خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح دفتر مولوی عبدالحمید درباره‌ی «ازدحام نمازگزاران» عید فطر زاهدان

دفتر مولوی عبدالحمید، امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان درباره‌ی تصاویر منتشرشده در فضای مجازی که جمعیت نمازگزار را بعد از اقامۀ نماز عید فطر نشان می‌دهد، توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان، متن این توضیح به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. ضمن عرض تبریک عید سعید فطر به عموم مسلمین و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به استحضار می‌رساند پس از اقامۀ نماز عید فطر در مصلای مرکزی اهل سنت زاهدان تصاویری از نمازگزاران در فضای مجازی منتشر شد که برخی افراد مغرض با نوشتن مطالب خلاف واقع، به سوء استفاده روی آوردند.

بر آگاهان پوشیده نیست که با توجه به اهمیت سلامت مردم و تأکید شرع مقدس اسلام بر بهداشت و حفظ سلامتی، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید دو روز پیش از عید در مراسم نماز جمعه با تأکید فراوان رعایت نکات لازم را به نمازگزاران عزیز با ذکر جزئیات و به زبانی ساده یادآور شده‌اند. در این بیانات که در فضای مجازی نیز بازنشر شده‌اند، به مردم عزیز تأکید شده که افراد بیمار و حتی مشکوک به بیماری در مراسم حضور نیابند، نمازگزاران عُرف محلی را ترک کنند و از دست دادن، روبوسی و معانقه مطلقا بپرهیزند، ضمن استفاده از ماسک، جانماز شخصی بیاورند و با فاصله برای نماز صف ببندند و بعد از پایان مراسم، بدون ایجاد هرگونه ازدحام با آرامی از عیدگاه خارج شوند. همۀ این نکات با تأکید بیشتر در پایان مراسم نماز عید توسط حضرت شیخ‌الاسلام یادآوری شدند. تصاویر محوطۀ مصلی (عیدگاه) نشان می‌دهد نمازگزاران محترم نکات فوق را به خوبی رعایت کرده‌اند.

خوشبختانه مردم عزیز به این توصیه‌ها خوب توجه می‌کنند؛ چنان‌که از برگزاری مراسم‌هایی مثل پرسه و عروسی امتناع می‌کنند و دیدوبازدیدهای ایام عید را که در فرهنگ مردم این منطقه خیلی مهم است، محدود کرده‌اند. برای رعایت حال مردم، جنازه‌هایشان را برای نماز به مسجد و محل نماز جمعه نمی‌آورند و در اماکن عمومی نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

لذا در این مورد به شایعات و تبلیغات سوء برخی افراد مغرض و گروه‌های فرصت‌طلب توجه نشود. امید است تا شرایط تغییر نیافته، مردم دین‌دوست با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصلۀ اجتماعی در مساجد و دیگر اماکن عمومی حضور بیابند و در حین خروج از ازدحام پرهیز نمایند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا