خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبدیل ذرت‌های آلوده به الکل

«نیره پیروزبخت»، رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مطابق دستور رئیس جمهوری در ستاد مقابله با کرونا، ذرت‌های آلوده دامی امحا نشده و برای رفع بخشی از مشکلات بهداشتی مردم تبدیل الکل می‌شوند.

به گزارش ایرنا پیروزبخت امروز (سه شنبه) در نشست خبری در محل سازمان ملی استاندارد ایران افزود: تبدیل ذرت‌های آلوده به الکل، با نظارت وزارت بهداشت اجرایی خواهد شد.

۲۸ بهمن ماه پارسال پیروزبخت با اشاره به محموله ای از این ذرت ها که در گمرک بندر امام خمینی مانده بود، افزود:‌ در نهایت با دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر ارجاع یا امحای محموله، بخش کوچکی از آن به کشوری غیر همسایه (که شاخص‌های استاندارد آن کشور مشکلی در پذیرش این ذرت‌ها نداشت) ارسال شد که آن را استفاده یا تبدیل کنند.

ماجرای ذرت‌های آلوده وارداتی به کشور در مرداد ماه ۱۳۹۸ به دنبال اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگرانی‌ها و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و در فضای رسانه‌ای کشور سر و صدای زیادی به پا کرد.

موضوعی که گفته می‌شود واردات آن به اواخر ۱۳۹۶ برمی‌گردد و بعد از حدود یک سال و نیم با حل نشدن مشکل، دوباره مطرح شده است.

آنطور که منابع مختلف گزارش کرده‌اند به واردات ۵۱۳ هزار تن ذرت که طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ از سوی شرکت‌های عمدتا خصوصی بر می گردد و از این میزان ۳۶۸ هزار تن با گرفتن تاییدیه و گواهی سلامت ترخیص و توزیع اما حدود ۱۴۵ هزار تن از آنها مغایر با استاندارهای لازم و حاوی سمی به نام آفلاتوکسین تشخیص داده شد و از خروج آنها از بندرامام خمینی (ره) جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا