خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پنج نکته بر کاریکاتور فسادستیزی

رضا مؤمنی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «پنج نکته بر کاریکاتور فسادستیزی» نوشت:

1- حمید رسایی فعال اصولگرا در صفحه توئیتر خود نوشته است: «جناب آقای رییسی! برای مردم، مهم‌تر ازحکم اعدام سلطان خودرو این است که بدانند چطور توانسته شش هزار و 700 خودرو ثبت‌نام کند و آن‌ها نتوانستند یکی ثبت‌نام کنند! مهم‌تر اینکه چرا حکم کسی که مقدمات این ثبت‌نام را فراهم کرده اعدام نیست! مگر رهبر انقلاب نفرمودند مهمتر از خریدار سکه، فروشنده آن است»؟

2- واقعیت این است که نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی با ایجاد بستر پیش‌فروش سکه از سوی دولت و همچنین مهیاشدن بستر پیش‌فروش خودرو از سوی خودروسازی سایپا، با هدف سرمایه‌گذاری وارد این بازار شدند اما اگر چنین بستری از سوی برخی افراد و یکی از خودروسازی‌های زیرمجموعه دولت فراهم نمی‌شد، امکان چنین تخلفاتی فراهم بود؟

3- اما نکته اساسی‌تر نگاه سرمایه ستیزانه‌ای است که در این میان حذف سرمایه‌داران به هر قیمتی را مایه مباهات و نشان فسادستیزی می‌داند و نمونه‌اش هم همین محمد امامی که بدون محاکمه در حبس است و بارها گفته است بیایید کل دارایی‌های او را که به‌صورت وثیقه یا انتقال در اختیار بانک سرمایه گذاشته است، و کل وام و تسهیلاتی را که بانک سرمایه از بدو ورود خود به حوزه کاری بانک سرمایه دریافت کرده، به‌انضمام بهره و دیرکرد و هر نوع خسارت ادعایی بانک را محاسبه کنند تا معلوم شود چه مبنایی موجب انفرادی و حبس و ساخت فیلم علیه او شده است.

4- اگر عموم مردم از پولدارها متنفر باشند، اگر دادگاه‌ها به تمام ثروتمندان بدبین باشند، اگر قانون علیه سرمایه‌داران سوگیری کند، اگر سیاست‌مدارها تلاشی برای جلب رضایت سرمایه‌دارها نکنند، اگر بانک‌ها و بیمه‌ها و بورس‌ها فاسد باشند، فرار سرمایه امری طبیعی خواهد بود. در حال حاضر ثروت ایرانیان خارج از کشور رقمی برابر 25 هزار میلیارد دلار است. اگر این رقم را در قیمت دلار ضرب کنیم متوجه عظمت آن خواهیم شد.

5- آنچه بدیهی‌ست این است که سرمایه‌دارانی وجود دارند که هیچکس با آنان کاری ندارد. باید دید چه ارتباطاتی دارند و چه مخارجی می‌کنند که گزندی به آنان نمی‌رسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا