خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصرار بر تاسیس منطقه آزاد انسانی

بسیاری از ایرانیان از این حق طبیعی محروم مانده‌اند

ابوالفضل فاتح که از سال ۸۸ یعنی پس از بازگشت به انگلیس برای ادامه‌ی تحصیل، دیگر نتوانست به کشور بازگردد، در یادداشتی با اشاره به سالگرد درگذشت پدرش، ضمن تاکید بر حق طبیعی انسانی امکان دیدار والدین، بر ضرورت تاسیس منطقه آزاد انسانی اصرار کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل یادداشت فاتح در پی می‌آید:

بسمه تعالی

علامه طباطبایی در تفسیر آیه 23 سوره مبارکه اسراء و در ذیل فراز نورانی و بالوالدین احسانا، می فرمایند:
معلوم مى شود مسئله احسان به پدر و مادر، بعد از مسئله توحيد خدا، واجب ترين واجبات است همچنانكه مسئله عقوق بعد از شرك ورزيدن به خدا از بزرگترين گناهان كبيره است، و به همين جهت اين مسئله را بعد از مسائله توحيد و قبل از ساير احكام اسم برده و اين نكته را نه تنها در اين آيات متذكر شده، بلكه در موارد متعددى از كلام خود همين ترتيب را به كار بسته است.

این روزها مقارن با سالگرد عروج آسمانی پدر بزرگوارم حاج غلامرضا فاتح است. اینجانب در برابر عظمت شخصیتی و معنوی، به ویژه اتکال به خداوند و عزت نفس ایشان کلامی برای عرضه ندارم. پدرانی از جنس نور که دقت در تربیت دینی و اخلاقی، تاکید بر لقمه ی حلال و سبک زندگی سالم و معاشرت با نیکان به ویژه ضعیفان شاخصه های منحصر بفردشان بود.

علامه می‌فرمایند: رابطه عاطفى ميان پدر و مادر از يك طرف و ميان فرزندان از طرف ديگر از بزرگترين روابط اجتماعى است كه قوام و استوارى جامعه انسانى بدانها است. پدر همین گونه می‌اندیشید و از این روی در پشتیبانی و روابط عاطفی با فرزندان، یک الگوی تمام عیار بود.

این حقیر تا آخرین لحظه به رغم مساعی صورت گرفته، توفیق حضور بر بالین مبارک ایشان را نیافتم و حسرت به دل باقی ماندم. متاسفانه بسیاری از ایرانیان هستند که از این حق طبیعی محروم مانده‌اند. دلیل عمده این مسئله را فراموشی تعالیم اخلاقی و عدم درک این گونه موضوعات مهم انسانی در روابط خانوادگی و اجتماعی نزد بسیاری از تصمیم گیران می‌دانم و لذا چندین بار تاسیس منطقه آزاد انسانی برای حل مشکل بسیاری از خانواده‌ها و ایرانیان دور از وطن پیشنهاد شد و امید دارم عزیزانی آن را روزی پیگیری نمایند.

ساده گرفته‌ایم، اما ریشه‌ی بسیاری از تلاطم‌ها و از هم پاشیدگی‌های امروز اجتماعی در همین نادیده گرفتن و سست شدن اخلاق و مناسبات انسانی و عاطفی در سطح خانواده و جامعه است که متاسفانه سیاست دنیا زده نیز به آن دامن زده است. به یاد می‌آورم در همین صدا و سیما پدری یا مادری را می‌آوردند تا علیه فرزندش سخن بگوید تا فلان مقصد یا رفتار سیاسی توجیه یا نقد شود. غافل از آن که بنیان‌ها و چفت و بست‌های خانواده و جامعه از بنیاد زده می‌شد. شنیده بودم که سیاست پدر و مادر ندارد. مبادا گرفتار چنان سیاستی شده باشیم که عاطفه و وجدان ندارد و برای روابط عاطفی و پیوندهای عمیق انسانی در هیچ سطحی مجالی نمی‌گذارد.

یاد تمام رفتگان این جمع شریف به ویژه یکایک پدران و مادران و بزرگان کم نظیری که از میان ما رفته اند را گرامی می‌دارم و از خداوند منان علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه برای ارواح طیبه ایشان مسئلت دادم. همچنین به خودم و همه برادران و خواهرانم با آن که می‌دانم همه وقوف دارید، در کمال خضوع عرض می‌کنم تا فرصت هست قدر پدران و مادرانمان و بزرگانمان را بدانیم و بکوشیم چون ایشان، تکرار خداباوری، انسانیت، نوع دوستی، پاک زیستی، شرافت و شکیبایی و عطوفت باشیم.

به خدا می‌سپارمتان
ابوالفضل فاتح

تبیین پیشنهاد ایجاد «منطقه آزاد انسانی»

آیا تشکیل «منطقه آزاد انسانی» عملی است؟

شبیه فردی مثل مجید مجیدی

مشهد قابلیت «منطقه آزاد انسانی» را دارد

پیشنهاد یک ایرانی دور از وطن به رییس قوه قضاییه

پاسخ نامجو و ضرورت ایجاد منطقه آزاد انسانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ابولفضل جان مرود میخ آهنین بر سنگ
    نظریه شما دفعلا از نظر راهبردی فاقد توجیه است!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا