، انتظاری بیشتر از این نیست. به قولی ما زیاران چشم یاری داشتیم، یاران هم متقابلاً از ما چشم یاری داشتند، ما منتظر آنها و آنها هم منتظر ما، الان اوضاع اقتصادی مملکت این است که مشاهده می فرمائید!

اما عمو سیفی (سرایدار مفخم مدرسه ما) معتقد است همه انسان‌ها در وجودشان از نبوغ مالی بهره مند هستند ولی راه بیدار کردن این نبوغ فردی را نمی‌دانند. چرا که افراد عادی روی کسب درآمد تمرکز می‌کنند و افراد کار آفرین روی خود کار تمرکز می‌کنند و ممکن است تا چند سال هم به سود نرسند ولی در نهایت درخت پولی که کاشته‌اند، ثمر می‌دهد!

شما ممکن است رئیس بزرگترین بانک کشور باشید ولی تمام هم و غمتان کار و امورات مربوط به کارتان باشد و حتی ممکن است طلاهای جاری همسرتان که شوهرش یک کارمند دون پایه است، از همسر شما بیشتر و خانه‌شان هم از خانه شما بزرگتر باشد، چرا که شما روی کار و مدیریتتان تمرکز دارید. ولی وقتی موعدش که فرا برسد با یک کلیک 3000 میلیارد تومان از پول بیت المال در کسری از ثانیه به حساب شخصی شما در کانادا واریز می‌شود و شما می‌توانید با یک پرواز فرست کلس به آنجا رفته و در کازینوهای بلاد کفر، با قمار و سایر تفریحات سالم به غنی سازی اوقات فراغتتان بپردازید!

عده دیگری هم نهالشان را در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان کاشتند و بانک سرمایه را با صندوق خانوادگی عمه‌شان اشتباه گرفتند و چند هزار میلیارد از پول فرهنگیان را هاپولی کردند! جالب این که حالا هم که عده‌ای از آنها دستگیر شدند، یک عده سینما چی که پول‌های بادآورده و یا مفت فرهنگیان به دهانشان مزه کرده است، با نوشتن نامه خواستار آزادی مفسدان اقتصادی این ماجرا هستند!

فقط یادتان باشد نهال این درختانی را که عمو سیفی از آنها یاد می‌کند، در هیچ نهالستانی پیدا نمی‌فروشند؛ ولی شما می‌توانید با کمی زد و بند و وصل شدن به برخی آقا زاده‌ها و سلاطین، قلمه‌هایی از آنها تهیه کنید و بارتان را ببندید و خرتان را دو سره کرایه بدهید! مثلاً با دلار 4200 تومان نخود و لوبیا و گوشت و موبایل وارد کنید و ولی با دلار 16000 هزار تومان بفروشید! با پرداخت چند میلیون تومانی در سایت‌های ایران خودرو و سایپا ثبت نام کنید، با داشتن درآمد میلیاردی مالیات نپردازید، بازیکن درجه سه وارد کنید و به اسم بازیکن همطراز تیم‌های درجه یک اروپایی به تیم‌های لیگ برتری قالب کنید و قس علی هذا …

هر چند درختان پولی زیادی در مملکت کاشته شده است ولی باز هم خدا پدر رئیسی را بیامرزد که فعلاً تبر را برای باغبانان این باغ، از رو بسته وگرنه چند سال قبل که فقط با حروف الفبا مبارزه می‌کردیم! فقط این لابلا ما متوجه نشدیم این درخت پولی که خود سیف الله کاشته کی ثمر می‌دهد و ایشان روی چه کاری تمرکز کرده‌اند که با 50 سال سن و دو شیفت کار، هنوز مستأجر هستند، حقوقشان تا نیمه برج تمام می‌شود و همیشه خدا هشتشان گرو نهشان است؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا