خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درجلسه ستاد اقتصادی دولت چه گذشت؟

در صد و سی و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئیس‌جمهور روحانی تاکید کرد که فرآیند واگذاری و شکل عرضه مستقیم سهام به گونه ای باشد که منجر به کاهش تصدی گری و درنهایت واگذاری مدیریت دولتی شود.

به گزارش ایسنا، دراین جلسه که روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، وزیراموراقتصادی و دارایی از برنامه واگذاری شرکت های دولتی و زیر مجموعه بانک های دولتی در بازار بورس گزارش داد.

همچنین در گزارش جداگانه ای، وزیر اموراقتصادی و دارایی روند آزاد سازی سهام عدالت به مردم را تشریح  کرد و رئیس جمهورنیز درباره سرعت بخشیدن به فرآیند آزاد سازی، مدیریت بازار سرمایه و فعال سازی در جهت حراست از حقوق صاحبان سهام عدالت تذاکراتی داد.

دراین جلسه همچنین گزارش دیگری در خصوص تشکیل صندوق های سرمایه گذاری معامله پذیر(etf )به عنوان نخستین تجربه دولت در ابعاد مختلف و چگونگی واگذاری آن مطرح و بررسی شد که در نخستین عرضه، سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشارکت داشته اند.

درادامه این جلسه با توجه به برنامه جامع دولت برای جهش تولید کشور در ابعاد مختلف، موضوع امنیت غذایی با اتکا به تولید داخل مورد بحث قرار گرفت.

در همین زمینه وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از برنامه تولید کالاهای اساسی و چگونگی خرید تضمینی محصولات کشاورزی ارائه کرد.

براساس تصمیم این جلسه، تامین نهاده ها و چگونگی حمایت از کشاورزان از جمله خرید بهنگام محصولات و تنظیم بازار باید به گونه ای باشد که ضمن حمایت از تولید با کیفیت و کاهش هزینه های مبادله، کالاهای تولیدی به قیمت عادلانه در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا