خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای حمایت عجیب شریک یک معاون وزیر

روز یکشنبه کانالی تلگرامی در متنی با عنوان «افشاگر اجاره‌ای، رسانه‌ی باجگیر / رسانه‌ی انصاف یا رسانه‌ی مأمور»، به شدت به انصاف نیوز و مدیر مسئول آن حمله کرده و اتهام‌هایی را مطرح کرد.

نتیجه‌ی تحقیق و بررسی‌ها در این باره به این شرح به اطلاع مخاطبان می‌رسد:

۱. کانال تلگرامی «اصلاحات پرس» که منتشر کننده‌ی آن متن است متعلق به فردی به نام «علی حسنلو» است. حسنلو از دوستان محمد کبیری (با نام اصلی محمدجعفر کبیری) معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

دو روز پیش از انتشار آن متن، انصاف نیوز گلایه‌هایی به یک انتصاب در زیرمجموعه‌های شستا در شبکه‌ّای اجتماعی را با عنوان «انتقاد به انتصاب رفاقتی در شستا» [لینک] منعکس کرده بود که در آن به ارتباط برخی افراد منصوب شده در شستا و دیگر بخش‌های وزارت کار با محمد کبیری پرداخته شده بود.

۲. محمد کبیری از آقازاده‌هایی است که در بهار ۹۶ ریاست بخش جوانان ستاد انتخاباتی روحانی را بر عهده داشت. ریاست ستاد بر عهده‌ی محمد شریعتمداری بود. شریعتمداری از مرداد ۹۶ تا مهر ۹۷ وزیر صمت بود. کبیری در این مدت مشاور شریعتمداری در وزارت صمت و نیز عضو هیات مدیره‌ی سازمان منطقه آزاد کیش شد. علی حسنلو در همان مقطع، یعنی اردیبهشت ۹۷ به عنوان «مدیر هنری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد» معرفی شد.

شریعتمداری از آبان ۹۷ تاکنون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. کبیری ۳۰ ساله در همان زمان توسط شریعتمداری به معاونت وزارت کار منصوب شد؛ انتصابی بدون یک روز سابقه، تجربه و تخصص که در همان زمان انتقادهایی به آن شد. در آن مقطع، یک هفته پس از این اتتصاب و افشاگری انصاف نیوز درباره‌ی آقازادگی او، پدرش که پیشتر معاون وزیر کشاورزی و رییس نظام مهندسی کشاورزی بود، کنار گذاشته شد اما معاونت کبیری پسر ادامه پیدا کرد.

در این دو سال تعدادی از دوستان کبیری در وزارت کار و زیرمجموعه‌های آن از جمله شستا به‌کار گرفته شده‌اند از جمله در مدیریت‌هایی که تبعیض‌آمیز و بدون شایستگی بوده‌اند.

۳. کانال تلگرامی اصلاحات پرس که بهمن ۹۵ یعنی سه ماه قبل از انتخابات ۹۶ شروع به کار کرده است، در لیست کانال‌هایی که در ستاد انتخاباتی از آن ستاد کمک مالی گرفته بودند قرار داشت [لینک]. این لیست به امضای فردی به نام محسن بیگلربیگی رسیده بود و چند روز پیش از انتخابات رسانه‌ای شد. (بیگلربیگی نیز از دو سال پیش بدون هیچ تجربه و تخصصی به عضویت در هیات مدیره‌ی پتروشیمی غدیر، زیرمجموعه‌ی وزارت کار منصوب شد [لینک خبری در این باره].)

در آن فهرست، البته دو کانال به نام علی حسنلو قرار داشت، یکی اصلاحات پرس و دیگری «میز خبر» که در حال حاضر به نام «برندینگ شخصی» فعال است. در آن فهرست ادعا شده بود که کانال اصلاحات پرس ۱۲۵ هزار فالور و ۳۵ هزار میانگین بازدید دارد در حالی که حالا عدد فالورهای این کانال حدود ۲۵۰ هزار نفر یعنی دو برابر اما میانگین بازدید آن ۷ هزار نفر یعنی یک پنجم است. میز خبر نیز که آن زمان در فهرست ادعا شده بود ۱۸ هزار فالور و میانگین بازدید آن ۸ هزار نفر است، در حال حاضر فقط 1385 فالور دارد.

اما اهمیت این تفاوت عددها چیست؟ «فالور فیک» و «بازدید فیک» یکی از راه‌هایی است که بسیاری از کانال‌های تلگرامی برای بالا بردن قیمت تعرفه‌ی تبلیغاتی به ویژه برای گرفتن تبلیغات از نهادهای غیرخصوصی از آن استفاده می‌کنند.

در کانال اصلاحات پرس خبرهای بسیار زیادی در تبلیغ وزارت کار به ویژه شخص محمد کبیری منتشر شده است.

۴. علی حسنلو، ادمین کانال اصلاحات پرس، غیر از روابط بالا، با محمد کبیری شریک است. آن‌ها از خردادماه سال ۹۴ «موسسه‌ی شبکه ایده نشان نو» را تأسیس کرده‌اند که موضوع آن تهیه‌ی فیلم، برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش و نمایشگاه، مدیریت پروژه، تولید محصولات فرهنگی و انتشارات است با این نسبت شراکت: محمد کبیری ۴۰ درصد، احسان کبیری (احتمالاً برادر او) ۲۰ درصد، علی حسنلو ۲۰ درصد و شخصی دیگر به نام محمدعلی رفیعی ۲۰ درصد.

طبق آگهی اداره ثبت در روزنامه‌ی رسمی، در اولین دوره یعنی از سال ۹۴، محمد کبیری رییس هیات مدیره، حسنلو نایب رییس هیات مدیره و رفیعی مدیرعامل بوده‌اند. از آبان ماه ۹۷، حسنلو مدیرعامل می‌شود، محمد کبیری همچنان رییس هیات مدیره و رفیعی عضو هیات مدیره می‌ماند. از ۳۱ فروردین ۹۹ حسنلو مانند قبل مدیرعامل می‌ماند، رفیعی رییس هیات مدیره می‌شود و احسان کبیری به عضویت هیات مدیره درمیاید. یعنی از این تاریخ دیگر کبیری در هیات مدیره نیست و تنها سهامدار شرکت است.

در صورتی که آقای کبیری کارمند رسمی دولت باشد این سوال پیش می‌آید که چگونه همزمان در دو سال اخیر رییس هیات مدیره‌ی این شرکت بوده است؟

از آنجایی که هیچ اثری از نوع فعالیت و قراردادهای موسسه‌ی شبکه ایده نشان نو در اینترنت پیدا نشده است، انصاف نیوز در روزهای آینده این موضوع را به ویژه از وزارتخانه‌ی کار و شورای عالی مناطق آزاد پیگیری خواهد کرد.

۵. شنبه خبر «انتقاد به انتصاب رفاقتی در شستا» منتشر شده است. چند نفر در حمایت از محمد کبیری با مدیر انصاف نیوز تماس می‌گیرند از جمله یک دوست مشترک. بعد از انتشار متنی در اصلاحات پرس، دوست مشترک با محمد کبیری، مجددا با مدیر انصاف نیوز تماس می‌گیرد اما تصمیم برای انتشار نتیجه‌ی تحقیق و بررسی تغییر نمی‌کند.

۶. در متن سفارشی منتشر شده در آن کانال، به حمایت دکتر پزشکیان نایب رییس قوه مقننه اشاره شده است؛ انصاف نیوز ضمن اینکه به حمایت این نماینده‌ی مردم در مجلس افتخار می‌کند؛ تاکید می‌کند که این حمایت سیستماتیک و مادی نبوده و نیست. این رسانه از انتشار جزییات اتهامات ادعایی در آن متن استقبال می‌کند.


توضیح محسن بیگلربیگی

آقای محسن بیگلربیگی درباره‌ی این خبر در توضیح ارسالی نوشته است: «سلام. کلیه مواردی که برای زدن جوانان ستاد بدان اشاره شده در ایام ستاد از سوی بنده تکذیب شد و هیچ پرداختی نیز صورت نگرفت. کاش بجای این روحیه، می‌آمدید عملکرد پتروشیمی غدیر و یا همین معاونت تعاون کبیری را بررسی می‌کردید تا تغییرات را ببینید. شما را ارجاع می‌دهم به گزارش عملکرد سال ۹۸ پتروشیمی غدیر در کدال. ضمنا هیچ پرداختی به آقای حسنلو صورت نگرفته، ‌به‌خصوص بدون یک روز سابقه کاری. بنده دستیار اجرایی پروژه iflng بودم از سال ۹۴ تا ۹۶، مشاور بین الملل پتروپارس و مشاور سرمایه‌گذار خارجی هرمز پاسارگاد که شفاف در سایت غدیر اعلام شده. همچنین مدیر داخلی نمایندگی شرکت تجهیزات نفتی دریایی کاسل چین هم بوده‌ام. اگر اینها سابقه نیست پس چیست؟»

انتقاد به انتصاب رفاقتی در شستا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هر جا رو هم میزنی بوی گندش مغز آدمو مختل میکنه
    وزرای روحانی جز دو سه تاشون کفایت اداره یه بقالی هم ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا