خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هزار آگهی مرگ در صفحه نخست نیویورک تایمز! [+تصویر]

با رسیدن شمار جانباختگان ویروس کرونا در آمریکا به صد هزار نفر، روزنامه نیویورک تایمز در صفحه نخست جدیدترین شماره خود طرحی شامل آگهی مرگ هزار قربانی این ویروس قرار داد.

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز در شماره روز یکشنبه (۲۴ می) خود به بهانه رسیدن شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به مرز ۱۰۰ هزار نفر به جای استفاده از مقاله، عکس و یا طرح‌های گرافیکی و برای یادآورشدن این حقیقت تلخ، فهرستی از نام ۱۰۰۰ جانباخته این بیماری همه‌گیر را در صفحه نخست خود قرار داد.

«سایمون لاندن» دبیر اداره گرافیک روزنامه نیویورک تایمز در این باره گفت: این طرح را برای نشان‌ دادن گستردگی و همچنین گوناگونی قربانیان ویروس کرونا در نظر گرفته شده است. در طول چند مدت اخیر اداره‌های مختلف نیویورک تایمز به پوشش جنبه‌های مختلف ویروس کرونا پرداخته‌اند و هم خودمان و هم عموم مردم و خوانندگان به نوعی از این نوع اخبار احساس خستگی می‌کنند. با نزدیک شدن به آمار ۱۰۰ هزار قربانی در آمریکا فکر کردیم قرار دادن ۱۰۰ هزار نقطه در صفحه نخست نیویورک تایمز شاید به خوبی نمایانگر جان‌های از دست رفته نباشد و در نهایت به این ایده رسیدیم که مجموعه‌ای از آگهی‌های تسلیت و اعلامیه‌های مرگ ناشی از کرونا را از روزنامه‌های کوچک و بزرگ سراسر کشور جمع‌آوری کنیم و در صفحه نخست قرار دهیم.

این طرح شامل نام آگهی مرگ است که با همکاری تیمی از دبیران نیویورک تایمز و سه دانشجوی فارغ‌التحصیل روزنامه‌نگاری جمع آوری و بخش‌هایی از آنها برای طرح جلد نخت روزنامه انتخاب شده است.

«کوبی آدولف، ۴۴ ساله،شیکاکو، کارآفرین و ماجراجو»، «ترسا اویی، ۸۱ ساله، واشنگتن، آهنگساز با فوق‌العاده‌ترین شنوایی» و … نمونه‌هایی از آگهی‌های مرگ است که در صفحه نخست روزنامه به صورت پیاپی منتشر شده است.

این اولین بار از سال ۱۸۵۱ و آغاز فعالیت روزنامه نیویورک تایمز است که صفحه نخست این روزنامه با چنین طرحی منتشر می‌شود.

هزار آگهی مرگ در صفحه نخست نیویورک تایمز!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا