خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستورات مهم روحانی به وزرای کشور و بهداشت

رئیس جمهور روحانی به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دستور داد به استانداران استانها و مسئولان شهرهایی که در روزهای اخیر شاهد رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده اند، ابلاغ کند که مراقبت ها را افزایش داده و با توجیه افکار عمومی و اطلاع رسانی دقیق، مردم را به رعایت کامل اصول بهداشتی دعوت کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با وزیر کشور، ضمن دریافت گزارش وضعیت برخی استانها و چند شهر کشور که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم، ابتلا به ویروس کرونا رشد داشته است، تاکید کرد: مردم این استانها و شهرها باید توجه داشته باشند که اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت ها شویم.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از مردم بخاطر رعایت نکات و مقررات بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر در مساجد، با بیان اینکه فقط با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می توان زنجیره شیوع ویروس را قطع کرد، اظهار داشت: با این شرایط و همکاری خوب مردم می توانیم به تداوم روند بازگشایی اماکن و بقاع متبرکه و حرم های شریف امیدوار باشیم .

روحانی با بیان اینکه با بازگشایی های اخیر در برخی مراکز و کسب و کارها، نباید هشدارها درمورد رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم کمرنگ شود، افزود: بخش های اطلاع رسانی بویژه صدا و سیما و فضای مجازی در زمینه آگاهی بخشی به جامعه و اطلاع رسانی مضاعف و فراگیر باید فعالیت خود را افزایش دهند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رسیدن به مرز کنترل بیماری کووید 19 و مهار ویروس کرونا بدلیل همکاری مردم و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بوده است، گفت: به هیچ وجه نباید این تلقی در افکار عمومی بوجود آید که مراقبت ها و رعایت اصول بهداشتی اهمیت سابق را ندارد و لذا رعایت نکات بهداشتی و مراقبت همچنان باید در دستور کار مردم باشد.

“عبدالرضا رحمانی فضلی” وزیر کشور نیز در این تماس تلفنی، گزارشی را از وضعیت رشد تعداد مبتلایان در یک یا دو استان و چند شهر کشور به خاطر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند، برگزاری نماز عید فطر در مساجد با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و همچنین وضعیت تردد در جاده های بین شهری در تعطیلات آخر هفته و عید سعید فطر، ارائه کرد.


رئیس جمهور روحانی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با تشدید فعالیت ها و اعمال نظارت از سوی ستاد های استانی مقابله با کرونا در دو استان و چند شهری که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا رشد داشته است، برای مهار روند رشد ابتلا به ویروس در این مناطق اقدام کند.

روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با وزیر بهداشت ضمن دریافت گزارش از آخرین وضعیت بیماری کووید 19 در کشور، تاکید کرد: در مناطقی که این روزها بدلیل عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تا حدودی شاهد رشد ابتلا هستیم، ستادهای استانی مقابله با کرونا باید با همکاری استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی فعالیت خود را برای توقف رشد ویروس تشدید کنند.

روحانی با اشاره به بازگشایی مراکز پر تجمع، اماکن مقدسه و حرم های شریف و همچنین فعالیت ادارات با ظرفیت کامل از هفته آینده، اظهارداشت: ضروری است که با همکاری و همراهی مسئولین این مراکز، پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود و وزارت بهداشت نظارت دقیق و مستمر بر این امر را در دستور کار خود داشته باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید مراقبت ها ، نظارت دقیق و اطلاع رسانی مستمر همچنان ادامه داشته باشد تا با بازگشایی های اخیر در برخی مراکز و اصناف و همچنین ازسرگیری فعالیت مراکز پرتجمع احیانا شاهد توقف روند نزولی ابتلا و رشد بیماری نباشیم.

دکتر “سعید نمکی” وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت و گو گزارش کاملی از وضعیت بیماری کووید 19 در کشور ارائه و تاکید کرد: با همکاری و همراهی مردم در رعایت اصول بهداشتی خوشبختانه شاهد شیب نزولی ویروس کرونا در کل کشور هستیم اما متاسفانه در یک یا دو استان و چند شهر بدلیل عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی شاهد رشد تعداد مبتلایان هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا