خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بچه گوریل آمریکایی در یک درگیری خانوادگی مجروح شد

هنگام درگیری گوریل‌های بالغ، یک بچه گوریل در باغ وحش سیاتل واشنگتن مجروح شد. این بچه گوریل از ناحیه سر آسیب دیده است و یکی از گوریل‌های بالغ سرش را گاز گرفته است. مسئولان این باغ وحش به بهبود این حیوان امیدوار هستند.

به گزارش انصاف نیوز، «Yahoo News» به نقل از آسوشیتدپرس، گزارشی با عنوان منتشر کرد.

متن این گزارش را  با ترجمه انصاف نیوز در ادامه می‌خوانید:

نگهبان‌های حیوانات در باغ وحش سیاتل می‌گویند: «شنبه، بچه گوریلی هنگام درگیری اعضای خانواده‌اش با یکدیگر در این باغ وحش آسیب دید.»

متخصصان سلامت حیوانات در باغ وحش وودلند درباره‌ی این گوریل کوچک که «کیتوکو» نام دارد توضیح می‌دهند: «این بچه گوریل از ناحیه سر آسیب دیده و حادثه زمانی اتفاق افتاده است که یک گوریل دیگر تلاش می‌کند تا سر «اوزوما» مادر کیتوکو را گاز بگیرد. جمجمه بچه گوریل می‌شکند و این حیوان شکستگی عمیقی را تحمل می‌کند.»

مسوولان باغ وحش درباره وضعیت این بچه گوریل می‌گویند: « گوریل دو ماهه را جراحی کرده‌اند و اگر زخم این حیوان عفونت نکند، شاید به طور کامل بهبود یابد.»

دکتر کالینز مسئول سلامت حیوانات در این باغ وحش در روز یکشنبه گفت: «ما به بهبود کیتوکو بسیار خوش‌بین هستیم و امیدوارم که امروز به پیش مادرش بازگردد. در طول دو هفته آینده، علائم عفونی، خون‎ریزی یا نقص عصبی را بررسی خواهیم کرد.»

مسئولان قفس گوریل‌ها درگیری آنها را در نیمه غربی ندیده‌اند، اما دوربین‌های امنیتی نشان می‌دهند که درگیری پیش از ساعت 8 صبح و در خوابگاه حیوانات اتفاق افتاده است. نگهبانان باغ‌وحش گفته‌اند ده دقیقه پس از درگیری گوریل‌ها، متوجه زخم کیتوکو می‌شوند که این حیوان رفتار عادی داشته است. خانواده کیتوکو، مادرش، سه ماده گوریل دیگر و پدرش «کوام» گوریل پشت نقره‌ای هستند.

مارتین رامیرز متصدی باغ‌وحش درباره‌ی درگیری حیوانات توضیح می‌دهد: «درگیری بین اعضای خانواده در باغ‌وحش‌ها و طبیعت اتفاق می‌افتد که این درگیری‌ها گاز گرفتن یا هل دادن یکدیگر هست. تصور می‌کنیم یکی از گوریل‌های ماده کیتوکو را سهوی گاز می‌گیرد، اگر گوریل نر این کار را می‌کرد، کیتوکو جانش را از دست می‌داد.

باغ وحش تیمی از متخصصان جراحی مغز و اعصاب بیمارستان کودکان سیاتل تشکیل داده تا وضعیت این حیوان را بررسی کنند. رامیرز درباره‌ی کیتوکو می‌گوید: «این بچه گوریل به احتمال فراوان پیش پدر و مادرش بازخواهد گشت، در حال حاضر این سه حیوان به صورت موقت از خانواده جدا شده‌اند».

ترجمه: علی خسروجردی، انصاف نیوز

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا