خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهزنان مخوف جنوب تهران دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند راهزنان در جنوب پایتخت خبر داد و خواستار تشدید مجازات این افراد از سوی مقام قضایی شد.
به گزارش ایسنا،‌ سرهنگ عباس علی محمدیان در نشست خبری که ظهر امروز در مقر فرماندهی پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، گفت: یکی از جرایمی که قشر عظیمی از فعالان در حوزه حمل و نقل کالا را تهدید کرده و امنیت آنان را به خطر می‌اندازد، موضوع سرقت محموله‌ها یا همان راهزنی است که این موارد گاها حتی می‌تواند به جرایم خشن نظیر قتل نیز منجر شود.
محمدیان با بیان اینکه پلیس آگاهی توجه ویژه‌ای به این جرم داشته و به شکل ویژه تا رسیدن به نتیجه آن را بررسی می‌کند، گفت: در همین راستا چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر سرقت محموله به شکل راهزنی به پلیس آگاهی اطلاع داده شد و بلافاصله رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت که پس از مدتی متهمان و اعضای این باند شناسایی و در مخفیگاه‌شان در یکی از شهرهای حاشیه‌ای پایتخت دستگیر شدند.
وی در توضیح بیشتر در خصوص شیوه سرقت این افراد خاطر نشان کرد: شیوه سرقت این مجرمان به شکل راهزنی بوده؛ به این صورت که آنان با خودروی مبدل به خودروهای دولتی و ارگانی در مسیر حسن آباد تا شهرری کنار کامیون‌های حمل بار رفته و ادعا می‌کردند که خودرو دارای نقص فنی یا بار در حال ریزش است که به دنبال آن راننده کامیون در سمت راست توقف کرده و پس از آن نیز اعضای باند با تهدید و بستن دست و پای راننده محموله را به قسمت دور افتاده برده و پس از تخلیه بار مالباخته را به همراه کامیون رها می‌کردند.
محمدیان با بیان اینکه در برخی از موارد این اقدام مجرمانه منجر به ضرب و شتم و حتی آسیب دیدگی مالباخته نیز شده بود، گفت: ماموران پلیس از سه ماه قبل با انجام اقدامات و تحقیقات ویژه و حضور در جاده‌ها این افراد را شناسایی کرده و هفت نفر از اعضای باند را دستگیر کردند.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سه نفر از اعضای دستگیر شده دارای سابقه کیفری هستند، گفت: یکی از طراحان و اعضای اصلی این باند هفت ماه قبل به جرم زورگیری دستگیر شده و سه ماه گذشته پس از آزادی از زندان مجددا اقدام به این شیوه از سرقت کرده است.
وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تعداد سرقت‌های انجام شده و محل دستگیری این مجرمان نیز گفت: تا کنون متهمان دستگیر شده به پنج مورد سرقت محموله که بیش از 350 میلیون تومان ارزش ریالی داشته است، اعتراف کرده‌اند، اما با توجه به اینکه مالخر دستگیر شده همراه این افراد به 20 فقره خرید مال سرقتی از آنان اعتراف کرده است به نظر می‌رسد این افراد سرقت‌های دیگری را نیز در سطح کشور مرتکب شده‌اند. اما تعداد وقوع جرمشان در پایتخت همین پنج مورد است.
محمدیان از افرادی که بدین شیوه و شگرد در ماه‌های اخیر مورد سرقت محموله و راهزنی قرار گرفته‌اند خواست به پایگاه نهم پلیس آگاهی یا دادگاه 101 کهریزک مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.
وی درباره محل و شیوه دستگیری این افراد نیز گفت: اعضای این باند در یکی از شهرهای حاشیه‌ای پایتخت که به محلی مجرم پرور برای ما تبدیل شده، دستگیر شده‌اند. عملیات دستگیری آنان گسترده بود و برخی از آنان که از استان‌های دیگر به حومه پایتخت آمده بودند برای خود خانه‌های مجردی اجاره کرده بودند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خواستار در نظر گرفتن مجازات بیشتر برای این افراد در محاکم قضایی شد و افزود: جرم این افراد سرقت محموله نیست بلکه راهزنی است و در قانون برای جرم راهزنی حکم محارب پیش بینی شده است.
وی درباره اینکه آیا این افراد سلاح همراه خود داشتند یا خیر نیز به ایسنا، گفت: اعضای این باند سلاح سرد با خود حمل می‌کرده و در برخی از موارد نیز به وسیله آن مالباخته را تهدید می‌کردند.
هشدارهای پلیس به رانندگان
محمدیان با اشاره به این شیوه از سرقت به رانندگان کامیون‌ها و خودروهای سنگین هشدار داد و گفت که حتما در نزدیکی پاسگاه یا پایانه‌های ساخته شده از سوی وزارت راه کامیون خود را متوقف کرده و استراحت کنند و اگر چنانچه باید در طول مسیر متوقف شوند حتما در جایی توقف کنند که تعداد خودروها زیاد است، چرا که معمولا سارقان در مکان‌های خلوت اقدام به سرقت از مالباختگان می‌کردند.
به گزارش ایسنا، مالخر دستگیر شده به همراه اعضای این باند به خبرنگار ایسنا گفت: در یک مرحله 19 تن، در مرحله دیگر 20 تن و در مرحله دیگر 16 تن از این افراد بار آهن و غیره خریده‌اند که سارق در مرحله اول به من فاکتوری نشان داده و پس از آن نیز مدعی شده بود که رول‌های آهن را به شکل مزایده‌ای خریده و به همین دلیل فاقد فاکتور است.
این متهم که احمد نام داشت و پیش از این نیز دارای سابقه دستگیری به جرم زورگیری بوده است، درباره اینکه جرثقیل را به چه شیوه‌ای استفاده می‌کرده گفت: جرثقیل را کرایه می‌کرده است و به وسیله آن محموله مسروقه را به گاراژ می‌برده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا