خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح و عذرخواهی آبفای خوزستان از مردم غیزانیه

شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با انتشار اطلاعیه ای درباره مشکل آب شرب بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش ایسنا متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

“به دنبال مشکلات بوجود آمده در زمینه آبرسانی برای ساکنین عزیز بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز ضمن عذرخواهی بابت این موضوع موارد ذیل به اطلاع افکار عمومی می رسد:

بخش غیزانیه شامل دو دهستان غیزانیه و مشرحات در حاشیه شهرستان اهواز قرار دارد.

این دهستان به دلیل جغرافیای آن سال ها است با مشکل کمبود آب شرب در همه بخش های شرب، دامداری و کشاورزی مواجه است و اگرچه پروژه آبرسانی موسوم به ۹۱ روستای مسیر اهواز، ماهشهر و رامهرمز در سال ۸۶ به بهره برداری رسید اما پروژه مذکور کفاف آب مورد نیاز منطقه را نمی دهد.

با توجه به این مشکلات با پیگیری های استاندار محترم خوزستان جناب آقای دکتر شریعتی پروژه آبرسانی به دو دهستان غیزانیه و مشرحات شامل اصلاح و بازسازی تاسیسات آبرسانی شهید الماسی و اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب از سال های گذشته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان و با مشارکت شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت در استان و سازمان آب و برق خوزستان برای تامین اعتبار موردنیاز، آغاز اما به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم، عدم وجود مواد اولیه تولید لوله و معارضین شامل کشاورزان و سازمان های دولتی دیگر بارها متوقف شد.

با این حال از سال ۹۸ اجرای این پروژه پس از وقفه طولانی مجدد آغاز شد و هم اکنون در مراحل پایانی احداث فاز اول قرار دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید و مشکل اساسی تامین آب شرب منطقه را رفع خواهد کرد.

گفتنی است به دلیل عدم وجود منابع آب سطحی در منطقه، روستاییان بخش غیزانیه در دوره تابستان با مشکل تامین آب شرب برای دام ها و باغات کوچک مواجه می شوند لذا خواستار تامین آب برای همه مصارف به ویژه دام های خود (که البته بخش عمده امرار معاش ساکنین را تشکیل می دهد) توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان می شوند.

در حال حاضر راهکار فوری و کوتاه مدت برای تامین آب شرب اهالی منطقه آبرسانی به وسیله تانکرهای سیار است و این موضوع تا حد زیادی تنش های منطقه را کاهش خواهد داد. لازم به ذکر است طی یک هفته اخیر و به تازگی شرکت آب و فاضلاب روستایی با شرکت آبفا استان یکپارچه شده لذا با توجه به ماموریت جدید توسعه خدمات رسانی آبفا استان به روستاها این شرکت تمام تلاش خود را برای تامین آب بخش غیزانیه با اولویت شرب و رفع نواقص موجود به کار خواهد بست.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا