خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انقلاب فرهنگی با ماست و تسبیح!

مهدی یزدانیان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

۱-مردی با تسبیح به سوی چند خانم حمله‌ور می شود و با تسبیح آنها را می زند. دیگری با غیظ و عصبانیت و برای رضای خدا ماست بر سر خلق الله می ریزد. از قبیله آمران و ناهیان عصبی باید پرسید که در زمان گذشته هم کسی جرات اهانت به شهروندان به بهانه امرونهی شرعی را داشت؟ آن زمان با ملاطفت و با تمسک به سیره اولیا دین، دیگران را دعوت می کردند. چرا در حکومت اسلامی که ضابطان دینی قدرت بیشتری برای دعوت در اختیارشان است عنان از کف داده و تسبیح بر سر بانوان می زنند؟ به ضرس قاطع عرض می کنم که امرونهی دستوری نه برای رضای خدا که جهت اجابت امیال شخصی است. آمران وقتی در حکومت اسلامی در مقام استعلا هستند دیگر نیازی به درخواست و دعوت از دیگران ندارند.

امر و نهی‌شان از روی شفقت و دلسوزی نیست که ناصح دلسوز به کسی حمله ور نمی شود. چه کرده ایم که مسلمات و بدیهیات اسلام در باب حقوق شهروندی را عده ای سخن تازه می پندارند. سخنان شیخ حسین انصاریان در شب دوم قدر را شاید شنیده اید. ایشان گفته زندانی در حکم اسیر است و با اسیر باید مدارا کرد. به هر گنهکاری منافق نگویید. شیخ حسین از توصیه های امام علی در حق ابن ملجم می گوید و از ایمان بانوانی که در ظاهر حجاب شرعی را کاملا رعایت نمی کنند.

۲- نتیجه نبرد خشن در زمین فرهنگ، بیزاری بخشی از جامعه از اصل دین و اسلام خواهد شد. توجه داشته باشید که ما بخش گسترده ای از رفتار و اعتقاد و پوشش را تقلیدی پذیرفته ایم. بانوئی که بستگانش چادری باشند، چادر بر سر می کند و بانویی که ظاهر اسلامی ندارد هم از محیط خانواده و بستگان تبعیت کرده است. پس آن خانم چادری چه امتیازی بر دیگر بانوان دارد وقتی پوشش او جبری است؟ اما آیا تمام دین فقط در ظاهر خلاصه می شود. با وجود اینکه رهبری بارها به این مسئله تاکید فرمودند که حقیقت دین فقط مسائل ظاهری نیست.

۳- اگر عدالتی باشد، آن خانمی که با تسبیح مضروب می شود و یا به بهانه امر به معروف مورد اهانت قرار می گیرد، باید بتواند از شخص ضارب و موهن شکایت کند. تقسیم شهروندان به درجه ۱و۲ بر اساس ظاهرشان، مروج نفاق خواهد شد که نفاق از کفر بدتر است.

۴- ویدئوی از مولوی عبدالحمید منتشرشد که پذیرای جمعی از بانوان کم حجاب بودند. مدعیان انقلابی با تفاسیر مختلف به مولوی عبدالحمید توهین کردند. اما برداشت من این است، افرادی که در حوادث اخیر مظلوم واقع شدند در یک قاب قرار گرفتند. ختم کلام، نتیجه ضرب و زور در مسئله حجاب این می شود که عده ای کشف حجاب را ابزاری برای مقابله قرار می دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جای بسی تامل است؛
    دینداری یا دین ستیزی؟!
    آیا توصیه میکنیم از روزه فقط معده، انجام تکلیف کند یا تمام بدن و روح؟!
    آیا امر به معروف و نهی از منکر فقط در حفظ پوشش زنان خلاصه میشود یا جاوانبی هم هست که هنوز به آن نیندیشیدیم؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا