خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت آلمان از انتقادات ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان گفت: دونالد ترامپ به درستی به لزوم تغییر در سازمان بهداشت جهانی اشاره دارد اما در عین حال از آمریکا خواست این سازمان را فعلا و تا زمان رفع بحران شیوع کرونا ویروس و بررسی اعمال اصلاحات در آن ترک نکند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه پولیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش تهدید به قطع کامل کمک‌های مالی کشورش به سازمان بهداشت جهانی و ترک این سازمان کرد، مگر آنکه سازمان بهداشت جهانی استقلالش از چین را بتواند نشان دهد.

در همین حال وزیر بهداشت آلمان در گفت‌وگو با فایننشال تایمز بدون اشاره به نام چین تصریح کرد: آمریکا قطعا حق دارد و سازمان بهداشت جهانی باید ساختار مدیریت و نحوه پاسخگویی خود را اصلاح کند.

او ادامه داد: ما باید دقیقا جاهایی را که پول‌ها صرف می‌شوند، مشخص کنیم.

با این حال اسپان خاطرنشان کرد: وقت فعلی، زمان مناسبی برای تضعیف این نهاد بهداشت و درمان جهانی نیست.

او گفت: در بحبوحه یک بحران و زمانی که شما در حال خاموش کردن آتشی هستید، نمی‌توانید بیایید درباره اصلاح یگان آتش‌نشانی حرف بزنید. در درجه نخست ما باید به بحران رسیدگی کنیم و تنها بعد از بحران است که می‌توانیم درباره سازمان بهداشت جهانی حرف بزنیم.

به گفته وزیر بهداشت آلمان، کمک‌های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی “اهمیت حیاتی” دارند و او از مشاهده خروج آمریکا از این سازمان بسیار متاسف خواهد شد.

این سیاستمدار آلمانی تاکید کرد: البته آمریکا، آلمان و اروپا می‌توانند کارهای زیادی را با اتکا به خودشان انجام دهند اما خیلی از کشورهای جهان هستند که چنین قدرتی را ندارند. آن‌ها نیاز به حمایت داشته و باید آن را دریافت کنند. اگر ویروس ابولا در نقطه دیگری از جهان شایع شود، پس از آن ما دیگر نخواهیم توانست آن را کنترل کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا